سردار غیب پرور با بیان اینکه کارها در بسیج با روحیه جهادی انجام می شود، افزود: ارزان بودن اقدامات و طرح های بسیج از دیگر شاخصه های مهم اقدامات بسیج است.
کد خبر: ۹۰۸۰۰۹۷
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج اظهار داشت: ایشان فرموده‌اند که بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است. معظم له در جای دیگری فرموده‌اند بسیج پدیده‌ای شگفت‌آور، رمزآلود و استثنایی در نظام اسلامی است. همچنین در اظهارات دیگری فرموده‌اند بسیج گره‌های زیادی را باز کرده و حضور آن تأثیرگذار بوده و در آینده به آن نیاز داریم.

وی با بیان اینکه با توجه به فرمایشات فرماندهی کل‌قوا به نظر می‌رسد که اعتلای بسیج در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی نیازی مبرم است افزود: حدود دو سال است که دورانی در بسیج آغاز شده که این دوران به تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب به دوران اعتلای بسیج نامگذاری شده است.

وی اعتلای بسیج را به معنای رشد و شکوفایی و قد کشیدن در کشف مسائل مورد نیاز جامعه دانست و گفت: ما در بسیج کاری را دنبال می کنیم که از اثربخش بودن آن اطمینان داشته باشیم و آن عمل با نیازهای جامعه و انقلاب انطباق داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کارها در بسیج با روحیه جهادی انجام می شود، افزود: ارزان بودن اقدامات و طرح های بسیج از دیگر شاخصه های مهم اقدامات بسیج است.

وی بسیج را متعلق آحاد جامعه دانست و گفت: بسیج شجره طیبه ای است که متعلق به انقلاب اسلامی بوده و هرکس که دلداده انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری باشد را بسیجی می دانیم حتی اگر کارت شناسایی و پرونده ای در سازمان بسیج نداشته باشد؛ با همین تعریف امروز با افتخار می گوییم که 80 میلیون بسیجی در سراسر کشور داریم.

 سردار غیب پرور در ادامه اعلام کرد: ما در سراسر کشور 152 هزار رده بسیج داریم و با این ظرفیت گسترده ترین شبکه مردمی متعلق به بسیج است.

 جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به گستردگی اقدامات بسیج در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: امروز بسیج در حوزه های محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و اجتماعی، علم و فناوری، کمک به زیرساخت ها و عرصه های دفاعی و امنیتی ورودی پرقدرت داشته و کارنامه ای درخشان در این حوزه ها دارد.

 وی در خصوص نقش آفرینی بسیج در عرصه محرومیت زدایی گفت: ایجاد 25هزار واحد تولیدی خرد و متوسط خانگی در مناطق محروم و کمتربرخوردار، آموزش و توانمندسازی یکصد نفر برای ایجاد اشتغال و اجرای 8هزار طرح محرومیت زدایی در سراسر کشور تنها گوشه ای از اقدامات بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی است که در یک سال گذشته صورت گرفته است.

سردار غیب پرور خاطرنشان کرد: ۸۵۰ هزار نفر در طول یک سال به اردوهای جهادی اعزام شدند و در حوزه های ساخت مدرسه، پروژه های عمرانی، تأسیس خانه های بهداشت و کتابخانه فعالیت های بسیاری داشته اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به دیگر اقدامات بسیج اشاره کرد و گفت: کمک به رشد و توسعه صنعت کشاورزی یکی از عرصه هایی است که بسیج در آن فعال است، بر همین اساس در یک سال اخیر ۸ هزار روستا را با در نظر قرار دادن ۵ محصول مهم هدف قرار دادیم که البته هدف نهایی ۳۱ محصول است.

وی با اشاره به طرح شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی بیان کرد: در طرح شهید رهنمون پزشکان بسیجی در قالب گروه های جهادی به منطاق محروم اعزام شده و خدمات پزشکی مختلفی را ارایه می کنند و فقط در مرداد و شهریور در منطقه بشاگرد یک تیم ۱۰۰ نفره از پزشکان بسیجی خدمات درمانی متعددی را به مردم ارایه دادند.

سردار غیب پرور با اشاره به نقش کمک‌های مردمی در زلزله کرمانشاه و مقایسه آن با وضعیت آتش‌سوزی کالیفرنیا در آمریکا، اظهار داشت: ۱۵ هزار نیروی جهادی با ایجاد ۳۲ قرارگاه به ۳۰۰ روستا خدمت رسانی کردند و از ۱۰۰۰ واحد مسکونی که ساخت آن بر عهده بسیج بوده تا به امروز ۷۰۰ واحد را تحویل داده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ۴۳۵ قطب شهرستانی را در زمینه محصولات کشاورزی شناسایی کرده ایم و با استفاده از صندوق های قرض الحسنه بسیج در حال ارائه تسهیلات به آنها هستیم. مدل صندوق‌های قرض الحسنه‌ای که در بسیج طراحی شده، با تمام قرض الحسنه‌هایی که در جمهوری اسلامی تا به امروز بوده متفاوت است و به طور ۱۰۰ درصد بر پایه مردم است.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و هنری سازمان بسیج، افزود: در کار هنری باید ذائقه طرف مقابل را شناخت که در این راستا ۳۰۰ فیلم و مستند در یک سال گذشته تولید شده و یکی از جلوه‌های آن جشنوراه فیلم مقاومت است که برای اولین بار است که از اروپا و آمریکای لاتین، شرق آسیا و روسیه اثر دریافت کرده‌ایم. ۹۰ هزار آلبوم شهدا به همراه ۳ هزار دقیقه انیمیشن و برگزاری جشنواره تئاتر و هنرهای تجسمی از دیگر اقدامات انجام شده است.

سردار غیب پرور گفت: در جشنوراه باروت خیس ۱۱ کشور در رای گیری منحوس ترین چهره دنیا شرکت کردند که بیش از ۳ میلیون نفر از مردم منطقه نیز در آن شرکت کردند. ۱۱ هزار یادواره شهدا در طول ۱ سال کار بزرگی است و تا پایان سال ۴ کنگره دیگر خواهیم داشت. همچنین ۶ میلیون نفر نیز در قالب کاروان‌های راهیان نور اعزام شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دیگر اقدامات سازمان بسیج در حوزه هایی مانند ورزش، به ایجاد ۳۵۴ پایگاه استعدادیابی در خصوص ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: ۲۱۰۰ سالن ورزشی در سراسر کشور ایجاد کرده ایم.

وی آسیب‌های اجتماعی را یکی از تهدیدات اساسی متوجه مردم دانست و تصریح کرد: سه موضوع اعتیاد، طلاق و مبارزه با حاشیه‌نشینی را در دستور کارمان قرار داده‌ایم. ۹۸۰ محله آسیب پذیر در کل کشور داریم که در سال جاری ۴۶۰ محله را هدف‌گذاری کرده‌ایم. برای معتادان متجاهر در ۱۰ استان کشور اردوگاه ایجاد کرده ایم و به آنها می‌گویم که ورود ما به این کار قاطع و انقلابی خواهد بود. تفاوت این اردوگاه‌ها با سایر مراکز این است که در پایان از پاک شدن فرد معتاد اطمینان پیدا خواهیم کرد و همچنین با ابزارهای مختلف مانند مشاوره و اشتغال و تسهیلات برای صیانت از او استفاده خواهیم کرد.

سردار غیب پرور ادامه داد: دیشب در جلسه‌ای آیت الله آملی لاریجانی به رهبر معظم انقلاب گفتند که بسیج ۱۰ هزار مشاور در امر ازدواج و جلوگیری از طلاق از بین بسیجیان حقوقدان و طلاب ساماندهی کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه طرح تعالی خانواده نیاز امروز جامعه اسلامی است، گفت: دشمن می‌خواهد بنیان خانواده را نابود کند و صیانت از خانواده یک طرح بزرگی است که در سال ۹۸ و درکنار طرح حمایت از کودک، حمایت از کودکان کار و زنان بدسرپرست دنبال خواهیم کرد.

وی در خصوص ابعاد امنیتی و دفاعی بسیج نیز عنوان کرد: ۱۹۱۹ گردان بیت المقدس بسیج وظیفه دارند در تامین امنیت جامعه در کنار سایر دستگاه‌ها فعالیت کنند و هم افزایی خوبی را ایجاد کرده اند.

سردار غیب پرور با درخواست از نمایندگان مجلس برای رفع خلاءهای قانونی در عرصه های مختلف مورد نیاز بسیج، خاطرنشان کرد: اگر موانع قانونی برطرف شود، دست ما بسیار بازتر می شود و بسیج می تواند در حل معضلات کشور قوی و محکم وارد شود. آقای شمخانی از من پرسید این نامه‌هایی که به دولت نوشته‌اید چیست؟ گفتم ادعای ما این است که در هر عرصه‌ای می توانیم وارد شویم و عرض و طول و عمق فعالیت‌های بسیج مثال زدنی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با انتقاد از وضعیت معیشتی ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس، گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهم در بودجه سال ۹۸ با توجه به گستردگی اقدامات بسیج به فکر تقویت ردیف بودجه بسیج باشند.

ارسال نظرات