فرمانده سپاه ناحیه گناباد از اعطای ۴۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به بسیجیان متقاضی خبر دادو گفت: تاکنون ۳۰ نفر با این وام‌ها مشغول به کار شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۸۱۴۰۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ پاسدار علی ابراهیم زاده در جمع خبرنگاران در گناباد اظهار داشت:  بیش از ۴۶ هزار بسیجی در گناباد ساماندهی شده و دوره‌های آموزشی و تکمیلی را گذرانده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه گناباد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم اظهار داشت: ۱۹ گروه جهادی خواهر و برادر به تعداد ۴۰۰ نفر به کل نقاط شهرستان اعزام شده و در این نقاط به ارائه خدمات بهداشتی، عمرانی و فرهنگی پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون نیرو‌های بسیجی در نقاط محروم شهرستان گناباد، ۵ چشمه حمام با اعتبار ۲۵ میلیون تومان و  ۱۰ خانه نیازمند با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان را تکمیل کرده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد یکی دیگر از اقدامات سپاه شهرستان را در حوزه روستا‌ها، لایروبی ۸ قنات با همکاری آستان قدس رضوی اعلام کرد و افزود: ۵۰۰ بسته لوازم التحریر در بین خانواده‌های محروم با اعتبار ۵۰ میلیون تومانی توزیع و ۲۸۰۰ پرس غذای گرم و ۳۰۰ بسته غذایی نیز با اعتبار ۲۰ میلیون تومان انجام شده است.

ابراهیم‌زاده پرداختن به اقتصاد مقاومتی را یکی از اولویت‌های ناحیه مقاومت بسیج گناباد اعلام کرد و بیان داشت: با همکاری آستان قدس ۴۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بین بسیجیان متقاضی اعطا شده که تاکنون ۳۰ نفر مشغول به کار شده‌اند که بیشتر در حوزه دام سنگین و سبک، زنبورعسل، گلخانه و بسته‌بندی زعفران بوده است.

وی با اشاره به فعال شدن گروه‌های جهادی در همه صنوف و قشر‌ها عنوان کرد: ۱۰ گروه جهادی پزشکی به روستا‌های محروم شهرستان اعزام و خدمت ویزیت و داروی رایگان را ارائه کرده‌اند و با همکاری فنی و حرفه‌ای در چند روستا برای توانمندسازی بانوان، دوره‌های آموزشی خیاطی و آشپزی نیز برگزار کرده‌ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد ادامه داد: دوره توانمندسازی پرورش قارچ برای بسیجیان برادر برگزار شد و برای جمع‌آوری محصولات کشاورزی در مناطق محروم بسیجیان  ورود پیدا کردند.

وی برقراری امنیت در کشور را یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: در راستای برقراری امنیت، گشت‌های محله محور با عنوان گشت رضویون راه‌اندازی شد و بیش از ۲ هزار گشت محله از ابتدای سال در گناباد صورت گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد ارتقاء توان رزمی بسیجیان را یکی دیگر از برنامه‌های ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد عنوان کرد و اظهار داشت: گردان‌های بیت‌المقدس، کوثر و امام حسین (ع) در گناباد فعال شده و هر ماه فراخوانی از نیرو‌ها برای ارتقاء توان رزمی انجام می‌شود.

وی گفت: برگزاری ۴۰ نهضت روشنگری، ۱۵ یادواره شهدا در قالب طرح آبروی محله از دیگر برنامه‌ها از ابتدای سال بوده و در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ۱۰۰ جلسه تربیتی و فرهنگی ویژه دانش‌آموزان برگزار کرده‌ایم.

ابراهیم زاده فعال بودن حلقه‌های صالحین شهرستان را یک بازوی مهم در انجام کار‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: ۴۳۰ حلقه  صالحین هم اکنون در گناباد فعال است و طرح شهید بهنام محمدی را نیز در ۱۰ مدرسه و مسجد در حال اجرا داریم.

وی بیان کرد: در طرح شهید بهنام محمدی در هر مدرسه سه مربی شناسایی و دوره‌های آموزشی را می‌بینند و سپس فعالیت‌های فرهنگی را در مدارس و مساجد انجام خواهند داد تا زمینه حضور دانش‌آموزان در مساجد نیز مهیا شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد عنوان کرد: امروز فضای مجازی یک مقوله مهم است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند که در همین راستان گردان‌های فضای مجازی شهرستان راه‌اندازی شده و نیرو‌ها در این حوزه فعالیت می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها