خبرهای داغ:
امام جمعه قم:

اروپا بداند صبر ایران حدی دارد/راهبرد امت اسلام بازگشت به وحدت است

امام جمه قم با بیان اینکه ایران بر روی برجام استوار مانده است، ولی این مسئله حدی دارد گفت: اروپایی‌ها ماه‌ها رفت و آمد کرده و تحریم‌ها رفع نشده است؛ اروپایی‌ها باید مقابل آمریکا بایستند و بدانند صبر ما نیز حدی دارد.
کد خبر: ۹۰۸۲۷۰۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

اروپا بداند صبر ایران حدی دارد/راهبرد امت اسلام بازگشت به وحدت است
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با تبریک فرارسیدن هفته وحدت بیان کرد: اسوه حسنه پیامبر گرامی اسلام و در شعاع ایشان معصومین هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلامی در سه آینه تجلی کرده است، بیان کرد: نخستین آینه پیامبر (ص) قرآن کریم است؛ در قرآن کریم از رسول خدا به عنوان اسوه حسنه یاد شده و ویژگی‌های پیامبر در قرآن ذکر شده و رسول گرامی اسلام تجسم قرآن است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه ابعاد بیکران قرآن کریم در ظرف وجود پیامبر (ص) تشریح می‌شود، اضافه کرد: انوار پر درخشش رسول خدا در قرآن خلاصه می‌شود؛ پیامبر (ص) قرآن مجسم بود و در همه صفات و اوصاف، قرآن در پیامبر تجلی کرده بود.

وی با اشاره به اینکه هزاران حدیث قدسی و روایات آینه دیگری است که رسول گرامی اسلام را تفسیر می‌کند، افزود: سخنان زیبا و معارف بلندی که در حدیث نبوی تجلی کرده آینه دیگری است که عظمت و بلندای فکر و معرفت پیامبر (ص) در آن آشکار می‌شود.

اعرافی سومین آینه تجلی پیامبر (ص) را سنت علمی و سیره رفتاری ایشان دانست و خاطرنشان کرد: انبوه روایات و داستان‌های تاریخی درباره سیره پیامبر (ص) خیره کننده است و گزارش‌های تاریخی از اوصاف و رفتار ایشان بی‌نظیر است.



پیامبر اسلام قهرمان تمدن سازی نوین بود

وی با اشاره به اینکه سیره پیامبر گرامی اسلام منظومه‌ای کامل است، بیان کرد: امت اسلام باید امروز به این کهکشان بی‌پایان تاسی کند و پیامبر (ص) قهرمان تمدن سازی نوین بود و ایشان با فکر و اندیشه خود، تلاش بی‌پایان و اخلاق جذاب عالم را دگرگون کرده و جهان را از تاریکی به نور هدایت کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه نخستین نماز جمعه بعد از تاسیس حکومت اسلامی در مدینه و به امامت پیامبر در ۱۶ ربیع الاول اقامه شد، افزود: در همان ماه‌های نخستین هجرت به مدینه، پیامبر (ص) مسجد بر پا کرد و نماز جمعه را به مثابه یک عبادت بزرگ سیاسی عبادی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی امت اسلام تشنه وحدت و همبستگی است، اضافه کرد: دشمنان از تفرق و پراکندگی بهره‌ها می‌برند؛ با اختلاف بی پایه و اساس ما در کشور‌های اسلامی دشمنان مثل گرگ به جان امت اسلام افتاده و منابع را به غارت برده، بازار‌ها را تصرف کرده و سرزمین‌های اسلامی از جمله مسجد الاقصی را اشغال کرده‌اند.

اعرافی اضافه کرد: امت اسلام همه چیز برای عظمت و تمدن سازی دارد، ولی میکروب‌های اختلاف فرقه و مذهبی به جان ما افتاده است؛ پیام میلاد پیامبر خدا (ص)، پیام هفته وحدت و پیام انقلاب اسلامی و شهیدان بازگشت به وحدت است.

وی گفت: باید افکار تکفیری را کنار گذاشته و بر اصول مشترک تاکید کرده و آداب همزیستی اسلامی بر ما حاکم شود؛ البته این به معنای دست کشیدن از وجوه اساسی مذهب نیست.



فرهنگ بسیجی در دستگا‌ه‌ها تجلی یابد

امام جمعه قم با تبریک فرارسیدن هفته بسیج تاکید کرد: بسیج زمانی در دفاع مقدس تجلی یافت و در عرصه‌های دیگر تاثیرگذاری چشمگیر داشت و اصل مهم حفظ روح و فرهنگ بسیجی است و باید این فرهنگ در دستگاه‌های اداری و مسؤولان تجلی پیدا کند.

اعرافی به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: تلاش بسیار سنگینی از ناحیه دشمنان انجام شده و آن‌ها می‌خواهند در سال جاری امت اسلامی و ملت ایران را در این مسیر خسته کنند.

وی تطهیر رژیم ستم شاهی را از جمله اهداف آن‌ها دانست و گفت: از سوی دیگر تلاش می‌کنند که خدمات و دستاورد‌های نظام و انقلاب اسلامی نادیده گرفته شود؛ نمی‌گوییم اشکال نیست، ولی در بسیاری از شاخص‌ها کشور ما جایگاه بسیار مهمی دارد.

امام جمعه قم راه مقابله با این توطئه‌ها را پیشگامی مبارزه با فساد و تبعیض دانست و افزود: مسؤولان باید درد و رنج ملت را چشیده و برای معالجه آن تلاش کنند.

وی به پیروزی‌های اخیر فلسطین اشاره کرد و اضافه کرد: در فاصله یکی دو روز قدرت آهنین اسرائیل در برابر موشک‌های مقاومت در غزه عاجز شد و عقب نشست. غاصبان سرزمین فلسطین بدانند که یا باید تسلیم قانون و منطق شوند و یا هجمه مقاومت نسبت به آن‌ها تداوم یافته و قبل از ربع قرن نابودی رژیم رقم خواهد خورد.



اروپا بداند صبر ایران حدی دارد

اعرافی به یاوه سرایی‌های زنجیره‌ای ترامپ اشاره کرد و گفت: او از بن سلمان که در عالم رسوا شده دفاع کرده و از ظلم نسبت به یمن دفاع می‌کند؛ آمریکا عهدشکن و خونخواری است که از پنجه‌های آن‌ها در سراسر عالم خون می‌چکد.

وی تصریح کرد: ایران بر روی برجام استوار مانده است، ولی این مسئله حدی دارد؛ اروپایی‌ها ماه‌ها رفت و آمد کرده و تحریم‌ها رفع نشده است، مسؤولان باید با حکمت و شجاعت مقابل این هجمه بایستند. اروپایی‌ها باید مقابل آمریکا بایستند و بدانند صبر ما نیز حدی دارد.
ارسال نظرات