یادگار دوران دفاع مقدس کوهبنان
نشست بصیرتی با موضوع تبیین گفتمان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی توسط حوزه خواهران کوثر در کوهبنان در دومین روز از هفته بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۰۵۰۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ با تعداد کثیری از بسیجیان نشست بصیرتی  با  سخنرانی جناب سرهنگ توکلی با موضوع تبیین گفتمان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار گردید .
سرهنگ توکلی ضمن تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان در صحنه فرمودند در چهلمین سالگرد انقلاب قرار داریم که در این سال همه دشمنان و بدخواهان نظام کمر همت بستند که مردم از این انقلاب ناامید بشوند و از انقلاب فاصله بگیرند که نظریات مختلفی درباره انقلاب اسلامی مطرح شده است از جمله نظریه ترمیدور که : بر اساس نظریه ترمیدور جناب کرین برینتون، انقلابها در سیر تحولات خود سه مرحله را پشت سر خواهند گذاشت:

در مرحله اول پس از سرنگونی رژیم حاکم، نیروهای میانه رو بر مسند قدرت تکیه زده و حاکمیت را در دست می گیرند.

در مرحله دوم پس از گذشت مدت کوتاهی از حکومت میانه روها به دلیل برآورده نکردن توقعات انقلابی مردم این نیروها از مسند قدرت کنار زده شده و جای خود را به نیروهای رادیکال می دهند.

مرحله سوم که مرحله ترمیدور یا دوران نقاهت پس از انقلاب نامیده می شود دوران بازگشت به ارزشهای رژیم پیشین و حذف رادیکال ها از عرصه قدرت است

اما طبق نظریه امام متوجه می شویم اینگونه نظریات درباره انقلاب ما مردود است که امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه الهی و سیاسی خود انقلاب اسلامی را  یک پدیده الهی یا تحفه الهی قلمداد می‌کنند. حفظ انقلاب رفع موانع و مشکلات انقلاب و ایجاد مقتضیات بقاء انقلاب از جمله مواردی هستند که ایشان در ابتدای وصیت‌نامه به آن اشاره کرده و حفظ آن را بر ملت ایران  و جمیع مسلمانان واجب می‌شمارند. چنانچه می‌فرمایند« امروز بر ملت ایران  خصوصاً  بر جمیع مسلمانان جهان  واجب است، این امانت الهی را حفظ کرده و در راه ایجاد مقتضیات بقاء و رفع موانع و مشکلات آن کوشش کنند.»، پس انقلاب ما متفاوت از سایر انقلاب و چون انقلابی الهی است هرگز شامل این نظریه ها نمیشود.

ایشان همچنین گفت اگر در این سال مردم شاهد افزایش قیمت های به صورت نامعقول و افزایش فساد هستند دلیل آن توطئه عده ای از خائنین است که مردم را ناامید از انقلاب و به این نتیجه برساند که در  این انقلاب  دزد و فاسد زیاد است که البته آمار فساد در کشور ما با کشورهای دیگر بسیار کمتر است و حتی قابل قیاس نیست و مردم بدانند که هر عمل خلافی صورت میگیرد ربطی به انقلاب ندارد و نباید به پای انقلاب بنویسند و علت این اوضاع خود مردم هستند که در انتخابات درست انتخاب نکردند و به کسانی رای که به جای عمل به اقتصاد مقاومتی به دنبال حاشیه سازی با موضوفات آزادی بانوان و برگزاری کنسرت هستند و اینگونه برنامه را دغدغه مردم میدانند.

سرهنگ توکلی در ادامه افزود در سالهای اخیر رهبری بارها فرمودند این عمار؟که شما بسیجیان عمارهایی هستید که در این زمان‌شبهات زیاد است باید در صف مقدم روشنگری قرار گیرید و با تبیین آرمانهای انقلاب جنگ‌روانی و رسانه ای دشمنان را خنثی کنید.
در ادامه جشنی به مناسبت هفته وحدت با مولودی خوانی پایان بخش مراسم بود..

 

ارسال نظرات