پوشاک با افت ۶۹.۳ درصدی بیشترین کاهش واردات در بین محصولات صنعتی را در شش ماهه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است و در این بین محصولات توتون و تنباکو بیشترین رشد واردات را داشته‌اند.
کد خبر: ۹۰۸۲۰۴۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، بر اساس جدیدترین آمار، میزان ارزشی واردات در بخش صنعت تا پایان شهریورماه سال جاری رقمی معادل ۱۷ هزار و ۵۵۰.۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با ارزش ۲۱ هزار و ۲۲۰.۶ میلیون دلاری واردات در این بخش در شش ماهه نخست سال گذشته، با کاهشی ۱۷.۳ درصدی مواجه شده است. همچنین میزان واردات وزنی در حوزه صنعت در مدت مذکور ۶۶۵۴.۹ هزار تن بوده که در قیاس با وزن ۹۸۴۸.۳ هزار تنی واردات در مدت مشابه سال گذشته، با افت ۳۲.۴ درصدی روبرو شده است.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار ایسنا قرار گرفته است، در بین ۱۸ محصول وارداتی در بخش صنعت تا پایان شهریورماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ محصول با افت واردات روبرو شده و پنج محصول نیز رشد واردات داشته‌اند. این در حالی است که صادرات در بخش صنعتی چه از نظر ارزشی و چه از نظر وزنی در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

محصولات توتون و تنباکو با رشد ۸۹.۱ درصدی واردات در شش ماهه نخست سال جاری بیشترین رشد واردات در بخش محصولات صنعتی را به خود اختصاص داده است و پس از آن کک و فرآورده‌های حاصل از نفت با رشد ۶۳.۶ درصدی و محصولات فلزی فابریکی به استثنای ماشین‌آلات با رشد ۲۴.۶ درصدی قرار دارند. در مقابل واردات پوشاک با کاهش ۶۹.۳ درصدی، پرداخت چرم، محصولات چرمی و انواع پای‌پوش با افت ۶۱.۸ درصدی و منسوجات با افت ۴۲ درصدی از لحاظ ارزش همراه بوده است.

جداول زیر به ترتیب مربوط به ترکیب ارزشی و وزنی صادرات در حوزه صنعت در شش ماهه نخست سال جاری است:

توتون و تنباکو بیشترین رشد واردات را داشته‌اند

در زیر جدول مربوط به واردات بخش صنعت به تفکیک گروه کالایی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است:

توتون و تنباکو بیشترین رشد واردات را داشته‌اند
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
ارسال نظرات