خبرهای داغ:
مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر شهدای کربلا از رونمایی این ضریح مطهر همزمان با سالروز ولادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۲۷۱۷
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
ضریح مطهر شهدای کربلا در قم رونمایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود پارچه باف امروز در گفت وگو با خبرنگاران در قم با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: مراسم رونمایی از ضریح مطهر شهدای کربلا همزمان با ۱۷ ربیع الاول برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از ساخت ضریح امام حسین (ع) بنا به موافقت عتبه حسینی ساخت ضریح شهدای کربلا آغاز شد اظهار کرد: با توجه به اینکه استاد فرشچیان برای ضریح امام حسین (ع) کار هنرمندانه‌ای انجام دادند از ایشان درخواست کردیم که برای این ضریح نیز طرحی را تهیه کنند که ایشان نیز همکاری بسیار خوبی با ما داشت.

مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر شهدای کربلا افزود: یک سال بعد از نصب ضریح سیدالشهدا کار ساخت ضریح شهدای کربلا شروع شد و با توجه به توسعه صورت گرفته در حرم مطهر امام حسین (ع) اندازه‌ها دستخوش تغییر شده و روند سخت با تاخیر روبه رو شد.

وی گفت: با توجه به اینکه می‌خواستیم که هارمونی و تناسب پنجره شهدا با داخل رواق و گنبدخانه دقیق باشد با هماهنگی عتبه حسینی و مسؤولان ساخت و ساز و تعمیرات داخل حرم، هماهنگی‌های لازم انجام شد و این کار مقدس با همت هنرمندان ایرانی به پایان رسید.

پارچه باف با بیان اینکه ضریح شهدای کربلا بعد از رونمایی به کربلا منتقل شده و در محل خود نصب می‌شود، اضافه کرد: مراسم رونمایی با حضور نمایندگان و بیوت مراجع تقلید، ائمه جمعه و... برگزار شده و تولیت‌های اعتاب مقدسه نیز به این مراسم دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هزینه ساخت ضریح مطهر شهدای کربلا توسط مردم و عاشقان خاندان عصمت و طهارت تامین شده است، یادآور شد: این مراسم روز یکشنبه ۴ آذر بعد از نماز مغرب و عشا در محل کارگاه ساخت ضریح شهدای کربلا برگزار می‌شود.
ارسال نظرات