مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت امور اقتصادی گفت: مهم ترین انتظار دکتر دژپسند از حراست های خانواده وزارت اقتصاد، تشدید فعالیت ها برای مقابله با فساد است، حراست ها بیش از گذشته، جهادی عمل خواهند کرد.
کد خبر: ۹۰۸۰۵۵۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵

 
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، حجت اله صالحی در شانزدهمین نشست شورای هماهنگی حراست های وابسته و تابعه وزارت اقتصاد که با حضور مقامات سازمان حراست کل کشور، مدیران کل دفاتر مرکزی حراست های وابسته و تابعه و مدیران مرکز حراست ستاد این وزارتخانه برگزار شد، ضمن ارائه گزارش اقدامات این مرکز در خصوص ارتقاء و توسعه امنیت اقتصادی و مقابله با روندهای اخلال گر در اقتصاد، از آمادگی بیشتر حراست ها برای ایفای نقش در این حوزه خبر داد.

بنا بر این گزارش، مدیر کل اقتصادی سازمان حراست کل کشور نیز طی سخنانی در این نشست، ضمن تبیین انتظارات سازمان متبوع خود از حراست های تابعه وزارت اقتصاد، از اقدامات تاثیر گذار اعضای شورا برای مقابله با فساد و تلاش برای مشارکت در تامین امنیت اقتصادی کشور، قدردانی کرد.

فاطمی نیا تصریح کرد: حراست های دستگاه های اجرایی با تبادل دانش و تجارب، قابلیت های هم افزایی خود را ارتقا می دهند.

همچنین، در ادامه جلسه، مدیر کل مبارزه با جرایم پولی و مالی وزارت اطلاعات، در سخنانی، ضمن بر شمردن برخی آسیب ها و چالش های فرا روی دستگاه های اقتصادی کشور از جمله، فرار های مالیاتی، معوقات بانکی، سوءاستفاده از ارز تخصیصی و عدم اجرای تعهدات ارزی، اعلام کرد: در این ارتباط، اقدامات لازم صورت گرفته و مراحل شناسایی عوامل متخلف و معرفی به مراجع قضایی با دقت و سرعت در جریان است.

این گزارش حاکی است، در شانزدهمین نشست شورای هماهنگی حراست های وابسته و تابعه وزارت اقتصاد، مسایل، ضرورت ها و الزامات در خصوص مشارکت و هماهنگی بیشتر برای دفاع اقتصادی در مقابل دسیسه های استکبار جهانی، همچنین آخرین رویکردهای مقابله ای با آسیب ها و مفاسد مالی و اداری، با اولویت  آسیب زدایی کنشی، مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم نیز اتخاذ شد.

بنا بر این گزارش، در این نشست، سه کمیته بانکی، بیمه ای و مالی، از کمیته های ذیل شورا، گزارش اقدامات خود را ارئه دادند.

گفتنی است، سلسله نشست های شورای هماهنگی حراست های وابسته و تابعه وزارت اقتصاد، در راستای انجام هماهنگی های لازم برای افزایش کارآیی این مراکز، با هدف مقابله با مفاسد اقتصادی، هم افزایی، همگرایی و ارتقای توان تصمیم سازی، بویژه کارآمد سازی ظرفیت حراست ها برای مشارکت در دفاع اقتصادی برگزار می شود.
ارسال نظرات