خبرهای داغ:
مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین:

چاره رفع مشکلات اجتماعی را خداوند متعال ترویج و اقامه نماز معرفی می کند

مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: چاره آسیب های اجتماعی را خداوند متعال در ترویج و توسعه نماز دانسته و اقامه نماز وظیفه دینی همه ما است و ما از شما سازمان های مردم نهاد می خواهیم برای نماز فعالیت کنید و هر کدام از انجمن ها و سمن ها یک فرد را به عنوان رابط نماز داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۸۰۳۹۸
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام «سید قریش موسوی» در پنجمین همایش سالانه سازمان های مردم نهاد که امروز (چهارشنبه ۳۰ آبان) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: اهمیت و جایگاه نماز برای همه روشن و مبرهن است و به منزله ستون و پرچم اسلام بوده و اولین فریضه الهی است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین ادامه داد: همه می دانیم در جامعه آسیب های زیادی وجود دارد و بر اساس فرمایش رهبری یکی از موثرترین راه ها برای کاهش سیب های اجتماعی، ترویج نماز است و اقامه نماز وظیفه عمومی است.
وی تصریح کرد: چاره آسیب های اجتماعی را خداوند متعال در ترویج و توسعه نماز دانسته و اقامه نماز وظیفه دینی همه ما است و ما از شما سازمان های مردم نهاد می خواهیم برای نماز فعالیت کنید و هر کدام از انجمن ها و سمن ها یک فرد را به عنوان رابط نماز داشته باشند.
حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: ما از همه استمداد می طلبیم در اقامه، ترویج و توسعه نماز تلاش کنند و سازمان های مردم نهاد در کنار فعالیتی که دارند، نماز را هم مورد توجه قرار دهند تا کارشان برکت داشته باشد.
در ادامه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار کرد: هدف از این همایش تأکید بر حمایت دولت از سازمان های مردم نهاد است تا مطالبات و دیدگاه های این مجموعه ها در این جلسه بیان شود و فضایی برای هم افزایی و همدلی داشته باشیم تا بتوان از ظرفیت های سمن ها استفاده کرد.
بیدخام عنوان کرد: سلامت اجتماعی هر جامعه در گرو مشارکت حداکثری آحاد جامعه است و سمن ها پیشگامان در کنترل آسیب های اجتماعی بودند و در این حوزه اقدامات خوبی داشتند چرا که دولت به تنهایی قادر به کنترل آسیب ها نبوده است.
وی اعلام کرد: در استان قزوین سمن های توانمندی تأسیس شده و سیاست دولت حمایت از سازمان ها مردم نهاد است و دستگاه های اجرایی باید سازمان های مردم نهاد را باور کرده و انها را رقیب خود ندانند بلکه همراه خود بدانند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به صدور مجوز سازمان های مردم نهاد توسط استانداری، فرمانداری، اداره کل ورزش و جوانان و بهزیستی توضیح داد: ۵۳ تشکل زیر نظر استانداری، ۳۶ تشکل زیر نظر فرمانداری، ۴۴ تشکل زیر نظر بهزیستی و ۷۰ تشکل هم زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان فعالیت دارند.
وی خاطر نشان کرد: مطالبه جدی ما از سمن ها این است موارد قانونی را لحاظ کنند تا بتوانیم از ظرفیت ها آنها حداکثر استفاده را داشته باشیم.
بیدخام یادآور شد: امور خیریه، حمایتی و نیازمندان، زنان سرپرست خانوار، آسیب های اجتماعی و مناطق حاشیه نشین، محیط زیست، میراث فرهنگی، امور زنان، عفاف و حجاب، حمایت از معلولان، امور فرهنگی و غیره از جمله حوزه های فعالیت سازمان های مردم نهاد است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها