خبرهای داغ:
طی مراسمی با حضور مسئولان ، نخبگان و دانشجویان ایلامی از 14 نفر از نخبگان بسیجی استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
کد خبر: ۹۰۸۲۹۱۴
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
تجلیل از جهادگران بسیجی علم و فناوری در ایلام 

به گزارش خبرنگار بسیج علمی از ایلام ، در این مراسم که در محل سالن اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام برگزار شد ، دکتر محمد میرزایی حیدری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، ضمن گرامیداشت هفته بسیج عنوان کرد: بسیج یکی از ظرفیت های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است که برکات بسیاری را در طول دوران عمر گرانبهای انقلاب اسلامی داشته است.

وی  ادامه داد: تعمیم بسیج در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی را بوجود آورده ،که ورود به عرصه علم و فناوری تنها نمونه ای از این دستاورد بزرگ ملی است.

این مسئول عنوان کرد: نخبگان در سطح کشور و استان نقش مهمی در استقلال و خودکفایی کشور دارند و در واقع بخش مهمی از این استقلال و هویت ، مرهون تلاش همین جهادگران علمی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در بخش دیگری از اظهارات خود ،  با بیان اینکه، امروزه تمرکز دشمن جلوگیری از قدرتمند شدن ایران اسلامی است و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نمی کند عنوان کرد : ما همگی پیکره ی یک جامعه هستیم و باید نخبگی را قدر بدانیم و با وحدت و یکپارچگی ، قدرت علمی مان را به رخ جهانیان بکشانیم.

میرزایی حیدری در پایان اظهارت خود ، با بیان اینکه  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ویژه ای به مبحث علم و فناوری به خصوص در حوزه نخبگان دارند اذعان کرد: دستاوردهای نخبگان استان غرور انگیز است و این امر می تواند نقطه عطفی در ایجاد انگیزه جهت آینده سازان ایران اسلامی قلمداد گردد.

در ادامه این همایش دو نفر از نخبگان بسیجی به نمایندگی از نخبگان و مبتکران استان به ارائه طرح های تولیدی خود پرداختند.

پیمان کولیوندی مخترع و مبتکر ایلامی، در خصوص طرح پذیرفته خود در جشنواره جهادگران علم و فناوری عنوان کرد: کوله پشتی نظامی ،امدادی و کوهنوردی نانو قابلیت تولید و ذخیره جریان الکتریکی برای شارژ گچت و ایجاد روشنایی را دارا است که نمونه مشابه آن در داخل و خارج از کشور تولید نشده است.

توضیحاتی در راستای یک سازه چند منظوره با هدف اطلاع رسانی ، سرگرمی ، شارژ تلفن همراه و روشنایی محل با انرژی پاک و مقرون بصرفه خورشیدی ، با عنوان چتر فرهنگ و فناوری توسط مجید موسی نژاد از دیگر برنامه های این همایش بود.

در پایان این همایش ضمن تقدیر ریاست دانشگاه علمی کاربردی سفیر دانش ایلام ، از عملکرد نخبگان استان ، با اهدای لوح تقدیر از 14 نفر از نخبگان  بسیجی استان تجلیل شد.

ارسال نظرات