همزمان با دومین روز از هفته بسیج، 200 واحد تولیدی خانگی و اقتصاد مقاومتی ویژه بانوان بی سرپرست و بد سرپرست در مناطق مختلف استان البرز به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۸۰۶۲۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دومین روز از هفته بسیج با نام «اقتصاد مقاومتی، خدمت رسانی و سازندگی» نامگذاری شده است.

اشتغالزایی برای 200 خانواربی پرست البرزی
به همین مناسبت امروز چهارشنبه واحدهای کوچک تولیدی اقتصاد مقاومتی در زمینه خیاطی ، صنایع دستی ، زیورآلات تزئینی ، سبزی خشک کنی ، تولید عرقیات گیاهی و ... با هدف اشتغالزایی و درون زا شدن تولید در قالب «طرح کرامت » مورد بهره برداری قرار گرفت.
با راه اندازی این طرح ها برای حدود 400 نفر به صورت مستقیم و تعداد زیادی نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.


طرح سراسری کرامت از تابستان سال گذشته در10 نقطه حاشیه ای و آسیب پذیر استان البرز همچون چهارباغ، ملک آباد، مهدی آباد، خط چهار حصار و حصارک کرج و... به اجرا در آمده است.


این طرح در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اشتغال و صیانت برای سالم سازی محلات از پدیده های شوم قاچاق، اعتیاد ، طلاق و خودکفا کردن خانواده ها اجرایی شده است.


بسیج سازندگی استان در کنار راه اندازی طرح های اشتغالزایی اقدام به راه اندازی تعدادی کارگاه های آموزشی اشتغالزایی کرده است.
فرمانده سپاه استان البرز در حاشیه آئین متمرکز استانی بهره برداری از یکی از کارگاه های اشتغالزایی که در شهرک رازی منطقه حصارک کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: بخش عمده فعالیت سپاه خدمات رسانی به آحاد جامعه در ابعاد مختلف همچون بهداشت و درمان، اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده در فعالیت های مختلف معطوف شده است.


سردار سید یوسف مولایی افزود: یکی از فعالیت هایی که امسال نهضت خدمات رسانی سپاه را تکمیل می کند توجه به زنجیره تولید و فروش برای بخش عمده ای از جامعه که مشکلات اقتصادی دارند.


وی اظهار داشت: امروز توجه به خانواده در ابعاد فرهنگی، شغل، سرمایه و تولید در کانون نگاه دست اندرکاران اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.


مولایی ادامه داد: ظرفیت ها خوب اقتصادی و اجتماعی در استان البرز وجود دارد لیکن باید این ظرفیت ها شناسایی شود .


وی گفت: ایجاد بازار فروش برای محصولات اقتصاد مقاومتی از مواردی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.


فرمانده سپاه البرز اظهار داشت: دراین بخش سپاه ورد کرده در داخل و بیرون از استان بازارهای هدف شناسایی خواهد کرد.


** خدمات رسانی 170 گروه جهادی در مناطق محروم البرز
رئیس بسیج سازندگی استان البرز نیز در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: همزمان با دومین روز از هفته بسیج علاوه بر راه اندازی تعدادی مشاغل خانگی، 170 گروه جهادی در مناطق محروم سراسر استان ارایه خدمات خود را آغاز کردند.


سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند با بیان اینکه خدمات این گروه ها تا 20 آذرماه ادامه خواهد داشت، افزود: از این تعداد گروه جهادی، 85 گروه به صورت جغرافیایی محور و 85 گروه به صورت اردوهای محله محور ارایه خدمات دارند.


وی اظهار داشت: در این اردوهای جهادی حدود 500 نفر از جهادگران عرصه های مختلف همچون آموزش، اشتغال، بهداشت و درمان، فرهنگی و... خدمات رسانی می کنند.


وی به بهره برداری از 25 طرح عمرانی محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: این اردوهای جهادی در خدمات عمرانی خود اقدام به مرمت و ساخت مسجد، خانه عالم، خانه محروم، گلزار شهدا، پل، پیاده رو، سرویس بهداشتی عمومی و سرویس بهداشتی و حمام منازل مناطق محروم می کنند.

**مرمت و بازسازی 400 واحد مسکونی نیازمندان
ترکاشوند در ادامه به دیگر فعالیت های بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: در تفاهم نامه ای که با کمیته امداد استان منعقد کرده ایم مقرر شد تا اردوهای جهادی نسبت به مرمت و بازسازی 400 واحد مسکونی خانوارهای نیازمند در مناطق محروم و کم برخوردار اقدام شود.


وی اضافه کرد: در مرحله نخست طرح 150 واحد مسکونی در هفته بسیج تحویل می شود.


اجرای برنامه میز خدمت توسط 40 تیم متشکل از مدیران استانی و شهرستانی، آغاز اجرای 50 نیروگاه خورشیدی، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری از دیگر برنامه های دومین روز هفته بسیج در البرز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها