برگزاری بزرگترین مراسم مولودی‌خوانی کشور در سنندج

یادواره شمس‌قریشی خالق مولودنامه به عنوان بزرگترین مراسم مولودی‌خوانی کشور به همت حوزه هنری استان کردستان و با حضور عاشقان رسول اکرم (ص) در صحن جدید مسجد جامع سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۰۲۳۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، پانزدهمین مراسم مولودی‌خوانی یادواره «سید بهاءالدین شمس قریشی» به مناسبت هفته وحدت با حضور جمع کثیری از مردم شهر سنندج و مسئولان ارشد استانی در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد.

عبدالسلام کریمی، استاد دانشگاه کردستان در این مراسم اظهار کرد: عشق به حضرت محمد (ص) یکی از وظایف ما و جزوی اعتقادات و باور‌های ماست.

وی با اشاره به اینکه هرکس این محبت را نداشته باشد ایمانش کامل نیست، افزود: این عشق به پیامبر باعث شد که «شمس قریشی»، عارف نامی کُرد دیوان شعری را به نام مولودنامه و معراج‌نامه در وصف پیامبر اکرم (ص) بسراید.

این استاد دانشگاه کردستان تصریح کرد: پیامبر اکرم، الگو و رهبر و مقتدای ماست و برای تمامی عالمیان مایه رحمت است.

وی با تاکید بر اینکه حُب رسول خدا بر سر ما واجب است، ادامه داد: ادبیات عرفانی کُردی بسیار غنی است و در آن به کرات به مدح خدا و رسول الله پرداخته شده است.

کریمی با بیان اینکه حیات واقعی انسان‌ها در تبعیت از خدا و پیامبر است، خاطرنشان کرد: مهمترین شاخصه عشق به رسول اکرم (ص) در تبعیت از اوست، زیرا اطاعت از ایشان، اطاعت از خداوند است.

در ادامه این مراسم، گروه‌های مداحی و دفنوازی شهر سنندج به اجرای برنامه پرداختند.

لازم به ذکر است؛ هر ساله در ایام ماه ربیع الاول یادواره «سیدبهاءالدین شمس قریشی»، عارف نامی کُرد به همت حوزه هنری استان کردستان و با حضور پرشور مردم در شهر سنندج برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار