نماینده ولی‌فقیه در گیلان با همراهی فرمانده سپاه قدس گیلان با حضور در کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیا (ص) رشت، ضمن دیدار با کتابداران این کتابخانه عمومی به عضویت افتخاری کتابخانه‌های گیلان درآمدند.
کد خبر: ۹۰۸۰۱۸۲
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نماینده ولی‌فقیه در گیلان عصر امروز در جریان بازدید از کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیا (ص) رشت با اذعان به پایین بودن سرانه فضای مطالعه استان به نسبت میانگین کشوری اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی سرانه فضای مطالعه در شهر رشت نسبت به سایر شهرستان‌های استان و کشور اندک است.

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه  امیدواریم با افزایش این سرانه زمینه مساعد مطالعه در گیلان بیش‌ازپیش فراهم شود گفت: توجه به سرانه کتاب‌خوانی در گیلان زمینه رشد جوانان و نوجوانان و همچنین توسعه استان را بیش‌ازپیش فراهم خواهد کرد.

کمبود فضای مطالعاتی در شهر رشت

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت شاخص‌های مختلف مطالعه در گیلان اظهار کرد: رشد سرانه امانت، عضو و کتاب در سال‌های اخیر مشهود بوده و بزرگ‌ترین مشکل این مجموعه فرهنگی کمبود فضای مطالعاتی در شهر رشت است.

پریسا کرمی با بیان اینکه در استان گیلان 104 باب کتابخانه عمومی فعال داریم از عضویت 60 هزار گیلانی در کتابخانه‌های استان خبر داد و گفت: تلاش همه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان جذاب سازی فضای کتابخانه‌های عمومی و جذب اقشار مختلف مردم به‌سوی کتابخانه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این فضا و فعالیت‌های فرهنگی ویژه است.

امضای تفاهم‌نامه دوجانبه میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و سپاه قدس گیلان

در بازدید نماینده ولی‌فقیه و فرمانده سپاه قدس گیلان از کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیاء (ص) رشت تفاهم‌نامه دوجانبه میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و سپاه قدس گیلان درزمینه همکاری‌های بیشتر درزمینه گسترش فرهنگ مطالعه در استان به امضای فرمانده سپاه قدس گیلان و سرپرست کتابخانه‌های استان رسید.

همچنین در این بازدید کارت عضویت سراسری افتخاری کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیا (ص) رشت از سوی مریم مجدهادی، مسئول این کتابخانه به آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان و سردار پاسدار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان اهدا شد.

گفتنی است، بازدید از پروژه در حال احداث کتابخانه مرکزی رشت و تأکید نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بر توجه جدی مسئولان به این پروژه ملی از دیگر برنامه‌های وی در این بازدیدها بود.

حضور پرنشاط جوانان در نمایشگاه کتاب ستودنی است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در ادامه این بازدیدها با حضور در چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان از غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان بازدید و لوح یادبود غرفه این مجموعه در نمایشگاه کتاب را امضا کرد.

آیت‌الله فلاحتی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه حضور پرنشاط جوانان در نمایشگاه کتاب ستودنی است اظهار کرد: جامعه پویا به جامعه‌ای گفته می‌شود که رابطه خوبی با کتاب داشته باشد و علی رغم پیشرفت رسانه‌ها نمی‌توان انسان را از کتاب دور کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات