یکی از جوانان یزدی با شروع از دو درخت بِه و تولید چای بِه، اکنون زمینه اشتغال برای ده نفر را فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۰۸۲۷۷۶
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، وحید قافی از جوانان بسیجی یزدی و از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد است که توانسته با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۰۰ هزار تومان اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولیدی «چای بِه» و اشتغالزایی برای ده نفر کند.

وی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، گفت: دو سال پیش از دو درخت بِه که در باغ خانه داشتیم شروع به تهیه چای بِه کردم و اعضای خانواده و فامیل که از آن استفاده کردند از کیفیت آن بسیار راضی بودند و همین موضوع باعث شد تا این کار را ادامه دهم.

قافس ادامه داد: بعد از آنکه از کیفیت چای تهیه شده مطمئن شدم، بِه را از بازار خریداری می‌کردم و از طریق یکی از کسانی که دستگاه خشک‌کن در اختیار داشت، چای را تهیه میکردم و سپس با خریداری ظروف، در خانه آن‌ها را بسته‌بندی کرده و به افراد فامیل و آشنایانی که مایل بودند و سفارش می‌دادند می‌فروختم.

این کارآفرین یزدی اذعان کرد: با سودی که در این مدت از فروش چای بِه، به دست آمد کم‌کم کار را گسترش دادم و وام ۶ میلیونی ازدواجم را برای خرید یک دستگاه برای تهیه چای استفاده کردم و یک اتاق را برای این کار را در نظر گرفتم.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج ثارالله یزد نقش بسزایی در این زمینه داشت، گفت: بعد از مدتی با کمک وام دریافتی از بسیج سازندگی اقدام به راه اندازی واحد تولیدی «چای بِه» کردم و اکنون ۱۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰ نفر به طور غیر مستقیم در این واحد تولیدی اشتغال دارند.

این فعال اقتصاد مقاومتی گفت: ظرفیت تولیدی این واحد تولیدی چهار تن است که اکنون حداکثر تا دو تن در ماه تولید چای به داریم و با کمک مسئولان بسیج سازندگی در فکر توسعه و به کارگیری افراد بیشتر در این کارگاه و افزایش میزان تولید هستم.

قافی با بیان اینکه این واحد تولیدی در محمدآباد یزد ۱۵ کیلومتری جاده یزد –کرمان قرار دارد، تولیدات ما به شهرهایی، چون تهران، شیراز و ... ارسال می‌شود و همچنین این محصول از طریق مشتریانی که مستقیم خریداری می‌کند به کشورهایی، چون دبی، عربستان، امریکا و فرانسه ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه چای به دارای خواص زیادی است و خاصیت ضد سرطانی، ضدافسردگی، آرامش بخش، تقویت حافظه، قلب، و ...، رفع کم خونی و سردردد‌های مزمن از خواص آن به شمار می‌آید، ادامه داد: این چای تولیدی بسیار باکیفیت است و اقدام ما به بسته‌بندی محصول موجب افزایش رضایت و تعداد مشتریان شد.

این کارآفرین یزدی با اشاره به هزینه‌هایی بالایی که کار تولیدی به دنبال دارد، تصریح کرد: مسئولان باید شرایط تولیدکنندگان را درک کنند و تسهیلات بانکی بالا و بلند مدت در اختیار آن‌ها قرار دهند و همچنین شرایط دریافت وام را تسهیل کنند.
ارسال نظرات