خبرهای داغ:
همزمان با هفته بسیج وهفته وحدت نشست بصیرتی سیاسی در پایگاه ام ابیها شهرک گلستان با سخنرانی حجت الاسلام روحانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۱۹۶۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ همزمان با هفته بسیج وهفته وحدت نشست بصیرتی سیاسی در پایگاه ام ابیها شهرک گلستان با سخنرانی حجت الاسلام روحانی برگزار شد.

روحانی خاطرنشان کرد: وقتی حالت خشم بر انسان غلبه می کند از حالت عادی خارج میشود و کنترلش را از دست میدهد ما در زندگی کنترل داریم زندگی هم تلویزیون است برای ما ,, در زندگی اختیار دست خودمان است که کدام شبکه را بزنیم این موفقیت ماست یا بدبختی ما ,,

وی گفت ما در زندگی شبکه بخشش داریم ,, ما شبکه رحمت داریم , شبکه رنجش داریم که سر بچه ها داد بزنیم , شبکه مهارت داریم شبکه نفرت داریم گاهی خانواده ها از هم دورند هیچگاه دوری قدمها انسان را به فاصله نمی اندازد بجای اینکه قلبها را به هم نزدیک کنیم قدمها را به هم نزدیک میکنیم که این اشتباه است .شبکه شادمانی داریم خوشبختی منشأش از همسر و خانه و خانواده شروع میشود زن زمانی خوشبخت است که با نداشته های همسرش خودش را و همسرش را خوشبخت کند . همه این شبکه ها به شبکه کنترل انسان بستگی دارد آدمهای موفق و خوشبخت در زندگی همیشه دو چیز بر زبان دارند 1- لبخند 2- سکوت .. لبخند حلال بسیاری از مشکلات و سکوت روشی برای دوری از مشکلات است کسی که عصبانی است و داد میزند کم آورده و نیاز به کمک داردو بدنبال کمک میگردد.ما دیوار بدبختی را خود بوجود می آوریم و اسمش را سرنوشت میگذاریم قبل از ازدواج انسان باید چشمهایش را باز کند و بعد ازدواج باید چشمهایش را ببندد و زندگی کند .

انسان باید زیبا باشد نه صورتش و نه لباسش ,, فکرش وافکارش باید زیبا باشد .

امیرالمومنین (ع)  می فرمایند: نه سفیدی بیانگر زیبایی است و نه سیاهی نشانه زشتی است .کفن سفید اما ترسناک است کعبه سیاه اما دوست داشتنی است. انسان به اخلاقش است امروز همه ازدواج ها بخاطر ثروت است و دید انسان بخاطر ثروت و مال و مقام است اما بعد ازدواج همه طلاقها بخاطر اخلاق است حضرت خدیجه بخاطر اخلاق پیامبر با ایشان ازدواج کردند . انسان بزرگ نمی شود جز به وسیله فکرش تعریف نمی شود جز به وسیله رفتارش ,

وی درپایان گفت:همیشه در زندگی همدیگر را نصیحت کنیم نه سرزنش , همدیگر را درک کنیم نه ترک کنیم , همیشه باید کلید باشیم برای هم نه قفل باشیم برای هم , نمک لحظه ها باشیم نه نمک زخم ها.

ارسال نظرات
پر بیننده ها