خبرهای داغ:
همزمان با دومین روز از هفته بسیج

افتتاح 3 پروژه عمرانی زیرساختی در شوسف/ 290 میلیون تومان هزینه شده است

همزمان با دومین روز از هفته بسیج 3 پروژه عمرانی زیر ساختی در دهستان نهبندان خوسف با مجموع 290 میلیون تومان اعتبار افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۸۰۴۹۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، همزمان با دومین روز از هفته بسیج 3 پروژه عمرانی بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در بخش شوسف شهرستان نهبندان با حضور مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی و مسئولان شهرستان نهبندان افتتاح شد.

 

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در حاشیه افتتاحیه خانه عالم شوسف اظهار کرد: این خانه عالم با 78 متر زیر بنا در شوسف ساخته شده است.

 

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای خانه عالم 65 میلیون تومان بوده که 20 میلیون تومان از طرف بسیج سازندگی و 45 میلیون تومان را اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهبندان پرداخت کرده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: این خانه عالم یکی از پروژه‌هایی بود که با همکاری قرارگاه جوادالائمه (ع) گروه های جهادی محله محور ساخته شده است.

 

یکی دیگر از پروژه های افتتاحی امروز در دهستان شوسف افتتاح قنات روستای ذهاب بود.

 

 هنری در توضیح این پروژه نیز بیان کرد: قنات روستای ذهاب با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی ، جهاد کشاورزی و خودیاری مردم و خیرین احیا شده است.

 

وی طول این قنات را که با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی کبل گذاری شده  250 متر عنوان کرد و گفت: اعتباری که برای احیای این قنات هزینه شده است 75 میلیون تومان بوده که 50 درصد این هزینه را قرارگاه پیشرفت و آبادانی، 35 درصد را جهاد کشاورزی و 15 درصد مابقی سهم خودیاری و مشارکت خیران بوده است.

 

از دیگر پروژه های بسیج سازندگی در دهستان شوسف افتتاح قنات روستای اسماعیل آباد بود.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در توضیح قنات روستای اسماعیل آباد نیز عنوان کرد: قنات این روستا که به دلیل خشکسالی کم آب شده بود با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه احیا شد و جان دوباره‌ای گرفت.

 

هنری با بیان اینکه عمده برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان‌های مورد هدف مربوط به منابع آب است، اظهار کرد: احیای قنوات، کانال کشی و لوله گذاری  از مهمترین برنامه‌های  قرارگاه با مشارکت جهاد کشاورزی و مردم است که در روستاها انجام می‌شود.

 

وی طول این قنات را 475 متر عنوان کرد، و گفت: برای این قنات 150 میلیون تومان هزینه شده که 50 درصد سهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی، 35 درصد سهم جهاد کشاورزی و 15 درصد دیگر خودیاری و مشارکت مردمی بوده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی شغل اغلب مردم دهستان شوسف را کشاورزی و دامداری عنوان کرد، و افزود: در روستاهای خراسان‌جنوبی آب مهمترین مسئله است و اگر مشکلات مربوط به آب در روستاها مرتفع شود به تبع سایر مشکلات نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 

هنری با اشاره به اینکه روستای اسماعیل آباد حدود 80 خانوار جمعیت دارد، گفت: عمده محصول کشاورزی مردم این روستا پسته است که با توجه به افزایش آب قنات شاهد رونق خوبی در بحث کشاورزی خواهیم بود.

 

وی خاطرنشان کرد: کار احیای قنات روستای اسماعیل آباد حدود یک ماه ونیم به طول انجامید و طی این مدت با تلاش‌هایی که صورت گرفته دبی آب از 2 اینچ به 7 اینچ افزایش پیدا کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خاورستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار