خبرهای داغ:
اردوهای جهادی برای رفع محرومیت و خودسازی است و هفته بسیج نیز فرصتی برای برگزاری اردوهای جهادی محله محور است تا افراد داوطلبانه به رفع مشکلات محله خود اقدام کنند.
کد خبر: ۹۰۸۰۳۰۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، اردوهای جهادی یک حرکت دسته جمعی است که در آن افراد با توجه به موقعیت کاری یا علمی که در جامعه دارند یک سری برنامه‌های اصلاحی را، طی یک برنامه غالباً کوتاه مدت و البته بدون انگیزه مالی به اجرا در می‌آورند.

اردوهای جهادی با شرکت دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و سایر علاقمندان به امور خیر به صورت داوطلبانه برگزار می‌شود و هدف آن نیز برطرف کردن محرومیت‌ها و مشکلات آن شهر یا منطقه است. افرادی که در این اردوها شرکت می‌کنند با هدف کمک به نیازمندان وارد این عرصه می‌شوند و اقدامات بسیار ارزنده‌ای نیز تا کنون ارائه داده‌اند.

استان اصفهان نیز از جمله استان‌های فعال در زمینه اردوهای جهادی است که همه ساله علاقمندان بسیاری برای شرکت در آن ثبت نام می‌کنند. هفته بسیج این اردوها برگزار می‌شود و همان‌طور که انتظار می‌رفت افراد بسیاری در این اردوها شرکت کرده‌اند اما با توجه به اینکه هفته بسیج مقارن با امتحانات میان ترم دانشجویان است از گروه‌های محله محور برای این منظور استفاده شده است.

فعالیت گروه‌های جهادی محله محور در هفته بسیج

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان پیرامون برگزاری اردوهای جهادی در هفته بسیج گفت: با توجه به اینکه در فصل امتحانات میان ترم دانشجویان هستیم قرار شد از گروه‌های جهادی محله محور و پایگاه محور استفاده کنیم. گروه‌های جهادی تشکیل شده در حوزه‌ها و پایگاه‌های محلی در محدوده سرزمینی خودشان فعالیت کنند و معضلات و مشکلات محلی خودشان را برطرف کنند.

احسان‌الله رضا پور با بیان اینکه برای بیش از 300 گروه فرخوان زدیم و آنها نیز در اردوهای جهادی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: برنامه دیگر گروه‌های جهادی خدمت رسانی در زمینه‌های پزشکی، بهداشتی و سلامت است.

300 هکتار بیابان زدایی در اصفهان

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در هفته بسیج انجام می‌شود 300 هکتار بیابان زدایی است که 200 هکتار آن در منطقه فساران در شرق اصفهان است و یکصد هکتار در روستای پروانه برخوار است.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه حدود 50 پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج افتتاح می‌کنیم، گفت: یکی از اهداف ما استفاده از پتانسیل اقشار مختلف در زمینه خدمت رسانی و اردوهای جهادی است که هر کدام با توجه به فعالیت خودشان خدمت می‌کنند.

میز خدمت‌رسان ادارات در هفته بسیج

وی ادامه داد: بسیج کارمندان و ادارات میز خدمت رسان در مساجد دارند که به نوعی کار جهادی است و به مردمی که سئوال و ابهامی دارند مشاوره ارائه  می‌دهند و پاسخگوی مردم هستند.

رضاپور بیان کرد: برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های ما در هفته بسیج  است. در استان هم قرار بود یک نمایشگاه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم اما با توجه به برگزاری کنگره شهدای خط شکن در فلاورجان در حاشیه همان مجموعه کنگره این نمایشگاه را برگزار کردیم.

وی اظهار داشت: نمایشگاه اقتصاد  مقاومتی و نمایشگاه انقلاب اسلامی در در حاشیه مجموعه شهدای خط شکن داریم که ادارت و نهادها نیز در کنار ما هستند. تجلیل از طلایه داران اقتصاد مقاومتی و حرکت‌های جهادی و همچنین تجلیل از گروه‌های برتر جهادی در برنامه‌های هفته بسیج اصفهان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها