معاون نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج:

امام خمینی(ره) برای توسعه بسیج به فراتر از مرزها نظر داشتند

معاون نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج گفت: امام‌خمینی(ره) زمانی که بسیج را در کشور پایه‌گذاری کردند، به فراتر از مرزهای جمهوری‌اسلامی نگاه داشتند، لذا در ایده بسیج جهانی اسلام جوانان را بر آن داشتند تا آنرا در جهان اسلام توسعه دهند.
کد خبر: ۹۰۸۰۲۹۷
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع (بازخوانی مفهوم بسیج جهانی اسلام در چارچوب ایده امام و نیازهای راهبردی جهان اسلام) با حضور سردار مهران طهماسبی، معاون نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد.

سردار مهران طهماسبی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو بیان کرد: بسیج جهانی مسلمانان و اسلام منتج از نگاه بسیار بزرگ و فراخ امام‌خمینی(ره) است که با انقلاب‌اسلامی در کشور ما به وجود آوردند و ایشان از ابتدا محدوده انقلاب را در کشور قرار ندادند و انقلاب را برای همه مستضعفان و مسلمانان جهان مدنظر قرار دادند. لذا زمانی که بسیج را به صورت رسمی در سال 1358 پایه‌گذاری کردند، نگاهشان تنها محدود به داخل کشور نبود.

وی افزود: امام زمانی که بسیج را در کشور پایه‌گذاری کرد، نگاه به توسعه آن فراتر از مرزهای جمهوری‌اسلامی داشت، لذا پس از آنکه دوم آذر سال 67 قطعنامه 598 را قبول کردیم و به ظاهر از خواسته‌هایمان عقب‌نشینی کردیم، امام در پیامی به دانشجویان و طلبه‌های جوان تدبیری به کار بردند و ایده بسیج جهانی اسلام را به صورت دقیق بیان کردند تا آنها بسیج را در جهان اسلام توسعه دهند و هسته‌های بسیج را در همه نقاط جهان اسلام مدنظر داشته باشند، ضمن آنکه رهبری این حرکت عظیم را به عهده جوان‌ها، طلبه‌ها و دانشجویان واگذار کردند که این تدبیر را به صورت مکتوب از خودشان باقی گذاشتند.

معاون نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در رادیو گفت وگو ادامه داد: به نظر می‌رسد بسیج جهانی اسلام، یعنی همه کسانی چه مسلمان و غیرمسلمان و کسانی که تحت ظلم و فشار ابرقدرت‌ها و استکبار قرار گرفتند و این مردم مظلوم جزء همین جهان اسلام هستند که می‌توان در آینده نزدیک شاهد تشکیل بسیج جهان اسلام باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار