خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه سپاه درمیان:

مدیریت بسیجی و انقلابی گره گشای مشکلات است

فرمانده ناحیه سپاه درمیان گفت: کشور از نظر اقتصادی و فرهنگی نیازمند حرکتی نو، جدید و گسترده است که این تنها با مدیریت بسیجی و انقلابی امکان پذیر است و دستگاه های دولتی و اجرایی باید از ظرفیت های گسترده بسیج استفاده کنند.
کد خبر: ۹۰۸۰۵۸۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرگرد محمد فاطمی نسب فرمانده سپاه شهرستان درمیان در جمع علما، روحانیون، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان درمیان اظهار داشت : تشکیل شجره طیبه بسیج مستضعفین از اقدامات الهی و معجزه‌آسای بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به منظور صیانت و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.

 

وی اضافه کرد: امام با نگاه آینده‌نگرانه و الهی خود می‌دانست، همان طور که انقلاب اسلامی به مثابه پدیده‌ای منحصربفرد، انقلابی عظیم در روح‌ها، باورها، رفتارها و  ساختارهای جامعه ایرانی ایجاد کرده،‌ صیانت و پاسداری از آن نیز در وسط معرکه‌ها و مهلکه‌های بیشماری که برایش از داخل و خارج طراحی شده، به ساماندهی نیروی عظیمی از جنس انقلاب،‌ با مولفه‌هایی از  روحیه خالصانه جهادی، معنویت و بصیرت نافذ و اعتقادات محکم با آمادگی‌های نظامی برای ایثار تا بذل جان با ملاک‌ها و مناط‌های الهی نیاز دارد. این بینش زیر بنای شکل‌گیری بسیج مستضعفین به عنوان همزاد انقلاب اسلامی شد.

 

وی افزود: بدون شک  بسیج که دیروز در لباس رزم به کشور خدمت می کرد و در دوران پس از جنگ در قالب سازندگی و امروز، در زمانه جنگ نرم و تحریم اقتصادی، که علاوه بر تداوم اقدامات سازندگی خود، با رویکردی علمی- فرهنگی وارد عرصه کارزار شده است این توانمندی را دارد که در شرایط کنونی نیز پرچمدار  تقویت استحکام درونی نظام باشد.

 

سرگرد فاطمی نسب عنوان کرد:گذشت زمان و مواجهه موفق بسیج با بحران ها و فتنه ها و چالش های مختلف، درستی معجزه بودن تاسیس این نهاد مقدس و ذخیره انقلاب اسلامی را نشان داد و انقلاب اسلامی توانست با عبور از گردنه‌های سخت و صعب‌ به قله افتخارات امروز برسد.

 

وی ادامه داد: امروز دشمنان انقلاب در فضای پسا برجام و اینک بعد از خروج از توافق هسته‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که با تغییر راهبرد مقابله با جمهوری اسلامی ایران از حوزه تقابل و هماوردی سخت و نیمه سخت، به حوزه تعامل‌، به دنبال تاثیرگذاری و نفوذ در باورها، رفتارها و نهایتا ساختارهای نظام جمهوری اسلامی ایران به بهانه مذاکره  باشند. 

 

بسیج جایگاه ویژه ای در این سناریو پیدا می کند؛ هم از حیث این که خود نهاد بسیج و بسیجیان عزیز به عنوان یکی از آماج نفوذ است و هم از لحاظ که وفادارترین و پا به رکاب ترین نیروی انقلاب است که وظیفه دفع و رفع نفوذ و مقابله با نفوذگر را به عهده دارد.

 

وی گفت: امروز بسیج به یکی از بی نظیرترین نهادهای مردمی تبدیل شده است که نمونه آن در هیچ کجای دنیا تکرار نشده است. از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) بسیج را به عنوان ذخیره استراتژیک کشور نامید و این ویژگی با مدیریت امام خامنه ای (مدظلله العالی) در این چهل ساله حفظ شد و به یک الگو برای داخل و خارج تبدیل شده است.

 

فرمانده ناحیه سپاه درمیان خاطرنشان کرد: بسیج بزرگترین امید برای دوستان انقلاب اسلامی چه در داخل و چه در کشورهای اسلامی منطقه می باشد و به همین دلیل است که امام(ره) فرمودند وقتی فرهنگ بسیج در یک کشور طنین انداز شود از طمع دشمنان دور می ماند. بررسی ها نشان می دهد که کشور از نظر اقتصادی و فرهنگی نیازمند حرکتی نو، جدید و گسترده است که این تنها با مدیریت بسیجی و انقلابی امکان پذیر است و دستگاه های دولتی و اجرایی باید از ظرفیت های گسترده بسیج استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها