مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان گفت: در بحث‌های گروه‌های جهادی طی امسال ۲۸ هزار نفر گروه جهادی به مناطق محروم اعزام‌شده است،
کد خبر: ۹۰۸۱۱۴۲
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج  از لرستان، علی بیرانوند امروز در همایش شکوه هجرت با اشاره به اینکه سومین روز از هفته بسیج به نام بسیج محرومیت و خدمات‌رسانی نام‌گذاری شده اظهار داشت: هفته بسیج امسال مصادف با هفته وحدت سالروز میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام و از طرفی در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب و فعالیت‌های امام خمینی (ره) برای این موفقیت، افزود: سند گویای این حقیقت توطئه‌های آشکار و پنهان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و با میان داری رژیم صهیونیستی و کودک کشی اسرائیل غاصب و اخیراً رژیم وهابی سعودی در منطقه در طول ۴۰ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان بیان کرد: جنگ تحمیلی ۸ ساله، تهاجم فرهنگی، تحریم‌های اقتصادی همه‌جانبه، راه‌اندازی جنگ‌های منطقه‌ای، کشتار مردم یمن، بحرین، سوریه، عراق و افغانستان همگی دلایل آشکار ترس استعمارگران جهانی و دست‌وپا زدن برای جلوگیری از شعارهای انقلابی و وعده‌های انقلاب اسلامی به مردم مظلوم تحت سیطره استعمارگران است.

وی با اشاره به اینکه بسیج به‌عنوان میراث گران‌بهای حضرت امام (ره) بایستی با هوشیاری کامل در رکاب ولایت و در تمام صحنه‌های انقلاب آماده ایثار و ازخودگذشتگی باشد، افزود: اقدامات سازمان بسیج سازندگی بدون تصدی‌گری برابر تدابیر منویات مقام معظم رهبری صرفاً در راستای توانمندسازی، تقویت، کمک به ادارات و سازمان‌های دولتی متولی اقتصاد، اشتغال، تولید و محرومیت‌زدایی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، بهداشت و سلامت انجام می‌گیرد.

بیرانوند با اشاره به اینکه هیچ‌گونه سود و انتفاعی به‌جز انجام رسالت انقلاب و اجرای منویات معظم له به دنبال نداشته است گفت: در مجموع می‌توان گفت فعالیت‌های بسیج سازندگی در واقع هدیه مقام معظم رهبری به مناطق محروم استان است چون به‌تناسب انجام اقدامات بسیج سازندگی هزینه‌های دولت در این بخش‌ها کاهش‌یافته و خدمات بیشتری به مردم مناطق محروم ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه در بحث‌های گروه‌های جهادی در طول یک سال ۲۸ هزار نفر گروه جهادی به مناطق محروم اعزام‌شده است، تصریح کرد: در بخش عمرانی اجرایی ۳۸۰ پروژه عمرانی اعم از ساخت خانه محرومین آب‌رسانی ساخت مساجد ساخت خانه عالم ساخت خانه بهداشت بازسازی در محل‌های صعب‌العبور استان بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان بیان کرد: کمک‌های پروژه‌های عمرانی از سوی سپاه، قرارگاه محرومیت‌زدایی و بخشی توسط ادارات و سازمان‌ها ازجمله کمیته امداد و بانک انصار تأمین‌شده است.

وی عنوان کرد: اقدامات سال جاری گروه‌های جهادی خدمات‌رسانی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی، ویزیت رایگان مردم در مناطق محروم، بازسازی و زیباسازی مدارس توسط گروه‌های جهادی دانش‌آموزی طرح هجرت، طرح ملی بسیج همگام با کشاورز و منابع طبیعی، در راستای کاشت، داشت و برداشت محصول به کشاورزان کمک کردند تا راندمان تولید و برداشت محصولات افزایش یابد نیز در این بخش گنجید.

بیرانوند افزود: اگر پروژه‌های عمرانی میانگین هر پروژه ۴ نفر اشتغال‌زایی داشته باشیم هزار و ۵۲۰ نفر در طول سال اشتغال‌زایی برای افراد بیکار این مناطق داشته است.

وی عنوان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، لوازم و تحریر و البسه بین خانواده‌های کم‌بضاعت و در برخی نواحی بیش از دو هزار بسته بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان تصریح کرد: در بحث کمک به ازدواج جوانان ۱۱۰ قلم جهیزیه شامل یخچال، فرش، تلویزیون و سایر اقلام ضروری و اولیه زندگی برای نوعروسان تهیه و به‌صورت رایگان توزیع‌شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال یک وضعیت ویژه به خاطر تهدیدات دشمن ایجاد شد افزود: بحث خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی به مدت ۲۰ روز طی یک رزمایش انجام شد و اقدامات خوبی در بخش برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی صورت گرفت و برابر زیرساخت هر شهرستان یک‌قطب فرآوری محصولات برای جلوگیری از هدر رفت ضایعات محصولات کشاورزی و ایجاد ارزش‌افزوده به محصولات تولید تعریف شد.

بیرانوند گفت: امسال 30 کارگاه با اعتبارات صندوق‌های مهر اقتصاد ایجادشده‌اند به همین نسبت شغل برای جوانان ایجادشده و در راستای طرح مهاجرت معکوس و برگشت به روستا اثربخش بوده همچنین کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان‌ها فعال‌شده دو هزار و ۲۱۷ نفر آموزش داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات