خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فلاورجان:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فلاورجان گفت:برگزاری کنگره شهدای فلاورجان از سال 1393 توسط رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در شهرستان فلاورجان کلید خورد.
کد خبر: ۹۰۸۲۲۳۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹

به گزارش خبرگزاریبسیج از فلاورجان، سرهنگ علی فتحیان در ویژه برنامه کنگره ملی سرداران و یک هزار و 400 شهید فلاورجان در مسجد جامع باغکومه شهر بهاران اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدای فلاورجان از سال 1393 توسط رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در شهرستان فلاورجان کلید خورد، اختصاص کنگره ملی به شهرستان‌ها مرسوم نبود اما به این دلیل که تعداد شهدای شهرستان از یک هزار شهید بالاتر است، کنگره ملی شهدای شهرستان فلاورجان تصویب و ابلاغ شد.

وی افزود: جمع آوری 98 هزار سند از شهدا، ضبط 5 هزار مصاحبه و جمع آوری بیش از 60 درصد خاطرات رزمندگان از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای کنگره شهدای فلاورجان اجرا شد، البته فعالیت‌ها، دیر هنگام آغاز شد و بخشی از پداران و مادران شهدا از دنیا رفته بودند و بخشی از خاطرات دست خوش فراموشی شده بود.

وی گفت: 43 عنوان کتاب در راستای برگزاری کنگره شهدای فلاورجان در اختیار نویسندگان قرار گرفت و تدوین 17 عنوان کتاب انجام شد و امروز تعداد 7 کتاب رونمایی شد.

فرمانده ناحیه سپاه فلاورجان بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی، همایش‌های علمی و یادواره‌های مختلف شهید در سال 1395 و 1396 آغاز شد و بیش از 200 برنامه فرهنگی و علمی به مرحله اجرا رسید، همچنین با همکاری صدا و سیمای مرکز اصفهان بسیاری از برنامه‌ها از شبکه اصفهان پخش شد. 

وی با اشاره به عنوان شهرستان شهیدان خط شکن خاطرنشان کرد: این شهرستان از ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی جزء پیشتازان جهاد و شهادت بودند؛ پایداری و استقامت یکی از ویژگی‌های رزمندگان فلاورجانی است و سرداران بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید دارند که این نام گذاری زیبنده شهرستان است.

استان اصفهان رتبه نخست اعزام به جبهه را دارد

فتحیان تصریح کرد: بیش از 35 درصد رزمندگان لشکر 8 نجف اشرف از رزمندگان شهرستان فلاورجان در زمان جنگ تحمیلی بودند؛ این لشکر در آن زمان، 9 گردان داشته و 5 گردان آن از رزمندگان شهرستان فلاورجان بودند؛ رهبر انقلاب اسلامی این لشکر را با عنوان «خط شکن» تعبیر کردند؛ رزمندگان فلاورجانی در فیاضیه و شکست حصر آبادان نقش مؤثری داشتند و اجازه ندادند فرمان امام راحل مبنی بر آزادسازی خرمشهر بر روی زمین بماند.

وی با بیان اینکه این شهرستان 34 سردار شهید دارد، گفت: سردار نجف‌علی کریمی به همراه 2 برادر خود در یک عملیات به شهادت رسیدند، تقدیم 5 خانواده 3 شهیدی، 5 خانواده که پدر و پسر شهید شده‌‌اند، 93 خانواده 2 شهیدی، 12 خانواده که تنها پسر آنان شهید شده است از دیگر ویژگی‌های ایثارگری مردم شهرستان فلاورجان است.

فرمانده ناحیه سپاه فلاورجان با بیان اینکه استان اصفهان رتبه نخست اعزام به جبهه را دارد، افزود: بر اساس آمارها، شهرستان فلاورجان به تناسب جمعیت خود، رتبه نخست اعزام رزمندگان در استان را به خود اختصاص داده است؛ این شهرستان جزء شهرستان‌های پیشتاز در دوران دفاع مقدس است و رزمندگان این شهرستان در پیروزی عملیات‌های مختلف، مؤثر بوده‌اند.

وی گفت: شهرستان فلاورجان 8 شهر و 60 روستا دارد و به دلیل پراکندگی شهرها، برنامه‌های مختلفی به مدت 8 روز در 8 شهر شهرستان به مناسب کنگره ملی سرداران و یک هزار و 400 شهید شهرستان فلاورجان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها