رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گفت: اگر حاکمیت تفکر بسیجی را در کشور نداشته باشیم امکان موفقیت نیست و تنها راه نجات کشور این است که به تفکر و فرهنگ بسیجی برگردیم.
کد خبر: ۹۰۸۳۳۳۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ مهدی رحیمی امروز در ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوري که در سالن جلسات دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بسیج علمی کشور ۸۷ مرکز رشد توسعه خلاقیت دارد و قصد داریم ازلحاظ کمی و کیفی آن‌ها را افزایش دهیم همچنین 30 مرکز حمایت از تحقیقات تجربی داریم.

وی افزود: ۳۲ خانه نخبگان در سطح کشور وجود دارد و در هر خانه ۱۲ کارگروه تخصصی برای مشکلات استان‌ها وجود دارد که در قالب پایان‌نامه ارشد و دکترا موردحمایت قرار می‌گیرد.

رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با اشاره به اینکه ظرفیت لرستان در کشور می‌تواند خاص باشد عنوان کرد: 600 پایگاه علمی پژوهشی در کشور راه‌اندازی کردیم تا مشکلات منطقه را بررسی و مطالبه گری می‌کند، ۳۲ کلینیک صنعتی در کشور راه‌اندازی کردیم که صنایع را مورد کنکاش قرار دهند همچنین ۳۲ اندیشکده راه‌اندازی شده که نظام و مسائل کشور را مشخص کنیم.

وی بابیان اینکه ۳۲ مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین در کشور راه‌اندازی شده گفت: این مراکز افراد خلاق را شناسایی کرده و کمک به تکمیل چرخه علم و فناوری می‌کنند که در کشور به نحو مطلوبی اجرا نمی‌شود و بسیج علمی به دنبال حمایت از این موضوع است.

رحیمی خاطرنشان کرد: دومین سیاست بسیج علمی، طرح اعتلای علمی بسیج است که در حال تدوین است که علم و فناوری را از صفر تا صد موردحمایت قرار می‌دهد، سیاست دیگر تقویت معاونت‌های علمی پژوهشی به‌عنوان سرپنجه‌های اصلی حوزه علم و فناوری است که در سال ۹۸ این معاونت‌ها تقویت و در حوزه اختیارات اضافه به استان‌ها ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه اولویت نخست در حمایت از بسیجیان و حمایت از فناوری و طرح‌های بین‌رشته‌ای و های تک است گفت: لرستان در طرح های های تک رتبه برتر کشوری را دارد.

رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری عنوان کرد: اگر حاکمیت تفکر بسیجی را در کشور نداشته باشیم امکان موفقیت نیست و تنها راه نجات کشور این است که به تفکر و فرهنگ بسیجی برگردیم.

وی افزود: دو هزار معاون پژوهشی در استان لرستان وجود دارد که در دیگر استان‌ها نیز تقریباً به همین نسبت است و باید بین آن‌ها شبکه ایجاد کنیم و تعامل و همکاری با همه دستگاه‌های کشور ازجمله وزارت دفاع و پارک علم و فناوری نیز داشته باشیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: ایران هشت سال در برابر نه‌تنها عراق بلکه در برابر کل تمام قدرت‌های جهان قرار گرفت و با دست‌خالی در برابر آن‌ها جنگیدیم اگر ازنظر اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دچار مشکل هستیم به این دلیل است که مسئولین جان و مال خود را فدا نکردند و باید به این فرهنگ برسیم برای اینکه انقلاب تعمیق پیدا کند باید افرادی مانند شهدا فدا شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات