جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد با راهیابی سه اثر به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خاتمه یافت.
کد خبر: ۹۰۸۱۳۳۷
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب نمودی در فرهنگ و هنر کشور نداشتند، اما امروز رویش استعداد‌ها در این حوزه از بین توده‌های مردم است.

علی‌محمد احمدی از احداث مجتمع فرهنگی و هنری در استان خبر داد و افزود: این مجتمع از نظر کمی و کیفی سازه، در کشور بی‌نظیر است که تلاش می‌کنیم در اسرع وقت تکمیل شده و در اختیار هنرمندان‌مان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین گفت: این استان ظرفیت خوبی در حوزه تئاتر دارد و امیدواریم به زبان هنر بتوانیم بسیاری از مشکلات استان را انتقال دهیم.

رضا دهبانی‌پور افزود: داوری آثار در مرحله بازبینی را در چند سال گذشته به استان سپردیم که با انتقاداتی مواجه شدیم، اما امسال تعدادی از داوران را از خارج از استان آوردیم و انتقادی نشد با این وجود هنوز هم اعتقاد دارم باید خودمان را باور کنیم و اجازه دهیم هنرمندان خود استان کار‌ها را داوری کنند.

دبیر جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: امسال سه اثر از استان به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند که نوید خوبی برای مردم استان است.

مجید پرهیز افزود: بودجه دستگاه‌های فرهنگی به ویژه ارشاد به اندازه یک پانصدم یک طرح دامداری و به اندازه یک چند صدم اعتبار پل‌ها و کارخانه‌جات ساخته شده ما نیست این در حالی است که همه بر این باور هستیم که زیربنای توسعه فرهنگی توسعه اقتصادی است.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این آیین گفت: یکی از برنامه‌هایی که ما در استان‌ها نیاز داریم ایجاد پل ارتباطی بین تئاتر‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و تئاتر‌های عمومی و بزرگسالان است.

علی غیاثی با تاکید بر اینکه تئاتر دانش‌آموزی باید به عنوان تئاتر پایه تقویت شود، افزود: ما در هر حوزه‌ای به‌ویژه تئاتر نیازمند برنامه‌ریزی آموزشی با یک دورنمای مشخص هستیم.

وی با بیان اینکه این آموزش باید در سطوح بخش‌ها و روستا‌های ما هم مورد توجه قرار گیرد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود اینکه یکی از استان‌های مستعد و خوب حوزه تئاتر است و هر ساله کار‌های خوبی از این استان در جشنواره بین‌المللی فجر داریم، اما باید در حوزه آموزش هم برنامه‌ریزی داشته باشد.
ارسال نظرات