خبرهای داغ:
امام جمعه سنندج گفت: چه معنا دارد کشوری مانند عربستان سعودی که خود را خادم خانه خدا و مسجد الحرام می داند دست دوستی به سمت دشمنان وحدت جهان اسلام دراز کند؟!
کد خبر: ۹۰۸۰۲۸۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، ماموستا عبدالرحمن خدایی صبح امروز در جشنی که مناسبت هفته وحدت در سنندج برگزار شده بود، اظهار داشت: رسول اکرم (ص) اولین و مهمترین هدف خود را پیاده کردن آموزه های اسلامی و انسانی برای زندگی بشریت قرار داد.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه وحدت و همگرایی مسلمانان مایه قدرت و اقتدار آنان در جهان کنونی خواهد شد، گفت: دستان زیادی در کارند که این وحدت و همگرایی امت اسلام محقق نشود، به همین منظور از ابتدای ظهور اسلام تاکنون شاهد هزاران توطئه و دسیسه علیه دین مبین اسلام بوده ایم.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه اسلام دین رحمت و عطوفت است، بیان کرد: اسلام دینی است سرشار از عطوفت، منطق و عقلانیت، ولی برخی از جریان های مخالف اسلام واقعی به دنبال تغییر چهره حقیقی این دین وحدانی هستند، به همین منظور در سالهای اخیر تبلیغات بسیاری برای نشان دادن چهره معکوسی از اسلام به جهانیان داشته اند.

ماموستا خدایی ادامه داد: دشمنان وحدت و همگرایی جهان اسلام برای رسیدن به اهداف نامشروعشان که همان واگرایی در بین جامعه مسلمین است، اقدامات تفرقه انگیز خود را در این سالها به شدت افزایش داده اند و با تجهیز و ایجاد گروهک های تروریستی و جنایتکار بنام اسلام سعی در نشان دادن چهره خشنی از اسلام در نزد افکار عمومی جهان داشته و دارند.

این عالم اهل سنت بروز و ظهور داعش و دیگر گروه های تکفیری و تروریستی در قلب جهان اسلام را یکی از این توطئه ها عنوان کرد و گفت: اگر جهان اسلام به دنبال آرامش همیشگی است، نیازمند وحدت به معنای واقعی کلمه است، اگر امروز می خواهیم که چهره ربانی و رحمانی اسلام از این خشن تر معرفی نشود، باید وحدت در میان امت رسول خدا رنگ و بویی واقعی به خود بگیرد.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در شعار و برنامه بلندمدت خود مبنی بر «از نیل تا فرات» اقدام به ایجاد و تاسیس و حمایت از گروه های افراطی در بین مسلمان و آنهم بنام اسلام نموده است تا اسلام گرایی در جهان رو به افول برود.

ماموستا خدایی با اظهار تاسف از رفتار سیاسی و دیپلماسی برخی از کشورهای عربی منطقه در قبال آمریکا و اسرائیل غاصب، گفت: این دو کشور دشمنان قسم خورده وحدت جهان اسلام هستند، لذا چه معنا دارد کشوری به مانند عربستان سعودی که خود را خادم خانه خدا و مسجد الحرام می داند دست دوستی به سمت دشمنان وحدت جهان اسلام دراز کند؟!

به گزارش حوزه نیوز امام جمعه سنندج در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه تنها راه نجات مسلمین، تمسک به سیره رسول خدا (ص) و قرآن کریم است، گفت: کلام خداوند متعال در قرآن کریم و سیره عملی پیامبر اکرم (ص) تنها راه ایجاد وحدت در بین امت اسلام در برابر جهان کفر است، لذا برادران اهل سنت و اهل تشیع نباید اجازه دهند که اختلافات جزیی، دستمایه سواستفاده معاندان دین خدا شود.

ارسال نظرات