امام جمعه لردگان در مراسم جشن میلاد حضرت ختمی مرتبت و امام جعفر صادق (علیهم السلام) گفت: پیامبر اسلام جامعه بشری را متحول کرد.
کد خبر: ۹۰۸۲۶۳۹
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با فرخنده میلاد با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی ، حضرت محمد (ص) و موسس فقه شیعه امام صادق(ع) که با هفته وحدت و هفته بسیج متقارن شده است مراسم جشن و شادی در محل مصلای امام حسین (ع) شهرستان فارسان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار گردید.

سرهنگ دوم پاسدار حمید یزدانی، فرمانده سپاه ناحیه فارسان در حاشیه این برنامه گفت: سپاه قصد دارد تا با برپائی اینگونه مجالس علاوه بر اینکه شعائر دینی را ترویج می دهد الگوها برتر را به جوانان معرفی کند. معرفت افزایی و تقویت باور های دینی مردم خصوصا نسل جوان از جمله مهمترین اهداف برگزاری مراسم مختلف مذهبی و آیینی است.

حجت الاسلام والمسلمین تاج زاد، امام جمعه شهر لردگان نیز در جمع عاشقان نبوت و امامت، گفت: پیامبر اکرم (ص) آخرین پیامبر الهی بود که با بعثت ایشان پرونده ارسال پیامبران مختومه شد؛ اما چیزی که باید به آن توجه داشت این است که پیامبر اکرم در چه شرایطی مبعوث شد.

وی افزود: پیامبر اکرم در جامعه ای مبعوث شد که در آن زنده به گور کردن دختران یکی از رفتارهای عادی و مرسوم محسوب می شد.

تاج زاد با اشاره به تحول بسیار زیاد در جامعه بشری بعد از بعثت پیامبر اسلام،  ادامه داد: جامعه ای وحشی که تجاوز و زورگوئی را نشانه اقتدار و افتخار خود می دانستند. اگر بخواهیم خصوصیات جامعه آن روز عرب را بررسی کنیم به نکاتی برمی خوریم که مایه شرمساری بشریت است اما پیامبر اکرم چنین جامعه ای را به جامعه ای تبدیل کرد که انفاق می کردند .

ارسال نظرات