در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های دامغان عنوان شد؛

ظرفیت بسیج دانشجویی، قدرتی موثر در خدمت بالندگی و سازندگی کشور است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان دامغان به مناسبت هفته بسیج و دوم آذر ماه سالروز تاسیس بسیج دانشجویی بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۸۲۳۲۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان دامغان به مناسبت هفته بسیج و دوم آذر ماه سالروز تاسیس بسیج دانشجویی به فرمانه امام خمینی (ره) بیانیه‌ای صادر نمود که این بیانیه در نماز جمعه شهرستان دامغان قرائت گردید.
متن این بیانیه به شرح زیر می‌باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
بسیج، شجره طیبه مبارکی است که ریشه در اعتقادات و باور‌های مجاهدان راه خدا دارد و کارنامه­ی سرشار از کامیابی و پیروزی آن، حکایت از مسیر پُر فراز و نشیبی می‌کند که در چهل سال استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، به سوی قله‌های رفیع استقلال و آزادی طی کرده است. بسیج، میراث ماندگار مردان مردی است که جز انجام وظایف الهی خویش به موضوع دیگری نیاندیشیدند و در طی طریق سعادت، از سر و جان گذشتند. خون بهای این مجاهدت‌ها و سرمایه گرانی که از این حماسه آفرینی‌ها به وجود آمده است؛ می‌طلبد که ما میراث داران آن ارزش‌های خدایی، تا پای جان از مرز‌های شرف و کرامت صیانت کنیم و اجازه ندهیم تا جبهه کافران، معاندان و منافقان به این درخت تناور که امید دل مستضعفان جهان است، آسیبی وارد کنند. پاسداری از فرهنگ بسیجی در واقع نگهبانی از والاترین ارزش‌های آسمانی است که در نظام ولایت فقیه تبلور یافت و خون‌های مطهر شهیدان گُلگون کفن آن را سیراب نمود.
معیار و جهت اصلی حرکت بسیج، پیروی از رهنمود‌های حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است و این جریان حق طلب، همچنان که از تبعیت فرامین امام راحل (ره) لحظه‌ای فرو گذار نکرد، اینک نیز با همه آبرو و اقتدارش، در خدمت اجرای رهنمود‌های عالمانه معظم له است. یکی از برکات جاری بسیج مستضعفان، حضور عناصر کارآمد و توانای دانشجو در این نهاد مردمی است. دانشجویان مؤمن و انقلابی با تحقق امر امام راحل مبنی بر تشکیل بسشیج دانشجویی، گامی استوار در راه پاسداری از حریم علم و دانش برداشتند و نورانیت محیط علمی را با طلوع آفتاب بسیج و تفکر بسیجی، روز افزون کردند. ما حریم داران اسلام انقلابی و جان برکفان تحقق آرمان‌های ولایی، با خدای قادر و متعال عهد و پیمان بستیم تا سفیران صادق و سخنگویان حق جویی برای شهیدان دانشجوباشیم و در این راه دشوار، رجاء واثِق داریم که ارواح مطهر آن مدافعان دین و آئین، پُرتَوان‌تر از همیشه به یاری ما می‌شتابند.
ظرفیت بسیج دانشجویی، قدرتی موثر در خدمت بالندگی و سازندگی کشور است. از این رو ما خادمان این نهاد مقدس در جهادی عارفانه و تلاشی مخلصانه کوشیده ایم تا منادی اتکا به توان داخلی و تکریم سرمایه انسانی ارزنده کشور باشیم؛ لذا در سایه تشکیل اردو‌های جهادی و جدّیت در زُدودن گرد و غبار محرومیت و فقر از مناطق محروم، کار‌های بزرگ و اقدامات خداپسندانه‌ای سامان یافته که شرح کامل آن خدمات سِتُرگ، از این مَجال خارج است. رسالت امروز بسیج دانشجویی، حفظ آمادگی و هوشیاری در برابر لیبرالیسم فرهنگی و اقتصادی است. مامرزبانان هویت انقلاب اسلامی در مراکز آموزش عالی، بر این عقیده ایم که لیبرالیسم و مظاهر فریبنده‌ی آن، جز ویرانی و هلاکت برای بَشَریت، ارمغانی نداشته است. پس نباید اجازه داد تا عوامل نشان دارِ گروهک‌های افسادطلب تحت لِوای عناوین زیبا و پُر طَمطَراق، به فتح سَنگر به سَنگر اقتصاد و فرهنگ توفیق یابند و انقلابیون مخلص و پاک باخته را در تنگنای سیاست‌های لیبرالی قرار دهند.
در پایان از پیشگاه با عظمت حضرت ولیعصر (ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) و نایب برحقش حضرت امام خامنه‌ای (دامت برکاته) و شهدای راه حق و حقیقت مسئلت داریم تا دعای مستجاب خویش را بدرقه راهیان طریق اسلام انقلابی نمایند و فرزندان ولایی خود را از ادعیه زاکیه خویش بی بهره نفرمایند.
وَ آخِرُ دَعوَانا أَنِ الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمِینَ
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار