در کوچه پس کوچه های یکی از محلات کمتر برخوردار شهر گچساران هنوز هم کسانی پیدا می‌شوند که وقت آزاد خود را صرف جهاد در راه خدا کنند.
کد خبر: ۹۰۸۲۵۸۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
با شروع سال تحصیلی در کوچه پس کوچه‌های یکی از محلات کمتر برخوردار شهر گچساران هنوز هم کسانی پیدا می‌شوند که وقت آزاد خود را صرف جهاد در راه خدا کنند.

خواهر جهادگری که در کنار ادامه تحصیل خود و امور روزانه از وقت خود برای تعلیم و تربیت نیرو‌های انقلابی کودک و نوجوان و آشنا کردن آن‌ها با انقلاب و رهبری می‌زند و به تربیت کودکان و نوجوانان مهدی پسند در کلاس‌های "ما بچه‌های انقلابی" می‌پردازد.

بچه‌های محله خود را دور هم جمع می‌کند و به آن‌ها شعر و سرود احکام، نقاشی موضوعی و کلاس‌های تقویتی دروس پایه و سایر موضوعات مهم را آموزش می‌دهد و در کنار آن با تحلیل گفتمان‌های رهبری و انقلاب جهت بالا بردن سطح اطلاعات آن‌ها تلاش می‌کند.

این اقدام متفاوت جهادگر گچسارانی با استقبال زیادی از طرف بچه‌ها و همچنین خانواده آن‌ها روبه رو بوده است و قرار است برای والدین آن‌ها نیز کلاس‌های همچون خیاطی، گلدوزی و... برپا کند.

**خودتان را معرفی کنید؟

زینب صادقیان هستم

**دانشجوی کدام دانشگاه و چه رشته‌ای تحصیل می‌کنید؟

دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی ۲ گچساران، رشته حقوق قضایی

**از کی با بسیج دانشجویی آشنا شدید؟ اولین بار چه موقع به اردوی جهادی رفتید و چه حسی داشتید؟

از سال ۱۳۹۰ با بسیج دانشجویی آشنا شدم و از سال ۱۳۹۲ به اردوی جهادی رفتیم، حس واقعا وصف نشدنی در حین اولین اردوی جهادی داشتم. بچه‌های جهادگر وقتی زندگی محرومان استان را می‌دیدیم قلبی پرآشوب داشتیم، اما همین که پای کار می‌رفتیم حس رضایت و امیدی که به دست می‌آوردیم غیرقابل توصیف است.

**چه مدت به صورت تک نفره در حال اجرای برنامه فرهنگی و آموزشی به صورت جهادی در شهر خود هستید؟

حدود هفت سال هست که کار جهادی و فعالیت‌های فرهنگی مشترک انجام می‌دهم، ولی این کار تک نفره از مهرماه ۱۳۹۷ تاکنون آغاز به کار کرده‌ایم که خدا را شکر با استقبال خوبی روبه رو بوده و روز به روز نظر کودکان بیشتری را به خود جلب می‌کند.

**هدف شما از انتخاب آموزش کودکان و نوجوانان چه بوده؟

چون بیشترین قشر آسیب پذیر در جامعه کنونی ما کودکان و دانش آموزان هستند و به فرمود: ه مقام معظم رهبری کار جهادی هم بت شکن است، پس می‌توانیم بیشترین تاثیر را با انجام فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی در قالب جهادی برای کودکان داشته باشیم.

**دغدغه اصلی این کودکان چیست؟

اینکه این‌ها هم مانند سایر کودکان از امکانات لازم آموزشی و تفریحی برخوردار باشند و مانند هر کودکی دنیای شادی داشته باشند.

**این کودکان کدام یک از کلاس‌های شما را بیشتر دوست دارند؟

نقاشی‌های موضوعی و همچنین سیره شهدا و خاطرات و رشادت‌هایشان در زمان جنگ

**از نهادی یا جایی تا حالا به شما کمکی شده؟

خیر، متاسفانه از طرف هیچ نهادی تاکنون حمایتی صورت نگرفته است.

**چه انتظاراتی از مسئولین دارید؟

از آنجایی که این محله یکی از فقیرترین محلات شهرستان گچساران می‌باشد و دانش آموزانی که شرکت می‌کنند در کلاس‌های آموزشی ما به شدت دچار فقر مادی و آسیب‌های اجتماعی هستند برای بهتر شدن روند موجود نیاز به وسایل آموزشی داریم، همچنین حمایت مالی برای راه اندازی‌کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها نیاز داریم.
ارسال نظرات