خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۱۲۸ میلیون دلار میزان صادرات استان قم از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه است در حالی که سال گذشته در مدت مشابه این عدد ۱۱۳ میلیون دلار بود.
کد خبر: ۹۰۸۰۸۸۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
رقم صادرات استان قم به ۱۲۸ میلیون دلار رسید
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم در سالن جلسات امام رضا (ع) فرمانداری با اشاره به برگزاری همایش روز ملی صادرات در استان قم اظهار کرد: این مراسم روز پنجشنبه هفته آتی برگزار خواهد شد و ۱۶ نفر از صادرکنندگان استان قم به عنوان صادرکنندگان برگزیده استان انتخاب شدند.

وی ادامه داد: صادرکنندگان برگزیده استان قم در گروه‌های کالایی صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، فلزات و صنایع وابسته، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، صنایع شیمیایی، لوازم خانگی انرژی بر و مصالح ساختمانی هستند، این صادرکنندگان کالا‌هایی همچون فرش، آرد، کیک، سرب، شمش آلومینیوم، روغن پایه، چسب و ظروف گیاهی را به خارج از کشور صادر کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در همایش روز ملی صادرات استان از دو صادر کننده استان قم که به عنوان صادرکننده برتر ملی انتخاب شدند، تقدیر خواهد شد.

سیجانی با اشاره به شاخص‌های انتخاب صادرکنندگان برگزیده استان قم اظهار کرد: ارزش صادرات، روند رو به رشد صادرات طی سه سال اخیر، ماندگاری در بازار طی سه سال اخیر، تنوع بازار هدف، نفوذ به بازار جدید در سال ۹۶، ثبت برند بنگاه در داخل کشور، استاندارد کیفی کالا و دارا بودن وب سایت حداقل دو زبانه از جمله این شاخص‌ها است.

وی ادامه داد: ۱۲۸ میلیون دلار میزان صادرات استان قم از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه است، سال گذشته در مدت مشابه این عدد ۱۱۳ میلیون دلار بود و شاهد رشد ۱۳ درصد افزایش صادرات به لحاظ ارزش از گمرک قم در هفت ماهه نخست سال جاری بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه ۱۱۳ هزار تن کالا از استان به خارج از کشور صادر شد، سال گذشته این رقم در مدت مشابه ۸۵ هزار تن بود و صادرات استان قم به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش پیدا کرد.

سیجانی با اشاره به وضعیت صادرات استان قم اظهار کرد: طی ماه‌های شهریور و مهرماه هر ماه ۱۵ میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات استان در این دو ماه کاهش داشت.

وی خاطرنشان کرد: میزان صادرات و واردات کشورمان در سال گذشته به ترتیب ۴۶ میلیارد دلار و ۵۴ میلیارد دلار بود، استان قم در سال ۹۶، ۲۱۰ میلیون دلار صادرات داشت که ۹۶ میلیون دلار از این صادرات به عراق بود، براساس آمار سال گذشته ۹۹ درصد صادرات استان به ۲۰ کشور صورت گرفت و این نشان از کم بودن تنوع بازار صادراتی قم است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها