خبرهای داغ:
رئيس سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري كشور در پنجمين جشنواره جهادگران علم و فناوري استان اردبيل فرهنگ بسيجي را راهكار اساسي تحقق تمدن اسلامي و نجات كشور دانست و گفت: جهت تكميل چرخه علم و فناوري قوانين دانشگاهها بايد بروز شود و مخترعان و مبتكران مهمترين قشر جهت كمك به اصلاح اين قوانين و همكاري با نمايندگان مجلس هستند.
کد خبر: ۹۰۸۰۹۴۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
فرهنگ بسيجي راهكار تحقق تمدن اسلامي و نجات كشور است/ مخترعان بسترساز اصلاح قوانين و بروزرساني دانشگاهها هستند 

به گزارش خبرنگار بسیج علمی از اردبيل؛ دكتر مهدي رحيمي در پنجمين جشنواره جهادگران علم و فناوري استان كه صبح امروز در سالن ولايت بسيج به همراه نمايشگاهي از دستاوردهاي مخترعان برگزار شد، اظهار كرد: استان اردبيل داراي پتانسيل هاي بسيار بالايي است و نخبگان توانمندي دارد كه مي تواند موفق ترين و شاخص ترين استان در حوزه هاي علم و فناوري كشور قرار گيرد.

وي گفت: ما براي رسيدن به تمدن اسلامي كه مرحله اول ان تشكيل انقلاب اسلامي بود گام هاي مهمي برداشته ايم و براي رسيدن به تمدن اسلامي مهمترين الزام تكميل چرخه علم و فناوري است و رهبر معظم انقلاب بارها و بارها روي اين موضوع تاكيد كرده اند و  براي رسيدن به تمدن اسلامي علم و فناوري و تربيت نيروي انساني بسيار مهم است و با وجود دانشگاهها، بنياد نخبگان، پارك علم و فناوري، مراكز تحقيقاتي، مراكز رشد و بسيج علمي و پژوهشي هنوز نتوانسته ايم چرخه علم و فناوري را تكميل كنيم.

رئيس سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري كشور افزود: ايران رتبه 16 از نظر علمي در جهان را دارد، اما اين موضوع نشاندهنده موفقيت در چرخه علم و فناوري نيست و اگر بتوانيم علم را به خانه ها ببريم در اينصورت موفق شده ايم.

وي با اشاره به فرارسيدن هفته مبارك بسيج تصريح كرد: هفته بسيج فرصت ارزشمندي است تا خاطرات دفاع مقدس و بعد از ان را مرور كنيم و نشانه اين دوران در استان اردبيل سردار بابازاده است و بعد از اين دوران نه تنها بسيجيان قدر نديدند و در صدر نبودند بلكه مورد طعنه قرار گرفتند و به حاشيه رفتند و جانشين برحق بنيانگذار انقلاب اسلامي  علم و فناوري را مهمترين عرصه معرفي كرده و عرصه هاي فرهنگي ، دفاعي و خدمات رساني را در اولويت هاي بعدي معرفي كرده اند.

رحيمي اذعان داشت: راه نجات كشور از مشكلات و كمك به تمدن اسلامي نوپا برگشت به عقب يعني فرهنگ بسيجي است و بايد حاكميت تفكر بسيجي در همه عرصه ها مخصوصاٌ عرصه علم و فناوري نهادينه شود و طبق فرمايشات مقام معظم رهبري اگر نواي دلنواز بسيج در كشوري طنين انداز شود، چشم طمع دشمن از آن مملكت كوتاه مي شود.

وي با بيان اينكه تكريم و تجليل از بسيجيان احترام به مروت و جوانمردي آنهاست، افزود: اگر در حوزه علم و فناوري دگرگوني ايجاد كنيم امورات اقتصادي و سياسي حل مي شود و اميدوارم هفته بسيج براي مردم و رهبر انقلاب و بسيجيان منشا خير و بركت باشد.

رئيس سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري كشور اظهار كرد: نام سازمان بسيج علمي قداست دارد و در اين نهاد به نام بسيج ايده به اختراع تبديل مي شود و ظرفيتهاي بالقوه و بالفعل در خود سازمان با حضور بسيجيان و سرمايه هاي اجتماعي بسيج در قالب اقشار دانشور وجود دارد و با توجه به اين ظرفيتها و تعامل آن با سيستم ها و نهادهاي درگير در حوزه علم و فناوري مي خواهيم جنبش نرم افزاري در تكميل چرخه توليد علم و فناوري راه اندازي كنيم.

وي افزود: دانشگاهها اغلب به سمت توليد مقاله مي روند و نتيجه علمي مقاله در جامعه خوب است ولي چرخه تكميل نمي شود و بايد قوانين دانشگاهها بروز شود و مخترعين و مبتكرين مهمترين قشري هستند كه در اصلاح قوانين به نمايندگان مجلس مي توانند كمك كنند تا حركت علمي عظيمي در جامعه به راه بيفتد، زيرا يكي از الزامات ظهور منجي موعود تحقق علم و فناوري است.

رحيمي بيان كرد: اگر جامعه دغدغه مند باشد و به صورت انقلابي عمل شود چنين مشكلاتي در جامعه ايجاد نمي شد و بسيج بايد خود را فداي جامعه كند و بسيج متعلق به مردم است و سپاه تنها وظيفه هدايت ان را دارد و در زمان حاضر اولويت اساسي توليد علم و فناوري است.

وي با شاره به اينكه 4 راهبرد كلان جز اهداف مهم بسيج علمي است، تصريح كرد: جريان سازي و نهادينه كردن گفتمان علمي يكي از راهبردهاي اساسي بسيج علمي است بدين مفهوم كه از طريق رسانه ها علم در هرخانه اي نهادينه شود و خوشبختانه خبرگزاري علم و فناوري در اين راستا تشكيل شده است و در مدت كوتاه بعد از راه اندازي جز برترين خبرگزاري هاي علم و فناوري كشور مي باشد و برنامه هاي مختلف بسيج از جمله جشنواره جهادگران علم و فناوري و تربيت بسيجيان در اين راستا باشد.

رئيس سازمان بسيج علمي و پژوهشي كشورخاطر نشان كرد: بسيج بر مبناي هدف مديريت دانش 87 مركز رشد فعال و نيمه فعال در كشور ايجاد كرده است تا ايده ها به فناوري و ثروت تبديل شود به همين دليل چرخه تبديل ايده به علم و ثروت تعريف شده است و براي تجاري سازي مركز نواوري و شتابدهي بسيج در مركز لانه جاسوسي آمريكا راه اندازي مي شود.

ارسال نظرات