تعدادی از تشکل‌های دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست قوه قضاییه نامه نوشتند.
کد خبر: ۹۰۸۲۵۷۴
|
۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
در نامه تشکل‌های دانشجویی استان خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی آمده است: در این پیچ عظیم تاریخی که دشمن تمامی توان خود را برای جنگ اقتصادی علیه ملت شریف ایران و انقلاب اسلامی برخاسته از توده‌های میلیونی مردم به کار گرفته است، نیک مستحضرید که یکی از عوامل اساسی در باز تولید مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اجرای عدالت و ملموس بودن تحقق عدالت از سوی مردم است. این مهم می‌تواند گام بلندی برای تحقق آرمان‌های انقلاب و رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشد.

جناب آقای لاریجانی!

استان محروم کهگیلویه و بویراحمد سرشار از منابع غنی نفتی، گیاهی، گردشگری، و .. می‌باشد که به تعبیر امام خامنه ای: این استان ثروتمنداست لیکن با مردمانی مستمند""؛ متاسفانه این استان ثروتمند در برش‌های زمانی مختلف علی‌رغم برخورداری از منابع عظیم و توانمند انسانی شایسته، اما به دلیل سیاست بازی‌ها و حواشی دیگر با فقر مدیریت انقلابی-جهادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ و همین سبب شده این دیار در زمره محروم‌ترین استان‌ها قرار بگیرد.

نکته در خور توجه سال‌های اخیر، اتحاد نامیمون مثلث زر، زور و تزویر و اژد‌های هفت سر فساد است که دست به دست هم داده و در این دیار حماسه ساز نوعی بدبینی را تئوریزه می‌نمایند که ماحصل آن رشد قارچ گونه اشراف‌گری، ثروت اندوزی، استخدام و انتصاب‌های فله‌ای و خاص می‌باشد که به راحتی از فیلتر سیستم‌های دولتی می‌گذرند و در منصب‌های حساس استانی تکیه می‌زنند.

ضعف نهاد‌های نظارتی دولتی و بعضا تعاملات معامله گون در این مورد به عینه محسوس است و سال‌ها بود و هست که ویژه خواهی و ویژه خواری‌ها و ویژه دادن و ویژه گرفتن‌ها در بخش‌هایی از امور اداری و بانکی و، استان در انظار مردم در ادوار مختلف مدیریتی انجام گرفته و تشدید یافته است.

اکنون مدتی است که با ورود اثرگذار رئیس‌کل دادگستری، دادستان و مدیرکل بازرسی استان در پرونده‌های مهم و حساس، مردم این استان را خرسند و مسرور نموده است که در ذیل به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود:

---بخشیدن حیات انقلابی به کالبد دستگاه قضایی استان و روشن شدن کورسوی امیدمردم به این دستگاه عدلیه.

---برخورد با غول‌ها و بدهکاران بزرگ بانکی که تا به اکنون کسی یارای مقابله با آن‌ها را نداشته است

---مهم‌تر از بدهکاران بانکی برخورد و ورود جدی به پرونده غارتگرانی که با سوء استفاده از موقعیت شغلی به پرداخت‌های بی حساب و کتاب تسهیلاتی میلیاردی به نورچشمی‌ها و یا بخشش‌ها و بذل‌هایی سرمایه مردم و مالیات‌ها در امور مختلف مبادرت می‌کردند.

---برخورد بدون ملاحظه و بی‌تعارف با مدیران متخلف در هر رده‌ای که در عملکرد خود باعث تضییع حقوق مردم می‌شدند و می‌شوند.

---ایشان پیرو فرمود: ه امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) که فرمودند: "گلوگاه‌های مفسده را شناسایی کنید" مدیران متخلف که قوانین را زیر پاگذاشته‌اند شناسایی کرده و آن را با جدیت مورد پیگیرد قانونی قرار داده‌اند.

---حضور فعالانه در صیانت از منابع ملی و طبیعی و محیط زیست و طبیعت بکر استان و دفاع از بیت المال بر اساس مر قانون.

---جدیت در پیگیری معاملات بزرگ انجام گرفته در حوزه املاک و منابع طبیعی و گردشگری استان از تلاش و اعمال قانون برای راه اندازی صنایع تا پلمپ کردن کارخانه‌ها و کار‌های صوری که به منظور‌های دیگری انجام شده بود.

---برخورد جدی با فرار‌های مالیاتی استان.

---- حمایت از حرکت‌های انقلابی جوانان و دانشجویان استان و حمایت از سرمایه‌داری و سرمایه‌گذاری حقیقی در استان.

---- دمیدن روح امید و امیدواری و انقلابی در میان آحاد مردم.

موارد فوق تنها بخشی از اقدامات انقلابی مدیرکل دادگستری، دادستان و مدیرکل بازرسی استان می‌باشند که مرور خاطرات سال‌های اولیه انقلاب را برای مردم استان زنده نموده و شور شعف انقلابی توده مردم مؤید آن است.

از آنجا که احتمال قوی وجود دارد ایشان از جهات مختلف مورد هجمه مافیا‌های آشکار و پنهان قرار گیرد، از جنابعالی انتظار دارد که بیش از پیش چتر حمایت خود را از این بزرگواران داشته باشید و امید است حمایت شما سبب شود که این پرونده‌ها را هرچه سریعتر با رأی انقلابی، قضات شجاع، تحت مدیریت ایشان مختومه کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج، انجمن مستقل دانشگاه یاسوج، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، انجمن مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، هیات دانشجویی جوادالائمه، جریان عدالتخواه مردمی استان.
ارسال نظرات