امام جمعه درگز:

اتهامات وزیر امور خارجه انگلیس به نظام مقدس اسلامی فرار از پاسخگویی به خیانت‌های اروپا در موضوع برجام است

امام جمعه درگز گفت: حضور وزیر امور خارجه انگلیس در ایران و لفاظی‌ها و اتهامات او به این نظام مقدس در حقیقت نوعی فرار رو به جلو برای رهایی از پاسخگویی به خیانت‌های صورت گرفته در موضوع برجام است
کد خبر: ۹۰۸۱۶۲۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: ملاک در فضیلت و تقوا، عمل همراه با تقوا است.

وی در ادامه سخنان خود با تبریک هفته وحدت به بیان برخی روایات پیامبر (ص) پرداخت و گفت: در نگاه اسلام مومن بهشتی کسی است که حزن و اندوه و غصه را برای خود گذاشته و با روی باز با خانواده و اطرافیان مواجه شود؛ ایشان همچنین فرمودند: کسی که دیگران را با شوخی و مزاح حلال و غیر دروغ بخنداند، مورد تایید و محبوبیت نزد خداوند متعال است.

امام جمعه درگز تفکر بسیجی را مایه خیر و برکت نظام دانست و عنوان کرد: امروز هر ملتی که در پی آزادی طلبی و استکبار ستیزی باشد دارای تفکر بسیجی است؛ این تفکر نه حماس اهل سنت می‌شناسد، نه حزب الله شیعه و نه عراق و سوریه و یمن؛ نیرو‌های مستحکم بسیجی به عنوان پیشتازان مقاومت و آبروی اسلام و انسان‌های آزاده و با شرافت شناخته می‌شوند.

حجت الاسلام ایروانی تصریح کرد: برخورد ابلهانه رئیس جمهور آمریکا در حمایت از آل سعود، همگان و از جمله نماینده آمریکا را به موضع گیری علیه ترامپ واداشت؛ ترامپی که دم از حقوق بشر می‌زند، برای قتل یک خبرنگار منتقد، پشیزی ارزش قائل نشده و تنها دلار‌های آل سعود که حافظ منافع اوست را می‌شناسد.

وی افزود: اگر یک صهیونیسم در کشور اشغالی فلسطین کشته شود، جلسات متعددی در خون خواهی او گذاشته می‌شود، اما اگر هر روز زنان و کودکان بی گناه در یمن به وسیله بمب‌های آل سعود کشته شوند، کسی دم از حقوق بشر نخواهد زد.

امام جمعه درگز تاکید کرد: ترامپ و گاو شیرده او بدانند، جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نخواهد داد آن‌ها با ایجاد گروه‌های تکفیری و تروریستی، منطقه را مطابق میل خود اداره کنند؛ ایران در منطقه نقشه‌های شوم آمریکا را نقش بر آب کرده و همین عامل سبب عصبانیت آن‌ها شده است.

حجت الاسلام ایروانی گفت: حضور وزیر امور خارجه انگلیس در ایران و لفاظی‌ها و اتهامات او به این نظام مقدس در حقیقت نوعی فرار رو به جلو برای رهایی از پاسخگویی به خیانت‌های صورت گرفته در موضوع برجام است؛ برجام تا به امروز فقط شعار و هیاهو از سمت آن‌ها بوده و اقدام عملی از سوی ایران؛ مسئولین کشور باید با تعیین ضرب الاجل، از تصمیم اروپا و انگلیس برای اقدام عملی آن‌ها حصول اطمینان کنند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف دولت و نماینده مجلس در بحث رسیدگی به تونل الله اکبر تصریح کرد: بار‌ها در جلسات مختلف، موضوع تونل الله اکبر و خطرات و مشکلات جاده فعلی شهرستان، به مسئولین تذکر داده شده است، اما گویا هیچ همتی برای ادامه کار وجود ندارد.

امام جمعه درگز تشریح کرد: روزانه بیش از ۴۵۰ دستگاه تریلی ترانزیتی از جاده مواصلاتی این شهرستان در حال تردد هستند؛ کشته‌ها و تصادفات و مشکلات این جاده نصیب مردم شهرستان است و سود میلیاردی حاصل از این ترانزیت به جیب دولت می‌رود.

حجت الاسلام ایروانی در پایان خاطر نشان کرد: چرا نماینده درگز هیچ پاسخی برای مردم ندارد؟ چرا دولت با عدم پرداخت بدهی خود به پیمانکار در حق این مردم ظلم می‌کند؟ مسئولین استانی و کشوری باید تا مردم خودشان دست به کار نشده اند، فکر عاجلی برای راه اندازی مجدد پروژه احداث تونل بردارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها