فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه،گفت: گشت‌های محله محور بسیج شهرستان امینت را ارتقا داده است.
کد خبر: ۹۰۸۲۵۵۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
همایش گشت‌های «بسیج محله محور» با حضور امام جمعه دهدشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرماندهان حوزه‌های مقاومت و بسیجیان ظهر امروز در سالن کنفرانس سپاه دهدشت برگزار و از فعالان گشت‌های رضویون تجلیل شد.

سید حمزه محقق‌زاده در این مراسم از کسانی که در طول یکسال برنامه‌ریزی در خصوص گشت‌های بسیج محله محور تلاش کردند و همکاری داشتند قدردانی کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، تصریح کرد: دستور عملیاتی شدن این گشت‌ها در پنجم آذر ماه سال گذشته صادر شده بود.

محقق‌زاده، افزود: پیش از اجرایی شدن این طرح، در حوزه‌های گشت‌های عملیاتی برنامه‌هایی برای امنیت محله‌ها اجرا می‌شد، اما از سال گذشته با آغاز گشت‌های محله محور برنامه‌ریزی بهتری صورت گرفت.

این مسؤول، با اشاره به آثار اجرای این طرح، گفت:بسیج گسترده‌ترین نهاد اجتماعی در سطح کشور است که به صورت گسترده در بستر‌های مختلف جامعه در همه عرصه‌ها ورود پیدا می‌کند و جامعه هدف گسترده‌ای دارد که برنامه‌ریزی دقیق می‌طلبد.

محقق‌زاده، با بیان اینکه مردمی که در صحنه‌ها پشتیبان انقلاب هستند و حضور پیدا می‌کنند شایسته تأمین امنیت‌اند، ادامه داد: بسیج به عنوان شجره طیبه‌ای است که امام راحل با ذهن دوراندیش خود در پنجم آذرماه سال ۵۸ تأسیس کردند و قطعا زمینه بروز و ظهور برنامه‌ها باید در جامعه بیش از این باشد.

وی، گفت:مردم انتظار دارند امنیت داخلی بیش از پیش مورد توجه مسؤولان قرار گیرد بنابراین با تلاش سازمان بسیج مستضعفان و آگاهی از ظرفیت بسیج، این طرح نهادینه شد.

این مسؤول، با اشاره به اینکه گشت‌های عملیاتی هدف بازدارنده دارند، گفت: همه این موارد را پیگیری کردیم و از همه ظرفیت بسیج و همکاری ادارات و نیروی انتظامی برای این کار استفاده کردیم.

وی با اشاره به اثر راه‌اندازی گشت‌های مشترک، به تشریح عملکرد گشت‌های عملیاتی بسیج محله محور در شهرستان پرداخت.

محقق‌زاده، تصریح کرد:در روستا‌هایی که سرقت احشام انجام می‌گرفت فعالیت گشت‌های عملیاتی محله محور، ناامنی نامحسوسی برای سارقان ایجاد کرد.

وی، به اثربخشی نهاد بسیج در خنثی نمودن توطئه‌های دشمن اشاره کرد و گفت: بسیج در بدنه کشور عراق از مهمترین ارکان این کشور است، در سوریه عملکرد بسیج مردمی، در یمن که هیچ گونه سلاح دفاعی ندارد روحیه دفاعی است که تا پای جان ایستادگی می‌کنند.
ارسال نظرات