پرداخت وام اشتغال‌زایی به بیش از ۱۵۰ نفر / ۴۵ انبار احتکار کالا کشف شد

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: وام اشتغال‌زایی به بیش از ۱۵۰ نفر با کمک بسیج سازندگی استان، کمیته امداد و اداره ورزش به مبلغ بیش از سه میلیارد تومان پرداخت شد.
کد خبر: ۹۰۸۲۲۹۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ ماشاالله بازگیر ضمن تبریک هفته بسیج و هفته وحدت اظهار داشت: بسیج یکی از معجزات انقلاب اسلامی است که حضوری آگاهانه، شجاعانه و مخلصانه در تمام عرصه‌های انقلاب دارد و بسیج حافظ هویت ملی و اسلامی کشور است.

وی بابیان اینکه بسیجیان مجاهدان فی سبیل الله هستند بیان کرد: بسیج تجسم آرمان‌های ملی، مولد دانش، منطق‌گرا و تاریخ‌ساز است، بسیج لشکر مخلص خدا است و نیروی مقاومت بسیج دو مأموریت دارد که یک مأموریت سازمانی است و می‌توان به جذب، آموزش، تربیت و حفظ انسجام اشاره کرد و دومین مأموریت انقلابی گری است که در بحث جذب حداکثری انجام‌گرفته و یک‌سوم جمعیت شهرستان خرم‌آباد عضو بسیج هستند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد به آموزش‌های عقیدتی و نظامی اشاره و تصریح کرد: در بحث آموزش صالحین سپاه ناحیه خرم‌آباد هزار و 328 حلقه 22 نفره، 214 حلقه سرگروه، 14حلقه مربی و یک حلقه سرمربی 22 نفره تشکیل داده که با مباحثی ازجمله قرآن، احکام، احادیث و وصیت‌نامه شهدا در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: طرح شهید بهنام محمدی از مهرماه امسال برای دانش آموزان پایه هفتم شروع‌شده که از هر مسجد سه نفر جهت ارتباط با مدارس در نظر گرفته‌ شده است؛ در بحث تربیت، حضور نوجوانان و جوانان در مناسبت‌های ملی و مذهبی ازجمله راهپیمایی‌ها، حضور در مساجد و حمایت از مظلومان انجام‌شده است.

 سرهنگ بازگیر افزود: در بحث حفظ انسجام نیز گروه‌های مذهبی، نظامی و گردان‌های امام حسین(ع)، امام علی(ع)، بیت‌المقدس، کوثر، عاشورا، الزهرا و گردان سایبری تشکیل‌شده، در حال آموزش بوده و آماده هرگونه مأموریت هستند.

 وی خاطرنشان کرد: مأموریت دوم بسیج انقلابی گری، آتش به اختیار در مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... است که در بحث فرهنگی و اجتماعی برگزاری مراسم آبروی محله و یادواره شهدا در محلات با هدف معرفی شهدا به‌منظور ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار برگزارشده است.

 فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد به برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری در تمام مباحث اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی در تمام پایگاه‌های خواهران و مسابقات فرهنگی هنری در سطح پایگاه‌ها برگزارشده است.

 وی عنوان کرد: برگزاری همایش تخصصی مربیان افتخاری و پیشگیری از اعتیاد، آموزش نیروهای معتمد محل جهت امربه‌معروف و نهی از منکر و پیش‌گیری از اعتیاد، سبک زندگی اسلامی و استفاده از ظرفیت صداوسیما در تمام مباحث از دیگر برنامه‌های سپاه بوده است.

 سرهنگ بازگیر به بازدید از محلات حاشیه شهر خرم‌آباد جهت پاسخگویی به مطالبات مردم اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری جشن‌ها در پارک‌ها و محلات حاشیه شهر، اجرای جشنواره قرآنی در محلات، تشکیل کمیسیون مبارزه با مواد مخدر در محلات جهت رفع مشکلات افراد آسیب‌دیده برای بهبودی از دیگر اقدامات بوده که در شش‌ماهه نخست امسال 108 نفر و در شش‌ماهه دوم 128 نفر معتاد بهبود یافته است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مکرر با کمپ‌ها، بهزیستی، کمیته امداد و همه ادارات جهت استفاده از ظرفیت بسیج برای رفع مشکل بیان کرد: با ایجاد بانک اطلاعاتی معتادان، خدمات‌دهی به محلات، اقدام قاطع و برخورد با قاچاقچیان، درمان معتادان و صیانت از بهبودیافتگان انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد افزود: در بحث ورزش نیز با فعال کردن 12 سالن ورزشی جهت پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در محلات، قهرمانانی از رشته کشتی ورزمی تحویل کشور داده‌ایم.

وی عنوان کرد: در بحث سازندگی نیز بانک اطلاعاتی دقیق خانوارها ایجاد و افراد بیکار و آسیب‌دیده در محلات حاشیه شهر خرم‌آباد شناسایی و خدمات عمرانی به محلات حاشیه شهر از قبیل تعریض خیابان‌ها، جدول‌کشی، فضای سبز، پارک بازی و شن‌ریزی با کمک شهرداری خرم‌آباد و انتقال آب‌های سطحی اسدآبادی، تأمین روشنایی معابر با همکاری گروه‌های جهادی انجام‌شده است.

سرهنگ بازگیر تصریح کرد: واگذاری جهیزیه به افراد مستضعف، کمک به‌جا به‌جایی برخی خانواده‌های حاشیه شهر به مسکن مهر، اعزام گروه‌های پزشکی، اعزام افراد به مشهد مقدس و توزیع غذا در محلات حاشیه‌ای به تعداد بیش از پنج هزار بسته از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

 وی به پرداخت وام اشتغال‌زایی به بیش از 150 نفر با کمک بسیج سازندگی استان، کمیته امداد و اداره ورزش به مبلغ بیش از سه میلیارد تومان اشاره و خاطرنشان کرد: 22 صندوق قرض‌الحسنه در محلات حاشیه شهر خرم‌آباد باهدف اشتغال‌زایی ایجاد، 214 گروه جهادی باهدف کمک فرهنگی و عمرانی  تشکیل‌شده و 42 گروه به مدت یک ماه در اکثر محلات خدمات عمرانی و فرهنگی ارائه داده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد به برگزاری اردوهای یک‌روزه در قالب دو هزار نفر، هفت‌روزه 142 نفر، 10 روزه 380  نفر در محلات و مدارس اشاره کرد و گفت: با کمک اتاق بازرگانی 10 کانکس برای کمک به زلزله‌زدگان ارسال‌شده و بیش از 60 میلیون تومان توسط بسیجیان به موکب‌های کربلا و نجف در اربعین کمک شده است.

وی تصریح کرد: در عرصه اقتصادی نیز بسیج یکی از موفق‌ترین نهادها و سازمان‌هایی است که در اقتصاد مقاومتی بسیار عالی عمل کرده، همچنین آموزش کشاورزی، صنایع تبدیلی، خیاطی، قالی‌بافی، مکانیک، مشاغل خانگی و پرداخت وام جهت اشتغال‌زایی نیز در این مدت ارائه‌شده است.

سرهنگ بازگیر به کشف 45 انبار احتکار کالا و کشف اجناس قاچاق و کنترل قیمت‌ها با کمک تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: کنترل برخی از صنوف مانند کامیون داران انجام شد به‌طوری‌که ماه‌ها جاده‌ها کنترل و مطالبات کامیون داران تا حدودی حل شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث امنیتی نیز گشت‌های شبانه راه‌اندازی و پایگاه‌ها فعال شد که همین امر سبب کاهش سرقت در محلات شده و بین 120 تا 150 نفر در محلات گشت زنی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار