مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت : اردوگاه شهید باکری خرمشهر تا پایان سال آماده میزبانی از زائران سرزمین نور می شود.
کد خبر: ۹۰۸۲۱۱۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، پاسدار احسان جعفری مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: مجموعه اردوگاهی شهید باکری واقع در خرمشهر میزبان حدود 13 استان کشور است.

اردوگاه شهید باکری خرمشهر بزودی میزبان البرزی ها می شود

وی اظهار داشت: کار ساخت بیشتر اردوگاه ها به پایان رسیده و اردوگاه استان البرز نیز با به اتمام رساندن چهار فاز اجرایی، تا پایان سال آماده پذیرایی از زائران البرزی می شود.

وی گفت: این اردوگاه در زمینی به مساحت 2هکتار و به عنوان سومین پایگاه اسکان زائرین راهیان نور استان البرز بعد از اردوگاه شهید کلهر در منطقه دوکوهه و شهید مسعودیان در اهواز است. 

پاسدار جعفری با بیان اینکه زمین این اردوگاه از سوی سپاه واگذار شده، افزود: این اردوگاه ظرفیت اسکان بیش از 500 نفر را در هر شب دارد.
وی یادآور شد که زائران راهیان نور در نخستین شب اقامت خود در اندیمشک در اردوگاه شهید کلهرو در دومین شب در اردوگاه شهید مسعودیان اهواز اقامت می کنند.

مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه، بیان داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال جاری 6 هزار دانش آموز دختر و پسر سال دهمی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.

وی گفت: اعزام دانش آموزان دختر از 14 آبان ماه سال جاری آغاز و تاکنون 15 کاروان به این مناطق اعزام شده اند و اعزام دانش آموزان پسر نیز از بهمن ماه آغاز خواهند شد.

وی افزود: همچنین قرار است حدود یک هزار دانشجو از 10 تا 20 اسفند ماه و از 20 اسفند ماه تا 15 فروردین نیز اعزام های عمومی به این مناطق انجام خواهد شد.

پاسدار جعفری اضافه کرد: مسافران سرزمین نور در مناطق عملیاتی جنوب کشور از مناطقی همچون یادمان فتح المبین، یادمان اسکندرلو، شرحانی، فکه، کانال کمیل، دهلاویه، هویزه، طلاییه، معراج شهدا، شلمچه، اروند رود، نهر خین، علقمه و بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) بازدید می کنند.

مسئول راهیان نور سپاه البرز از عملکرد نامناسب آموزش و پرورش البرز در اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی گلایه کرد و گفت: مسئولان آموزش و پرورش همکاری خوبی در اعزام ها از لحاظ هماهنگی ها، فضاسازی مدارس و همراه سازی دانش آموزان و خانواده های آنان با سپاه ندارند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش هیچ هزینه ای برای این اعزام ها پرداخت نمی کند، افزود: در این اعزام ها باید هزینه ای از سوی این اداره کل نیز پرداخت شود ولی تمام هزینه ها از سوی سپاه تامین می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها