کارآفرین بسیجی موفق به ساخت دستگاه‌های مورد نیاز صنعت کاشی شد

کد خبر: ۹۰۸۰۴۹۷
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند بسیاری از پیشرفت‌های کشور مرهون تفکر بسیجی است و این بیان زیبا و شیوا رهبر انقلاب را یک جوان بسیجی میبدی با اشتغالزایی برای جوانان شهرستان ثابت کرده است.

محمدعلی طالبی جوان مبتکر و نخبه پایگاه بسیج علمی قمر بنی‌هاشم میبد در گفتگو با یزدرسا، بیان داشت: صنایع برودتی در میبد و اردکان در سال ۱۳۹۲ در راستای تحقق اهدافی، چون پاسخگویی به نیاز‌های صنعت در حوزه سیستم‌های برودتی و تهویه مطبوع و همچنین توسعه فناوری‌های نوین آغاز به کارکرد. فعالیت این مجموعه در ابتدا درزمینه تعمیرات تجهیزات برودتی بوده که پس‌ازآن باانگیزه تولید سیستم‌های برودتی اقدام به احداث مجموعه‌ای در میبد کرد.

وی افزود: فعالیت این مجموعه امروز به‌عنوان طراح و سازنده سیستم‌های برودتی، تجهیزات مرتبط با برودت صنعتی و تجاری و دستگاه‌های تهویه مطبوع به کار خود ادامه می‌دهد. مجموعه فعالیت خود را در ابتدا با تولید دستگاه‌های سرمایش کوچک و سردخانه‌های کوچک و متوسط آغاز کرد و پس از اضافه کردن تجهیزات دیگر به خطوط تولید خود و توسعه و تولید تجهیزات سردخانه بزرگ نهایتا با طراحی و ساخت انواع چیلر، انواع سردخانه، تونل انجماد، پکیج‌های سرمایشی، هواساز و دستگاه خنک‌کن کاشی و حضور در بازار تهویه مطبوع صنعتی و خانگی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در حال حاضر این مجموعه با ۸ نیروی حرفه‌ای جوان به کار خود ادامه می‌دهد.

طالبی با اشاره به اینکه طراحی و ساخت دستگاه پکیج سرمایشی قسمتی از کار این مجموعه است، ابراز داشت: این دستگاه مطابق با استاندارد‌های موجود متناسب با شرایط زیست محیطی و جوی استان طراحی و ساخته می‌شود، برخلاف انواع آماده آن که در ظرفیت‌های اسمی مشخصی ساخته می‌شود (که یا تولید کشور‌های دیگر از جمله مالزی، چین، ژاپن و ... می‌باشد و یا مونتاژ قطعات کشور‌های مختلف در داخل کشور می‌باشد) نیست و اغلب آن دستگاه‌ها مناسب برای استفاده خانگی، تجاری و صنعتی می‌باشد.

نخبه پایگاه بسیج علمی قمر بنی‌هاشم میبد در مورد دستگاه «چیلر اینورتری» اظهار داشت: تکنولوژی ساخت و نوع خاص کمپرسور‌های این دستگاه‌ها که از نوع سیلندر پیستونی اینورتری هست امکانات ویژه‌ای را نسبت به چیلر‌های تراکمی معمولی و اسکرال به وجود آورده است که مهم‌ترین آن زیر بار رفتن چیلر به‌صورت تدریجی و با توجه به میزان برودت موردنیاز است. این مسئله در وهله اول باعث کاهش شدید میزان مصرف برق دستگاه و در وهله بعدی باعث پائین آمدن استهلاک آن خواهد. در این چیلر‌ها از کمپرسور‌های پیستونی قابل تعمیر استفاده‌شده است.
جوان مبتکر میبدی درباره ساخت پکیج یونیت یا دستگاه روف تاپ پکیج (roof top package) توضیح داد: ساخت این دستگاه هنگامی به ذهن این مجموعه رسید که در اتاق چاپ دیجیتال بسیاری کارخانه‌های کاشی دستگاه کولر گازی اسپلیت میگذارند؛ چون داخل این اتاق، چاپ دیجیتال قرار می‌گیرد و این چاپ دیجیتال از خود غبار شیمیایی بیرون میدهد این غبار شیمیایی بدنه‌ی اسپلیت را نابود می‌کند. این مجموعه با هوش اقتصادی خود این مشکل را رفع کرد و دستگاهی را ساخت که در برابر عوامل شیمیایی و هوای گرم محیط مقاوم باشد و ظرفیت آن سه برابر دستگاه کولر گازی ۳۲۰۰۰ اسپلیت عمل کند و قابل تغییر به ظرفیت‌های بیشتری نیز می‌باشد؛ و همچنین بار مصرفی برق آن نیز به مراتب از دستگاه‌های موجود کم‌تر است.



وی در مورد دستگاه «خنک کن» کاشی یا «کولینگ تایل» اظهار داشت: سیستم خنک کن کاشی، هوای گرم و بخار فوق گرم بر خواسته از روی کاشی را به روی کویل سرمایشی عبور می‌دهد و به هوایی سرد و بدون رطوبت تبدیل می‌کند و از طریق کانال، به صورت یک نواخت روی کاشی می‌فرستد و دمای کاشی رو به دمای دلخواه و بخار آن را از بین می‌برد.

جوان کارآفرین میبدی با اشاره به اینکه این مجموعه یکی از مجموعه‌های ایرانی فعال در زمینه ساخت دستگاه‌های تهویه مطبوع و سیستم‌های برودت صنعتی است، اذعان داشت: گروه طراح این مجموعه با توجه به نیاز کشور و فرهنگ مصرف کننده ایرانی و بکار گیری و تلفیق هوش و ذوق و هنر خاص این کشور اقدام به بهینه سازی و تولید دستگاه‌های تهویه و تبرید می‌کند. امید است که در سایه خداوند متعال توفیق خدمت به هم نوع همواره نصیب این مجموعه باقی بماند.

طالبی در پایان با قدردانی از حمایت‌های پایگاه بسیج علمی قمر بنی هاشم، از مسئولین انتظار داشت: از مسئولین محترم شهرستان و استان انتظار دارم که جهت توسعه این مجموعه که قابلیت ارتقا به یک کارگاه در سطح حرفه‌ای را دارد از ما حمایت‌های مادی و معنوی کردهد تا بتوانیم افراد بیشتری را به این مجموعه اضافه کنیم و توسعه کار خود را از سطح استان به سطح کشوری ارتقا دهیم و گام موثری را در تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و اقتصاد مقاومتی برداریم.
ارسال نظرات