شجره طيبه بسيج و فرهنگ بسيجي نمادي آشكار از اراده مردم در عرصه هاي مختلف اجتماعي، سياسي و فرهنگي و يادگار گران سنگ معمار و بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه ) است که در مدرسه عشق، مشق شجاعت آموخت و..
کد خبر: ۹۰۸۰۶۵۵
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ؛روابط عمومی سپاه زرند به مناسبت هفته بسیجی بیانیه ای بدین شرح صادر نومود:
فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت و شجاعت و غیرت و استقلال و آزادگی و اسیر خواست‌های حقیر، نشدن است امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)
شجره طیبه بسیج و فرهنگ بسیجی نمادی آشکار از اراده مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و یادگار گران سنگ معمار و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) است که در مدرسه عشق، مشق شجاعت آموخت و به پیروی از امام آزادگان علی (علیه السلام) پایداری و جسارت و ایستادگی در مقابل ظلم را درس زندگی قرار داد و بسیج را که بحق خاستگاه ایمان و تجلیگاه اخلاص و عشق و ایثار و مناعت است؛ بنیان نهاد.
بسیج» یادگار امام راحل و نهادی برگرفته از حرکت خودجوش مردمی انقلابی است که همانند قله‌های افتخار بر تارک این سرزمین می‌درخشد. اخلاص، ایمان، ایثار و بصیرت از خصایص بارز بسیج و روحیه بسیجی است که امروز با افتخار در تمام عرصه‌های خودباوری و شکوفایی، صفحات زرینی از سربلندی، استقامت و استقلال را بر تاریخ این سرزمین رقم می‌زند.
بسیجی یعنی شجاع و با صلابت همیشه در خط ناب ولایت و به هنگام بروز فتنه بصیر و هوشمند است وهفته مبارک بسیج مترادف با نام جوان مردانی است که عطر وجودشان عالمی را پرفروغ و مصفی می‌کند. گر چه تمام ایام همراه با واژگانش قادر به وصف بسیج و بیان گوشه‌ای از سجایای آن نیست، اما در هفته بسیج که بهار گفتار در باب این فرشته قدسی است باید حق کلام در خصوص این واژه زیبا ادا شود؛ لذا شایسته است دفتر دل را گشود، جوهر فکر را تراوید و قلم خلوص را بدست گرفت و با مرکب سبز بر کاغذ سفید نگاشت که براستی بسیجیان کربلائیان برگزیده‌ای هستند که نزد آسمانیان برتر و نام آورترند. آنان طالب کوی جانان وسودای عبودیت خدا درسر دارند. بسیج تندیس پایداری و رمز جاوید مبارزه ومخاصمه با بیدادگرانند و نام طوفانی آن، حجم پوشالی سکوت و سازش را به فریادی عصیانگر علیه زورمداران تاریخ مبدل کرده و دین محمد (صل الله علیه وآله وسلم) را تضمین دوباره بخشیدند. چرا که بسیجی کسی است که نورش، خورشید را، موجش دریا را، استواریش کوه را، عزمش آهن را، وسعت روحش جهان را، صفتش واژه‏ها را، بی‏نامیش نام را، سوزش آتش را، سرعتش باد را و شهره‏اش تمام اسطوره‏ها را خجل کرده است ودر همه حال مفسّر اندیشمند حماسه حسینی (علیه السلام) است ودنباله رو فرمان حسین زمان خویش یعنی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) است وتاجان در بدن دارد از این انقلاب، نظام و ولایت حراست وپاسداری می‌کند.
تاریخ انقلاب اسلامی و روند شکل گیری و ثبات و استقرار نظام مقدس اسلامی در سرزمین پهناور و باشکوه ایران مملو از وقایع و رخداد‌های کلانی است که هر کدام فی نفسه قطعه‌ای سرنوشت ساز و تأثیرگذار بشمار می‌روند، در این عرصه پرفراز و نشیب، پنجم آذر سال ۱۳۵۸ نقطه عطفی بر مانایی و دوام و صلابت نظام الهی و مردمی جمهوری اسلامی به حساب می‌آید، بدون شک امروز هیچ اهل انصافی نقش بسیج و تفکر بسیجی در تحقق عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را انکار نمی‌کند.
بسیج در هشت سال دفاع، با اذان شهادت و رشادت بر گلدسته‌های رفیع اش حدیث عشق را زمزمه نمود و بهار وصل و طراوت یقین را به پیروان اش ارزانی داشت و در ناتوی فرهنگی جنگ نرم، این میقات پابرهنگان در معراج اندیشه پاک اسلامی با فتح خاکریز‌ها به اوج قله افتخار رسیدند و اکنون در راه پاسداری ارزش‌ها و نبرد اقتصادی با سرلوحه قراردادن رهنمودهای، ولی امر مسلمین جهادگری است پرتوان و پیشگام در عمل که با تعهد و پایبندی به اصول و آرمان‌های انقلابی می‌رود تا این دسیسه شوم دشمنان را به فرصتی دیگر تبدیل نمایند. اینک که در سی و نهمین سالروز تشکیل بسیـج وتقارن این ایام با هفته وحدت ولادت باسعادت پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم) وامام جعفر صادق (علیه السلام)، شـاهد به بار نشستن خون‌های بر زمین ریخته شهیـدان سرافراز این سرزمین و صدور افکار نـورانی انقلاب اسلامی به منطقه و جهان و تشکیل بسیج جهانی اسلام برای در هم شکستن جبهه مستکبرین هستیم ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهداء خصوصا شهدای بسیج، شهدای مدافع حرم وشهدای گمنام از خداوند متعال عزت و سر افرازی همه بسیجیان مخلص را در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از خداوند سبحان مسئلت واز ایزدمنان می‌خواهیم که ما را در صف بسیجیان سرافراز قرار داده و از اخلاص و معرفت و یقین آنان جرعه‌ای برما بنوشاند و به همه ما منش و تفکر و سیره علوی، حسینی وعاشورایی عطا فرماید.
                                                                                                   "اللهم وفقنا لما تحب وترضی "
          سرهنگ اکبر کردی                                                                                                      محمد ایزدی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند                                             مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه زرند
ارسال نظرات