خبرهای داغ:
جانشین معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه با بیان اینکه اگر داعش در عراق و شام مستقر می‌شد و سردار سلیمانی و فتوای مرجعیت و مدافعین حرم نبود، ما امروز مشکلات بسیار زیادی داشتیم گفت: امروز ما بزرگترین قدرت جهان را به چالش کشیدیم و در قضیه سوریه، داعش و آمریکا بازنده میدان بودند.
کد خبر: ۹۰۸۲۶۹۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۲
در سوریه داعش و آمریکا بازنده میدان بودند/افول آمریکا مشهود است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار حمید مختص آبادی در نشست «فروپاشی داعش؛ دست پرورده آمریکا» با اشاره به ریشه کن شدن داعش در عراق و سوریه اظهار کرد: افول داعش دلیلی بر گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در جهان و منطقه است. داعش فتنه‌ای بود که ظهور و افولی داشت و خوب است در مراکز علمی مثل حوزه و دانشگاه بررسی شود که چه چیزی باعث ظهور داعش شد؟ زمینه‌های اجتماعی و تاریخی آن چه بود؟ هدف از ایجاد و تاسیس داعش چه بوده و چه کسی داعش را پشتیبانی کرده است؟ جریان داعش کوچک نبود؛ اینکه جریانی بر اساس فکر و عقیده، هزاران نیرو تربیت کند و از صد کشور نیرو بگیرد که برخی از آن‌ها در حد انتحار برای عقیده‌اش تلاش کند، کوچک نیست.

وی به تبیین اهداف و نحوه شکل‌گیری داعش پرداخت و اظهار کرد: داعش زمانی تاسیس شد که موج بیداری اسلامی در کشور‌های عربی و اسلامی به راه افتاده بود و هراس استکبار از این موج بیداری بسیار جدی بود برای همین به دنبال مهار این موج برآمدند و داعش را با هدفِ ایجاد فتنه در داخل امت اسلامی، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، ایجاد محدودیت برای جبهه مقاومت، ایجاد اسلام هراسی در کشور‌های غربی که آمار استقبال از اسلام در آن‌ها رو به گسترش بود، به حاشیه بردن مسئله فلسطین، جذب جوانان مسلمان اروپایی که مخالف دولت‌های اروپایی بودند و از همه مهمتر مواجهه با جمهوری اسلامی به عنوان محور مقاومت، تاسیس و تقویت کردند.

جانشین معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه بیان کرد: تنها جریانی که در منطقه زمینه برآوردن اهداف مذکور را برای نظام سلطه داشت جریان سلفی تکفیری بود که باقیمانده‌های القاعده در منطقه در این جریان متمرکز بودند. نماینده این جریان در عراق بعد از سال ۲۰۰۳ که آمریکا وارد خاک عراق شد و صدام سرنگون گردید، ابومصعب زرقاوی بود و به بهانه اینکه شیعیان با آمریکا در اشغال عراق همدست بوده‌اند و همچنین قدرت گرفتن شیعیان در عراق، شاخه القاعده در عراق به عملیات تروریستی دست زدند و شمار زیادی را به شهادت رساندند.

وی خاطرنشان کرد: اگر داعش در عراق و شام مستقر می‌شد و سردار سلیمانی و فتوای مرجعیت و مدافعین حرم نبود، ما امروز مشکلات بسیار زیادی داشتیم، اما در حال حاضر ما پیروز میدان شدیم و با وجود امثال شهید حججی نشان دادیم که این انقلاب ظرفیت بزرگی برای جهانی شدن دارد. امروز ما بزرگترین قدرت جهان را به چالش کشیدیم و در قضیه سوریه، داعش و آمریکا بازنده میدان بودند. آمریکایی‌ها طبق اقرار خودشان، از جمله خانم کلینتون، پشت صحنه داعش بودند و انواع کمک‌های نظامی، اطلاعاتی، آموزشی و پشتیبانی برای داعش را فراهم کردند و با شکست داعش در واقع طرح آمریکا برای منطقه شکست خورده است.

مختص آبادی یادآور شد: داعش در ابتدا یک تهدید و توطئه بزرگ برای منطقه بود، اما از بطن این توطئه فرصت‌هایی مثل تشکیل حشدالشعبی در عراق، که یکی از هسته‌های مقاومت است و بیشتر شدن اقتدار امنیتی ما در منطقه ایجاد شد و جبهه مقاومت بین المللی در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی به مراتب قوی‌تر از قبل، شکل پیدا کرده است که نمونه‌های آن را در تقابل حماس و غزه در مقابل اسرائیل می‌بینیم.

وی با اشاره به نکات مثبت روحیه انقلابی و جهادی خاطرنشان کرد: هرجا روحیه مقاومت و جهاد و ولایت پذیری بوده، هرجا شاخصه‌های ولایی و جهادی حاکم بوده ما جلو رفتیم، اما در مقابل هرجا روحیه اشرافی، تنبلی، خودخواهی و نفاق و سازش با دشمن حاکم شده شکست خورده‌ایم و عقب نشسته و چالش داشته‌ایم. موفقیت ما در عرصه‌های سختی که موفق شدیم بهترین دلیل است که «ما می‌توانیم»؛ ما معتقدیم که جریان انقلابی در همه عرصه‌ها توانمند است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: این انقلاب پیش خواهد رفت و قله‌های عزت و کرامت و پیشرفت را طی خواهد کرد و دشمن در مقابل این ملت تسلیم خواهد شد.

جانشین معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه گفت: امروز علائم افول آمریکا را می‌بینیم و یقینا آینده این ملت به لطف خدا و حضور جوانان انقلابی روشن خواهد بود. امروزه همه ما در عرصه امتحان الهی هستیم و در صورت اخلاص و تلاش انقلابی و جهادی سرفراز خواهیم بود و نقطه قوت امروز نظام، مردم هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها