خبرهای داغ:
مدیرکل امور فرهنگی و پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران:
مدیرکل امور فرهنگی و پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران از تهیه و ارسال جدول پیوست فرهنگی عناوین آموزشی به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد و گفت: این پیوست‌ها در مدارس علمیه اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۲۷۱۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
پیوست فرهنگی عناوین آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران اجرایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آرش رجبی از ارسال جدول پیوست فرهنگی عناوین درسی به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: جدول پیوست فرهنگی در راستای سیاست‌های جدید حوزه‌های علمیه خواهران در راستای اشراب اهداف و آموزه‌های فرهنگی عناوین آموزشی و واحد‌های درسی به‌جای تعریف فعالیت‌های الزامی و خارج از حیطه آموزشی اجرایی می‌شود.

وی افزود: معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با لحاظ کردن همه اهداف موردنظر برای فعالیت‌های فرهنگی مدارس علمیه، پیوست فرهنگی را با دو رویکرد اصلاح برنامه‌های فرهنگی سال جدید و برنامه‌ای جامع برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار داده است.

وی منابع و برنامه ارسال‌شده را در قالب بسته‌های صوتی و تصویری و همچنین متنی دانست و ادامه داد: مدارس علمیه و طلاب با تهیه منابع می‌توانند اهداف موردنظر طرح که مکمل دوره‌های آموزشی با رویکرد‌های مهارتی است را به همراه دستورالعمل ارزشیابی و ارائه آن دنبال کنند.

وی با بیان اینکه معاونان فرهنگی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران بر اجرای این پیوست‌ها نظارت می‌کنند افزود: در سال جاری عملکرد طلاب در توجه و اجرای پیوست‌های فرهنگی منابع آموزشی در کارنامه‌های آموزشی منعکس خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی و پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران ارسال بخش نخست این پیوست که مربوط به سال جاری و ترم اول است را گام نخست این طرح دانست و تصریح کرد: در گام نخست پیوست فرهنگی برای نیم‌سال اول سال تحصیلی جاری ارسال‌شده و تهیه و ارسال پیوست فرهنگی برای نیم‌سال دوم نیز در دست اقدام است.

حجت‌الاسلام رجبی اجرای پیوست فرهنگی عناوین آموزشی برای نیم‌سال دوم را نیز به همین شیوه دانست و خاطرنشان کرد: کار اصلی و بنیادینی که مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مطالبه کرده بازنگری سرفصل‌ها، منابع و متون تمام واحد‌های درسی که در ارتباط با معاونت فرهنگی هستند بوده است و این سرفصل‌ها و متون چنانچه نیازمند تغییری باشد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در پایان تأکید کرد: این بازنگری و اصلاح در قالب گروه‌های اندیشه‌ورز موردمطالعه و بازنگری قرارگرفته است و برای سال تحصیلی آینده یعنی ۹۸-۹۹ به همه مدارس علمیه ابلاغ خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها