در کارگاه طرح ملی بسیج مطرح شد:

نقش مهم هرس نخیلات در کاهش آتش سوزی/هزینه 60 میلیون ریالی بسیج جهت کمک به کشاورزان گشتی

فرمانده سپاه شهرستان سراوان گفت: مبلغ 60 میلیون ریال برای کمک به هرس نخیلات کشاورزان کم برخوردار در شهر گشت در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۰۸۱۳۸۱
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرنگار بسیج از سراوان، به مناسبت هفته بسیج کارگاه و جلسه آموزشی طرح ملی بسیج همگام با کشاورزی و منابع طبیعی با حضور سرهنگ پاسدار محمد پودینه فرمانده سپاه شهرستان سراوان، محمد عظیم دهواری کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاوری و جمعی از بسیجیان و کشاورزان در شهر گشت شهرستان سراوان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار محمد پودینه، فرمانده سپاه شهرستان سراوان در این کارگاه بیان کرد: با توجه به آتش سوزی‌های اخیر در شهر گشت در راستای کمک به کشاورزان برای هرس نخیلات اقدام شده و با جذب کارگران و تامین دست مزد آن‌ها اقدام به هرس نخیلات کشاورزان کم برخوردار و محروم شده است.

وی ادامه داد: ما در کنار شهرداری شهر گشت خواهیم بود و مبلغ ۶۰ میلیون ریال برای کمک به هرس نخیلات کشاورزان کم برخوردار در نظر گرفته شده است.

سرهنگ پاسدار پودینه با اشاره به مشکلات تامین سوخت یادآوری کرد: در راستای تامین سوخت برای ماشین‌آلات کشاورزی شهرداری گشت جهت هرس نخیلات کمک و رایزنی خواهیم کرد.

فرمانده سپاه شهرستان سراوان ضمن تشکر از بسیج سازندگی شهرستان سراوان که در راستای محرومیت زدایی و ایجاد روحیه نشاط و امید در کشاورزان تلاش کرده است، تصریح کرد: بسیجیان ما آماده خدمت به کشاورزان محروم شهر گشت هستند و هزینه کارگران توسط سپاه شهرستان سراوان پرداخت خواهد شد.

این مسئول در پایان گفت: مبلغ مورد نظر در اختیار شهرداری شهر گشت قرار می‌گیرد تا با تامین و برآورد هزینه کارگران به کشاورزان کمک شود.

در پایان این طرح مسائلی پیرامون مبارزه با آفات درخت‌های خرما و انار با هدف مبارزه غیر شیمیایی، تولید محصول سالم، افزایش امنیت غذایی کشاورزان و آشنایی با روش‌های نوین مدیریت آفات ذکر شد تا کشاورزان علاوه بر فراگیری آموزش مبارزه با آفات بتوانند بهره کافی را محصولات خود ببرند.
ارسال نظرات