خبرهای داغ:
کمیته علمی، پژوهشی کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان یکی از کمیته های ۲۰ گانه کنگره می باشد که پس از تشکیل جلسات اولیه شورای سیاستگذاری کنگره در سال ۹۶ راه اندازی گردید
کد خبر: ۹۰۸۱۹۵۷
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
 به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی از کرمان ؛ زین العابدین ملایی مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی استان بیان کرد: کمیته علمی کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان یکی از کمیته های ۲۰ گانه کنگره می باشد که پس از تشکیل جلسات اولیه شورای سیاستگذاری کنگره در سال ۹۶ راه اندازی گردید و با مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی کرمان و دبیری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فعالیت خود را آغاز کرد.

دبیر کمیته علمی کنگره در این گفتگو بیان کرد: ضیافت اندیشه با رویکرد گفتمان کنگره شهدا؛ که این برنامه در تیر و مرداد ماه سال جاری در سه واحد دانشگاهی کرمان، رفسنجان و جیرفت و در مجموع با حضور ۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه با موضوعاتی از قبیل: سبک زندگی شهدا اقتصاد مقاومتی و... برگزار گردید.

وی در ادامه برنامه های کنگره را اینگونه شرح داد:

  • انجام پایان نامه های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا با رویکرد زندگی شهدا؛که در راستای اجرای این برنامه سه پایان نامه کارشناسی ارشد در ترم پاییز ۹۷ و دو پایان نامه دکترا در سال تحصیلی جاری در دست اقدام است.
  • کرسی‌های آزاد اندیشی با گفتمان کنگره؛ که در این راستا دو کرسی برای اساتید و دو کرسی برای دانشجویان در آبان و آذر ماه سال جاری در دست برگزاری است.
  •  کار پژوهشی با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ که به منظور اجرای این برنامه تیم کاری با ترکیبی از اساتید و دانشجویان و با مدیریت یکی از اساتید برجسته دانشگاه تشکیل گردیده که طبق زمانبندی، ماحصل این کار پژوهشی در قالب کتاب و همزمان با برگزاری کنگره در بهمن‌ماه رونمایی خواهد شد. 
  • سرگذشت پژوهی شهدا با محوریت اساتید؛ در این خصوص تیمی از اساتید و دانشجویان تشکیل گردیده که از آبان ماه سال جاری کار خود را آغاز نمودند.
  • طرح حمایت از خدمات پزشکی و دارویی نیازمندان؛ این برنامه با مشارکت بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال پیگیری است طبق آخرین توافقات به عمل آمده اجرای این برنامه در قالب طرح شهید رهنمون و با اعزام ۱۵ تیم پزشکی توسط هر دانشگاه علوم پزشکی استان به مناطق محروم انجام خواهد شد (چهار دانشگاه علوم پزشکی در مجموعه ۶۰ تیم)  

دبیر علمی کنگره در پایان افزود: که تعداد کل برنامه‌های مصوب کمیته علمی، پژوهشی کنگره ۱۰ برنامه می‌باشد که گزارش اجرای سایر برنامه ها در راستای زمانبندی مناسب متعاقبا  ارائه خواهد شد.

 

ارسال نظرات