کد خبر: ۹۰۸۳۴۰۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، طاها علیزاده کوچکترین حافظ قرآن درشهرستان صومعه سرا گفت : چهار سال طول کشید تا حافظ کل قرآن شوم سال آخر توانستم بسیجی وار ۱۵ جزء از قرآن راحفظ کنم.

وی با اشاره به اینکه ۱۲سال سن داردو درپایه ششم ابتدایی تحصیل می کند اظهار داشت : همیشه به خودم می گویم کاش حفظ قرآن را زودتر آغاز می کردم.

طاها مادر و پدر را از مشوقان اصلی خود دانست و تصریح کرد: خداوند درمسیر زندگیم استاد فلاح پور و کانون فرهنگی - قرآنی نور الهدی را قرار داد تا بتوانم ازاین نور الهی در زندگی ام بهره ببرم.

وی با اشاره به اینکه حفظ قرآن فعالیت کودکانه‌اش رانتوانسته تحت تأثیر قرار دهد اظهارداشت : به برکت قرآن درزمینه ورزش شنا قهرمان مسابقات شنای استانی شده ام و فعالیت خود درا به عنوان یک بسیجی در برنامه های فرهنگی و مذهبی بیشتر انجام می دهم.
این حافظ نوجوان کل قرآن کریم با اشاره به اینکه ابتدا هر روز دو صفحه از قرآن را حفظ می‌کردم افزود: باشیوه ها ی نوین تدریس استادم وبرنامه ریزی های دقیق کانون نورالهدی فرآیند حفظ قرآن برایم سخت نبود، بلکه شیرین و لذت‌بخش بود.
وی افزود: من قرآن رادرتمام زندگی اولویت قرار داده ام زیرا از لحاظ رفتاری ، اخلاقی باید الگو باشم تا بتوانم دیگران را به قرآن جذب کنم .

طاهاعلیزاده با اشاره به اینکه یک بسیجی باید در تمام عرصه ها فرهنگی و قرآنی و ...باید حضور داشته باشد افزود: از همسالان ودوستانم می خواهم قرآن بخوانند و با قرآن مانوس شوند این خود بهترین پیام قرآن است.

وی درادامه افزود:بزرگترین ثمره حفظ قرآن کریم آرامش واعتمادبه نفس است آرامش زمینه‌ساز موفقیت در سایر جنبه‌های زندگی برای انسان است .

در ادامه سمیه دائمی، مادر طاها به فراهم کردن شرایط برای حضور فرزندشان در کلاس‌های قرآن اشاره کرد وافزود: بخاطر شوق یادگیری که درفرزندم دیدم اورادرکلاس های کانون قرآنی نورالهدی ثبت‌نام کردم و در ابتدا زیرنظراستاد فلاح پور با حفظ یک صفحه از قرآن شروع کردیم ولی دریک سال اخیر روزی بیشترازدو صفحه از آیات نورانی کلام الله مجید را حفظ می کرد.
دائمی به اهمیت دوران کودکی اشاره کرد وافزود: برای بازی و ورزش وتحصیل وحفظ قرآن طاها برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شدو اوهم با علاقه برای حفظ آیات حضور پیدا می‌کرد.

وی اظهارداشت : البته نقش مربیان باتلاش ها ی که داشتنددر تشویق ما برای بهره‌گیری از استعداد طاها در راه حفظ قرآن بسیار تأثیرگذار است.
مسئول کانون فرهنگی - قرآنی نورالهدی درادامه گفت : قرآن آموزان این کانون برای پیشرفت از وجود استادفلاح پور عضوشورای عالی قرآن کشور استفاده می کنند تا از روش های نوین کوچکترین حافظ کل قرآن کریم وتخصصی آموزش ایشان بهره مندشوند.

سیده راضیه مهران افزود: دراین کانون ۱۲۰نفر قرآن آموز دربحث حفظ تخصصی و۵۰نفردرزمینه صوت ولحن مشغول یادگیری هستند.
مهران درادامه تصریح کرد: درشهرستان صومعه سرا ۵ حافظ کل قرآن داریم که طاها علیزاده با ۱۲سال سن کوچکترین حافظ کل قرآن درحال حاضر درشهرستان می باشد.

این کارشناس ارشدفقه ومبانی حقوق افزود: باحافظ کل قرآن شدن تازه کار برای قرآن آموزان شروع شده وبه دوره تثبیت خواهیم رسید.

وی اظهارداشت: بایدما قرآنی ها به گونه ای واردعمل شویم که قرآن جزئی از زندگی مردم وواردبطن زندگی شود.

مهران افزود: بخشی از این امر بر عهده ما بخش دیگر بر عهده دستگاه‌های متولی به ویژه آموزشی و نهادها است.

وی  در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که وارد حوزه فعالیت‌های قرآنی می‌شوند، چشم‌داشتی به حمایت مالی ندارند؛ اما باید حداقل حمایت انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات