فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دایره بسیجی را باید وسیع دید،صرف دوستانی که در سازمان بسیج مستضعفین ثبت نام کرده اند نیست،باید بتوانیم این دایره را وسیع کنیم و نسل سوم و چهارم و پنجم انقلاب را با انقلاب و تفکر بسیج همراه کنیم.
کد خبر: ۹۰۸۳۲۴۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیب دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ظهر امروز در همایش بسیجیان و فرماندهان پایگاه‌های ادارات کل استان مرکزی گفت: آن چیزی که در مکتب امام (ره) اموخته ایم می تواند این باشد که تفکر بسیجی دارای یک سری اصول و شاخصه ها است که اگر آنها باشند مورد قبول واقع می شود.

وی افزود: مبانی و اصولی که یک بسیجی به آن قائل هست چیست؛میدانیم که مبانی همان خمیر مایه حرکت و جوهره کار است و در هیچ وضعیتی قابل تغییر نیست؛ اعتقاد به مبانی اسلام،اعتقاد به منشور جمهوری اسلامی که همان قانون اساسی است،سیره و مشی حضرت امام(ره) که برگرفته از مبانی دینی است و چهارم اصل ولایت مطلقه فقیه است.

سردار کریمی در ادامه گفت: خداوند از ما عمل صالح می خواهد،عمل صالحی که با دوشرط همراه باشد؛ اخلاص در نیت و تقوای در عمل از شرط های عمل صالح است که با توسل به اهل بیت(ع) می توانیم همیشه در موقعیت عمل صالح باشیم و به وظیفه انقلابی خودمان عمل کنیم.

وی بیان داشت: از مهمترین شاخصه کار یک بسیجی دفاع از ارش ها و مبانی انقلاب اسلامی است،یک بسیجی با هیچ کس در مورد ارزش های انقلاب شوخی ندارد و از آن دفاع جانانه خواهد کرد و در این راه نه تنها مزدی نمی خواهد بلکه جان خود را هم به پای انقلاب خواهد داد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطر نشان کرد:در عملیات کربلای 5 پس از شکست در کربلای 4 بعد از اینکه پیام امام آمد که از نظر نظامی امکان پذیر نبود ولی رزمندگان اسلام شجاعانه فرمان امام را انجام دادند و یک پیروزی بزرگی به دست آوردند.

وی افزود: یک بسیجی اعتقاد به وحدت کلمه دارد،چیزی که همواره حضرت امام و مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند،ما اگر وحدتمان آسیب ببیند و فرمان رهبری را انجام ندهیم شکستمان قطعی خواهد بود.

سردار کریمی اظهار داشت: شاخصه دیگری که مهم است استکبار ستیزی و دشمن ستیزی و دفاع همه جانبه که باز هم مورد تأکید رهبری است،یک بسیجی اعتقاد به پیشرفت همه جانبه کشور خود دارد.

وی بیان کرد: دایره بسیجی را باید وسیع دید،صرف دوستانی که در سازمان بسیج مستضعفین ثبت نام کرده اند نیست،باید بتوانیم این دایره را وسیع کنیم و نسل سوم و چهارم و پنجم انقلاب را با انقلاب و بسیج همراه کنیم.

وی اضافه کرد: تعبیر حضرت آقا که می فرمایند امیرالمومنین(ع) یک بسیجی تمام عیار است یک تعریف کاملی می باشد که شاخص به ما معرفی می کنند و اهمیت میزان عمل به چه اندازه باشد را معرفی می کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: همچنین حضرت آقا یک جمله دیگر دارند که می فرمایند: هرکسی که دلش برای کشور می تپد و برای کشور و انقلاب و ارزش های دینی احترام قائل است و در این مسیر کوچکترین قدم را بر می دارد بسیجی است.

وی خاطر نشان کرد: در همه عرصه ها باید بسیجی فکر کرد و بسیجی عمل کرد که راه بیرون رفت از مشکلات و چالش هایی که به وجود آمده است تفکر بسیج است.

سردار کریمی افزود: یک بسیجی به عدالت اعتقاد دارد و در این مسیر قدم بر می دارد،ضمن اینکه خود بسیجی عدالت را رعایت می کند و بر محور قانون عمل می کند مدافع مظلوم است.

وی ادامه داد:یکی بسیجی همواره خاصیت ظلم ستیزی دارد و از مظلوم در هر کجای دنیا دفاع می کند، اسلام مرز نمی شناسد، بلکه مرز مرز اعتقادات است که مهم می باشد.

سردار کریمی در پایان خاطر نشان کرد: یک بسیجی در همه زمینه ها تلاش می کند که کشورش پیشرفت کند و زمان را از دست نمی دهد و زمان شناس است، خداوند ان شاءالله توفیقمان دهد که بتوانیم بسجی واقعی باشیم و عاقبت بخیر شویم.

ارسال نظرات