استاندار لرستان گفت: سیل اخیر خسارات بسیار زیاد و سنگینی در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی به شهرستان پل‌دختر وارد کرده است.
کد خبر: ۹۰۸۲۷۳۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه در جریان بازدید از مناطق آسیب‌دیده از سیل در گفت‌وگو با خبرنگاران شهرستان پل‌دختر اظهار داشت: شدت بارندگی‌های اخیر و راه افتادن سیلاب در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان پل‌دختر منجر به خسارات مالی فراوانی شد.

وی افزود: خوشبختانه در چند روز اخیر بارندگی‌های خیلی خوبی در سطح استان رخ داد که منجر به خساراتی در سطح به‌ویژه شهرستان پل‌دختر شد و مشکلاتی را برای مردم این منطقه ایجاد کرد.

استاندار لرستان گفت: خوشبختانه این بارندگی‌ها در سطح استان تلفات جانی در پی نداشت اما شدت بارندگی‌ها به‌ویژه در شهرستان پل‌دختر به حوزه‌های مختلف مانند ابنیه، زیرساخت‌ها، جاده‌ها، تأسیسات دولتی و عمومی، احشام، زمین‌های کشاورزی و خانه‌ها و اموال مردم خسارات جدی وارد کرد.

وی از جانمایی بدون مطالعه، غیر کارشناسی و غیراصولی سایت مسکن مهر پل‌دختر انتقاد کرد و افزود: مشکلات امروز این مجتمع ریشه در گذشته و احداث آن در مسیر آبراه دارد که هنگام بارندگی در این منطقه بروز سیلاب و گل‌ولای به منازل ساکنان واحدهای هم کف مشکلاتی را برای آنان ایجاد می‌کند.

خادمی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل نیاز به تغییر مسیر آب‌های سطحی است که کار مشکلی است و در این راستا اقدام‌هایی از قبیل آبخیزداری در کوه‌های بالا دست انجام شده و شهرداری پل‌دختر اقدام ساخت کانال برای هدایت آب‌های سطحی نموده که تکمیل نشده است.

وی بر تسریع در تکمیل کانال سطحی مسکن مهر پل‌دختر در سال جاری تأکید کرد و افزود: شهرداری پل‌دختر سال گذشته احداث این کانال را آغاز کرده که لازم است برای کاهش مشکلات ساکنان این منطقه در سال جاری به اتمام برسد.

استاندار لرستان گفت: یکسری اقدام‌های اولیه و فوری در کوتاه‌مدت در جریان مشکلات ناشی از سیل در پل‌دختر توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده و امروز نیز بر این اساس از مناطق آسیب‌دیده از سیل بازدید به عمل آمد.

وی افزود: اعضای کمیته بحران استان در پل‌دختر نیز جلسه داد و دستگاه‌های خدمات رسان شامل راهداری، برق، گاز، آب نیز کارهای اولیه را انجام دادند.

خادمی به اقدام‌های بلندمدت اشاره و خاطرنشان کرد: رفع مشکلات شبکه‌های آب‌های سطحی مانند آبخیزداری در بالا دست در مناطقی مانند مسکن مهر و دردیا پل‌دختر باید در درازمدت انجام شود تا ورود آب‌های سطحی به حوزه شهری کنترل و کاهش پیدا کند.

وی افزود: خسارات وارده در مناطق مختلف شهری و روستایی پل‌دختر توسط دهیاران، بخشداران و دستگاه‌های مربوطه در حال برآورد است که پس از اعلام به استانداری میزان خسارات وارده به وزارت کشور گزارش می‌شود تا سازمان مدیریت برنامه‌ریزی آن را در دولت تصویب کند.

استاندار لرستان گفت: کسانی که در جریان سیلاب‌های اخیر خسارت‌هایی به آن‌ها واردشده پس از انجام پیگیری‌های لازم کمک‌های تسهیلاتی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: در جریان بارش‌های شدید اخیر و جاری شدن سیلاب آب آشامیدنی تعدادی از روستاهای شهرستان پل‌دختر قطع‌شده که باید به‌سرعت آب آن‌ها وصل شود.

خادمی خاطرنشان کرد: جاده‌ها و ابنیه برخی روستاهای شهرستان دچار مشکل شده که برای بازسازی نیاز به اختصاص اعتبار دارد و مجموعه اداره راهداری و شهرسازی شهرستان نیز آب‌گرفتگی و شکستگی لوله را به‌سرعت برطرف می‌کند.

استاندار لرستان اظهار داشت: مصوب شد به کشاورزانی که تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند مدت سه سال مهلت داده شود که این شامل استان لرستان نیز شده اما در رابطه با پرداخت سود سه‌ساله که آن را کشاورز پرداخت کند یا دولت اختلافی در سطح ملی بود که بر اساس آخرین اطلاعات این اختلاف برطرف شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات