بیانیه فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی له مناسبت هفته بسیج؛
فرا رسیدن هفته بسیج یادآور یکی از رخدادهای شگرف و مبارکی است که با فرمان معمار و بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) رقم خورد.
کد خبر: ۹۰۸۱۱۸۴
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بدون تردید ظهور تفکر و فرهنگ بسیجی و عاشورایی بسیجیان بود که در شکستن امواج طوفان‌ فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف نظام پلید سلطه و صهیونیسم و جنگ تحمیلی، متبلور شد و انقلاب اسلامی را از مهلکه‌های عظیم رهاند.

«بسیج» آیینه‌ تمام نمای هوشمندی، بصیرت، فداکاری‌ها و وفاداری‌های تاریخ‌ساز و نماد قله‌های عظمت علمی، فرهنگی، ورزشی و … ملّت ایران در روند تکاملی انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور است.

روحیه بسیجی همواره در حال بصیرت‌دهی و آگاهی‌بخشی نسبت به نقشه‌های دشمنان و استکبار جهانی است و بدون شک این روحیه و حفظ آن بین مردم و ملت‌های اسلامی باعث نابودی استکبار خواهد شد.

دشمنان ما هر بار از راهی وارد می‌شوند و آتش جنگی را می‌افروزند تا از آن مسیر بتوانند مسلمانان و انسان های آزاده را مورد هجمه قراردهند، اما غافل از اینکه بصیرت دینی و مکتبی بسیجیان و تدبر استکبارستیزانه‌شان همواره نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده و به نابودی کشانده است.

در حقیقت باید گفت که امروز تفکر بسیجی و روحیه استکبارستیزی حد و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و تنها مربوط به ایران اسلامی نمی‌شود. تفکر بسیجی امروز در میان شیعیان یمن نشر یافته، تفکری که منبعث از آرمان های استکبارستیزانه است.

فرهنگ و تفکر بسیجی که امروز فراتر از جغرافیای کشورمان در عرصه‌های ظهور مقاومت اسلامی منطقه تبلور پیدا کرده است منجر به تغییر معادلات و موازنه نبرد در جهان شده است به گونه‌ای که روند تحولات مبارزه کشورهایی چون یمن با جنایتگران آل سعود، دستاوردهای سترگی را برای ارتش و نیروهای مردمی آنان به ارمغان خواهد آورد و فرموده مقام معظم رهبری ایران امام خامنه‌ای در مورد آینده یمن محقق خواهد شد. ایشان در بخش‌هایی از صحبت‌های خود فرمودند: بینی آل سعود در یمن به خاک مالیده خواهد شد و ما نیز منتظر چنین روزی هستیم.

اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی یاد و خاطره بنیان گذار بسیج مستضعفین حضرت امام خمینی(ره) و مقام شامخ شهیدان، آزادگان و ایثارگران حماسه‌ساز و مظلوم را گرامی داشته و اعلام می دارند؛ بسیج همچنان رهنمودها و انتظارات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را نقشه راه و قطب‌نمای حرکت خود در عرصه‌های مختلف قرار خواهند داد.

ارسال نظرات