نشست صمیمی رئیس سازمان بسیج با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

صالحی: بسیج دارای کانون پر انرژی و جو‌انانه است/ سردار غیب پرور: لزوم توجه به ظرفیت مساجد در اجرای برنامه‌ها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امکان هم‌افزایی گسترده بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۸۲۰۲۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جمعی از معاونین خود با حضور در ستاد سازمان بسیج مستضعفین با سردار سرتیپ پاسدار«غلامحسین غیب‌پرور» رییس سازمان بسیج مستضعفین دیدار و فرارسیدن هفته بسیج را به وی تبریک گفت.

 سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این دیدار گفت: امکان هم‌افزایی گسترده بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین وجود دارد و اگر به این مطلب قائل باشیم که راه حفظ انقلاب اسلامی رویکردهای فرهنگی است لاجرم باید از تمام ظرفیت‌های این عرصه استفاده کنیم.

 وی ادامه داد: اثر و محصول باید در یک‌جا ملموس باشد. در حال حاضر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت‌های انسانی، نخبگی و ساختارهای زیرساختی وجود دارد و در سازمان بسیج مستضعفین هم شرایطی فراهم شده است، بنابراین می‌توان آن را در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها تسری داد.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که دو طرف باید به آن توجه کنند «مسجد» است، متاسفانه امروز از ظرفیت مساجد به خوبی استفاده نمی‌شود، نباید فراموش کرد که مساجد چشمه جوشانی بودند که انقلاب براساس آن شکل گرفت و ما می‌توانیم از این پتانسیل استفاده بهینه ببریم.

 سردار غیب‌پرور خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شرایط خوبی دارد که می‌تواند حلقه وصل بین سایر سازمان‌ها باشد، مردم باید به این تفکر برسند که حضور در مساجد می‌تواند آن‌ها را در همه شرایط اغنا کند.

 وی در پایان گفت: برای همکاری بهتر بین دو سازمان باید هم‌افزایی خیلی خوب بین طرفین صورت بگیرد. اگر ما جدا از هم فعالیت کنیم قطعا دیگران صحنه کار را در دست می‌گیرند، بنابراین این دو سازمان که محصول این نظام است باید در کنار هم با یک ظرفیت کامل به سمت هدف مشخص با یک زمان‌بندی خاص بروند.

 همچنین سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار اظهار داشت: بسیج یکی از میراث‌های امام خمینی(ره) است که ایشان با تشکیل آن به یک ساختارسازی اجتماعی کمک کردند تا این ساختار همواره بتواند از انرژی اجتماعی برای حفظ نظام اسلامی استفاده کند.

 وی ادامه داد: بسیج گستره جغرافیایی وسیعی دارد، کمتر نهادی را می‌توان دید که در چنین گستره‌ جغرافیایی قرار داشته باشد. سازمان‌های عمومی و دولتی در چارچوب و دایره محدودی قرار دارند، اما بسیج نهاد مویرگی است که نقطه‌یی از کشور را خالی نگذاشته است و مشابه آن در کشور وجود ندارد و از همه اقشار در آن حضور دارند.

 صالحی تاکید کرد: بسیج دارای کانون پر انرژی و جو‌انانه است که می‌تواند این انرژی را به جامعه منتقل کند. در این میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حوزه‌های بسیار متنوع و مرتبط با سازمان بسیج را دارد که می‌تواند به همکاری مشترک نزدیک شود.

وی افزود: سازمان بسیج با ظرفیت‌های عام و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تکالیف فرهنگی و هنری خود می‌توانند حداقل در پنج حوزه مشترک با یکدیگر فعالیت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار