به مناسبت هفته بسیج امام جمعه شهرستان صومعه سرا به همراه فرمانده ناحیه سپاه صومعه سرا از شرکت ابریشم بازدید و پای درد و دل کارگران این شرکت نشستند.
کد خبر: ۹۰۸۱۴۰۷
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، به مناسبت هفته  بسیج امام جمعه شهرستان صومعه سرا به همراه فرمانده ناحیه سپاه صومعه سرا از شرکت ابریشم بازدید و پای درد و دل کارگران این شرکت نشستند.
آقای امدادی مدیر شرکت ابریشم در این خصوص گفت:کارخانه صنعت ابریشم ۱۰ الی ۱۵ سال نیمه فعال است و باید به آن رسیدگی شود کارخانه امکانات لازم دارد و اگر احیا شود برای ۸۰۰ نفر شغل ایجاد می شود ،همواره حقوق کارگران بیش از سه ماه عقب افتاده است ولی کارگران همچنان با عشق و تعصب در این شرکت کار می کنند.
 وی افزود:در گذشته شرکت و مرکز ابریشم یک بدنه بودند ،اما پس از جدا شدن شرکت و مرکز ،و واگذاری شرکت ابریشم به بخش خصوصی مشکلات زیادی گریبانگیر این شرکت شده است.مرکز توسعه نوغان کار حاکمیتی را انجام می دهد و وظیفه شرکت تولید تخم نوغان است.
امدادی با اشاره به تعدیل نیرو در این شرکت گفت: در حال حاظر حدود ۲۲ نفردر این شرکت مشغول به کار هستند و تعداد نیرو کل مجموعه شرکت ابریشم حدود ۵۰ نفر است.
عباسی مسئول حراست شرکت ابریشم ایران با اشاره به مشکلات فراوان این شرکت گفت : در زمینه مزایده گذاری مشکلات فراوانی داریم ،چوب های  درختان مزارع پرنیان که طی سالهای گذشته توسط این کارگران هرس شده است به فروش نمی رود .
 عباسی با اشاره به مطالبات سال های قبل این شرکت اظهار داشت:از سال ۹۵ برای مرکز توسعه نوغان داری ایران،تخم نوغان تولید کردیم که ۱۸۰۰ میلیارد تومان طلب داریم و سازمان حسابرسی ویژه نیز این رقم را تایید کرده است. ولی متاسفانه هنوز این طلب وصول نشده است ،و طبق قراردادی که با مرکز توسعه نوغان داری ایران در زمینه تولید نوغان  ۸۰۰ میلیون تومان بسته شده  که متاسفانه قرارداد اولیه را امضا نکرده اند. که در صورت وصول مطالبات بسیاری از مشکلات شرکت ابریشم ایران حل می شود.
وی افزود:کارگران دارای مشکلات عدیده معیشتی هستند و از خرج های معمول زندگی خود هم برنمی آیند.
 عباسی  در خصوص اراضی تحت اختیار شرکت ابریشم بیان کرد:حدود ۷۵۰ هزار هکتار اراضی ابریشم در شهرستان صومعه سرا داریم و چون بلا استفاده است قصد تغییر کاربری داشتیم ولی مجوز صادر نمی شود.متاسفانه  همچون گذشته این صنعت رونق ندارد و می خواهیم باردیگر ابریشم را در شهرستان احیا کنیم
عباسی در خصوص درآمدزایی این شرکت از طریق ۱۵۰ هکتار توتستان گفت :درآمدزایی به تولید تخم نوغان ، میزان تقاضای  بازار و توتستان های آماده وابسته  است که متاسفانه بودجه ای برای این موضوع اختصاص نمی دهند.
 ایشان به بخشی دیگر از مشکلات شرکت اشاره و گفت:  واردات بی رویه به صنعت تخم نوغان ضربه زده است و عرضه و تقاضا باهم همخوانی ندارد و ما امید داریم که با حمایت مسئولین این مشکلات رفع شود.
حجت الاسلام راشدی امام جمعه شهرستان صومعه سرا قول مساعد دارد که بتواند برای رفع مشکلات کارکنان شرکت ابریشم ایران اقدام کند.

ارسال نظرات