بیانیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود به مناسبت هفته بسیج،
در بیانیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود به مناسبت هفته بسیج تاکید شده است: بسیج مظهر آرامش و نشاط و ایمان است و همین دشمن را بیمناک نموده و تیغ تیزش را به سویش نشانه برده است.
کد خبر: ۹۰۸۲۱۶۴
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، بیانیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود به مناسبت هفته بسیج تاکید شده است: بسیج مظهر آرامش و نشاط و ایمان است و همین دشمن را بیمناک نموده و تیغ تیزش را به سویش نشانه برده است.
متن این بیانیه به شرح ذیل است:
باسمه تعالی
بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحناه و فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است. (فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی))
پنجم آذر ماه یادآور سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره)، مردانی را برایمان تداعی می‌نماید که با تاریخ هشت سال دفاع مقدس عجین گشته و رشادت‌ها و پاکی‌های آنان هنوز صادر کننده حماسه حسینی و عاشورایی در سراسر جهان است.
تفکرات بسیجی در اندیشه حضرت امام‌خمینی (ره) که از سال ۱۳۴۲ و طلیعه نهضت اسلامی با طراحی نقشه راه انقلاب اسلامی، از طریق بسیج روحانیت و حوزه‌های علمیه، هسته‌های مبارز مسلمان و نیز فرزندان خفته در گهواره‌ها، پدید آمده بود با پیروزی انقلاب اسلامی و براساس یک ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری معجزگون از آینده کشور و الزامات و تهدیدات فراروی نظام اسلامی در پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ و با صدور فرمان تشکیل"بسیج مستضعفین" در قالب ساختار و سازمانی کارآمد و عینی به واقعیتی ملموس تبدیل شد.
بسیج تندیس پایداری و رمز جاوید مبارزه ومخاصمه با بیدادگرانند و نام طوفانی آن، حجم پوشالی سکوت و سازش را به فریادی عصیانگر علیه زورمداران تاریخ مبدل کرد.
نقش آفرینی‌ها و کارکرد‌های بسیج طی ۳۹ سال گذشته و حماسه‌سازی‌های جاودانه آن در ۸ سال دفاع مقدس و سپس رویارویی هوشمندانه و سلحشورانه با فتنه آفرینی‌ها و بحران سازی‌های گوناگون استکبارجهانی و جبهه معاندین نظام و گره‌گشایی از مشکلات جامعه و ملت ایران در مقاطع سخت و حساس که الگوی فکری و عملی بسیجیان را برای همیشه مفید و هدایت بخش نسل‌های میهن اسلامی قرار داده حقیقی انکارناپذیر است که از عصبانیت و چرایی هجمه‌های رسانه‌ای و عملیات روانی پر حجم دشمنان علیه این نهاد مقدس، رمز گشایی می‌کند.
امروز به برکت خون‌های پاک بسیجیان خمینی (ره)، ما آموختیم هر کس که در دل برای سرنوشت خود، ملت و آینده ایران اسلامی ارزش قائل است، آن کسی که برای استقلال و هویت ملت خود ارزشی قائل است، آن کسی که از تسلط قدرت‌های بیگانه بیزار است، آن کسی که برایش آینده این کشور و این ملت و آینده دنیای اسلام یک هدف بزرگ محسوب می‌شود، آن کسی که از رنج‌های ملت فلسطین دلش خون است... آن کسی که مایل است بیش از یک میلیارد مسلمان دنیا قدرت عجیبی را تشکیل بدهند که بشریت را به سمت کمال هدایت کنند و خودشان در قله کمال قرار بگیرند، آن کسی که این احساسات و این درک‌ها را دارد و حاضر است در این راه قدمی بردارد او بسیجی است. بسیج مظهر آرامش و نشاط و ایمان است و همین دشمن را بیمناک نموده و تیغ تیزش را به سویش نشانه برده است.
‌فرهنگ و الگوی بسیج مستضعفین بیانگر عمق آینده‌نگری و ژرف‌اندیشی حضرت امام (ره) نسبت به تحولات آینده و حوادث فراروی کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین ظرفیت‌های ملت ایران برای خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات جبهه متحد دشمنان انقلاب اسلامی امروز در سطح منطقه راهبردی و حساس غرب آسیا و در صحنه تحولات و واقعیات میدانی در صحنه مقابله کشور‌های سوریه، عراق، یمن و پیشتر در حزب‌الله لبنان با فتنه‌های صهیونیستی و جنگ تروریست‌های تکفیری نقش تأثیرگذار و تعیین‌کننده خود را آشکار و نویدبخش سربلندی امت اسلامی در این میدان‌های سخت و تاریخ ساز است.
بسیج فراتر از یک نیروی دفاعی برای حضور در سنگر‌های مقابله با تهدیدات سخت و نیمه سخت امروز سرمایه عظیم کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی و مقابله با جنگ نرم دشمن محسوب می‌شود و با معرفی قابلیت‌های چندمنظوره، گره‌گشا و نیز توانمندی‌های پایان‌ناپذیر خود، اهداف دشمنان در تخریب بنیان‌های فکری و اعتقادی دینی و ترویج اندیشه‌های لیبرالیستی و سکولار و متزلزل ساختن پایه‌های استحکام درونی قدرت ملی را با شکست مواجه خواهد ساخت.
بسیجیان ولایتمدار شهرستان شاهرود با اعلام حضور در صحنه دفاع از انقلاب و اسلام و تاکید بر تبعیت از گفتمان ولایت در سال حنایت از کالای ایرانی تاکید دارند؛ تردیدی نیست تفکر مقاومت و فرهنگ بسیجی و نسخه بسیج ملت ایران که امروز وضعیت جبهه مقاومت در نبرد با صهیونیسم را در سطح منطقه به نفع امت اسلامی تغییر داده است، تحت راهبری ولایت فقیه و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) در آینده‌ای نه چندان دور موجبات تحقق آرزوی جامعه‌ی بشری در رهایی از چنگال سلطه‌گران و سلطه‌پذیران روزگار را فراهم و شنیدن طنین صلح و آرامش و زندگی شرافتمندانه و سعادتمند را فراهم خواهد آورد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها