همزمان با ۱۷ ربیع الاول؛

جشن میلاد نبوی و جعفری در حرم مطهر رضوی برگزار شد

همزمان با ۱۷ ربیع الاول جشن سالروز میلاد خجسته دو اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزند برومندش صاحب مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۲۴۷۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، امروز یکشنبه به همین مناسبت و در هفته‎ای که مزین به نام وحدت امت اسلامی است، آستان مقدس امام علی بن‎موسی الرضا (ع) میعادگاه هزاران مسلمانی بود که از سراسر ایران و دیگر کشور‌های اسلامی خود را به این بارگاه نور رسانده بودند.

همه صحن و اماکن متبرکه آستان ملائک پاسبان رضوی غرق نور و سرور بود و زائران با برگزاری مراسم جشن و سرور سالروز میلاد خجسته پیام آور رحمت و مغفرت و اخلاق حسنه را به ساحت مقدس، اما رئوف علی بن موسی الرضا (ع) تبریک و تهنیت بگویند.

عموم زائران پس از زیارت حضرت رضا (ع)، در رواق امام خمینی (ره) گردهم آمدند تا ضمن تبریک به یکدیگر از مراسم جشن روز میلاد نیز بهرمند شوند.

ویژه برنامه روز میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی از ساعت ۹ صبح با قرائت قرآن توسط جواد پناهی از قاریان حرم رضوی آغاز شد و در ادامه ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) در مدح و منقبت رسول الله (ص) و فرزند بزرگوارش به مداحی و سرود خوانی پرداختند.

شعرخوانی مسعود یوسف پور، مدیحه سرایی ابرهیم قانع و صالحی و همخوانی و اجری تواشیح توسط گروه بینات از دیگر برنامه‌های این مراسم باشکوه بود.

در پخش پایانی این برنامه حجت الاسلام و المسلمین حسین‌علی سعدی، رئیس دانشگاه امام صادق (ع) با موضوع تبیین سیره رفتاری رسول الله (ص) به ایراد سخنرانی پرداخت و پس از آن در عموم رواق‌ها نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شد.

گفتنی است، صوت و تصویر مراسم روز میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) در عموم صحن‌ها و شبکه استانی خراسان رضوی به صورت زنده پخش شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار