نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: خدمات‌رسانی به مردم از تکالیف الهی است که برعهده جهادگران سپاهی قرار داده شده و این نیروی انقلابی در راستای انجام این هدف فرقی بین اهل شیعه و اهل تسنن قائل نیستند.
کد خبر: ۹۰۸۲۱۹۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت،‌ حجت الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ سپاه قدس گیلان در راستای آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبریدر مناطق اهل سنت‌نشین استان حضور دارد و پروژه‌های عمرانی خوبی را نیز به اجرا در می‌آورد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان عنوان کرد:‌ رفع محرومیت و خدمات‌رسانی به مردم از جمله وظایف و تکالیف الهی است که بر گردن نیروهای مخلص و جهادگران سپاهی قرار داده شده است و این نیروی انقلابی در راستای انجام این هدف فرقی بین اهل شیعه و اهل تسنن قائل نیست.

تسخیری حضور فعال نیروهای جهادی در مناطق اهل سنت نشین گیلان را مورد اشاره قرار داد و افزود: حضور فعال در این مناطق در کنار انجام انواع خدمات نظیر راه‌سازی،‌ ساخت مسکن محرومان، ایجاد خطوط انتقال آب شرب روستایی و بسیاری از اقدامات نظیر این در دستور کار سپاه قدس قرار دارد.

وی از وجود 162 شهید دوران دفاع مقدس اهل تسنن در گیلان سخن گفت و ابراز داشت: زمانی که رژیم بعث عراق بی‌رحمانه به مرز‌های کشورمان حمله کرد آحاد ملت ایران اسلامی از شیعیان گرفته تا اهل تسنن و مسیحی با لبیک به ندای امام راحل در برابر دشمن از خاک کشور دفاع کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان اتحاد اهل تسنن و شیعیان در دفاع از حرم اهل بیت(‌ع) را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ هر زمان که این انسجام و وحدت به خوبی در میان امت‌های اسلامی شکل گرفت برکات و پیروزی‌های بزرگی نصیب سپاه اسلام و مسلمانان ممالک اسلامی شد.

تسخیری استفاده از ظرفیت‌های علمای شیعه و اهل تسنن گیلان برای رشد و توسعه استان را متذکر شد و بیان داشت: نحوه اقدامات مسئولان دستگاه‌های اجرایی گیلان در مناطق اهل سنت نشین استان بسیار مطلوب است و همه در حوزه کاری خود برای حفظ اتحاد و تقریب مذاهب بی‌وقفه تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به چالش‌ها و بحران‌هایی که به فرموده امام راحل جهان اسلام را تهدید می‌کند تصریح کرد: فاصله گرفتن دولت‌ها و ملت‌های اسلامی از آموزه‌هی وحیانی و اتکای آنان به قدرت‌های استکباری غرب و شرق از مهم‌ترین خطراتی است که اصل مهم وحدت و همگرایی جهان اسلام را تهدید می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان وابستگی شدید رژیم آل سعود به آمریکایی‌ها را نشان‌دهنده ضعف و حقارت حاکمان این کشور خواند و گفت:‌ آمریکا برای استفاده از منابع عظیم و ثروت این کشور،‌ در صدد است میزان وابستگی رژیم آل سعود را به خود روز به روز گسترش دهد.

تسخیری کشتارها و جنایاتی که در یمن،‌ سوریه، عراق و فلسطین اتفاق می‌افتد را ناشی از حماقت‌های رژیم آل سعود خواند و عنوان کرد: دشمنان قصد دارند از اختلافات جزئی بین مذاهب اسلامی به نفع خود بهره‌برداری کنند و رژیم‌های فاسدی چون آل سعود نیز در این راستا به آنان کمک می‌کنند.

وی به وظایف مهمی که امام خمینی(‌ره) برای علمای جهان اسلام برشمردند اشاره کرد و گفت: دفاع علمای اسلام از احکام مسلمه دین،‌ پشتیبانی از استقلال ممالک اسلامی نظیر فلسطین و اظهار نفرت از ظلم‌های وارده به ملت‌های اسلامی فارغ از نوع مذهب‌شان از جمله این تکالیف مهم هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان تشکیل نهضت مستضعفین جهان اسلام را یکی از آرمان‌های معمار بزرگ انقلاب دانست و ابراز داشت:‌ امام راحل قصد داشتند به نوعی دست افرادی که در امر اختلاف افکنی بین شیعه و سنتی دخیل هستند را برای همیشه از تارک جهان اسلام کوتاه کنند.

تسخیری نامگذاری‌ برخی از سال‌ها توسط مقام معظم رهبری که به حفظ اتحاد و انسجام ملی اشاره دارد را متذکر شد و عنوان کرد: خلف صالح امام خمینی‌(ره) به عنوان رهبر عالیقدر جهان اسلام حفظ روحیه اتحاد بین ملت‌های اسلامی را رمز استقلال و پیروزی آنان در برابر جبهه کفر می‌داند.

وی با بیان اینکه امام راحل به کسی اجازه توهین کردن به سایر مذاهب اسلامی را نمی‌دادند تصریح کرد: قطعاً موضوعاتی که در باب حفظ وحدت و انسجام جهان اسلام از سوی امام خمینی‌(ره) مطرح شد تنها به مسائل فقهی مرتبط نمی‌شود بلکه مفهوم بسیار گسترده‌تری در این آرمان نهفته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان استقرار حاکمیت دینی را در گرو اتحاد ملت‌های اسلامی دانست و بیان داشت:‌ دشمن به شدت از وحدت جهان اسلام واهمه دارد زیرا با تشکیل یک امت واحده تمام استراتژی‌های آن برای زیر پا گذاشتن استقلال ملل اسلامی با شکست مواجه می‌شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات