یادداشت//

برگی از فضائل و کرامات بسیج؛ شجره طیبه انقلاب اسلامی

بزرگترین، مهمترین و شوق آورترین پیش بینی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، بحث نزدیک بودن ظهور و اتصال این انقلاب الهی به انقلاب جهانی امام عصر (عج) است
کد خبر: ۹۰۸۳۴۵۰
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ گویی جهان مهیا می‌شود برای طلوع آفتاب امامت از افق مکه مکرمه و کعبه آمال محرومان و مستضعفان …انقلاب اسلامی با تایید خداوند منان در سطح جهان در حال گسترش است و ان شاءالله با گسترش آن قدرت‌های شیطانی به انزوا کشیده خواهند شد و حکومت مستضعفان برپا و زمینه برای حکومت جهانــی مهدی آخرالزمان- عجل الله تعالی فرجه الشریف و ارواحنا لتراب مقدمه الفداه- مهیا خواهد شد. “ (۱۲ آبان ۱۳۶۰ /۶ محرم ۱۴۰۲)

با اطمینان مىی‌گویم اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌‏نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکى پس از دیگرى برطرف و سنگرهاى کلیدى جهان را فتح خواهد کرد .. ” (صحیفه نور ج. ۲۰ ص. ۳۲۵)

در طلیعه فجر چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای (دامت عزه الشریف)

امروز بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، در فراسوی مرز‌های ایران و در جغرافیایی مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی و مقابله با تروریسم، و فتنه داعش تبلور معناداری یافته است «بسیج مردمی» کشور‌های اسلامی پوزه دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی (ص) را به خاک مذلت مالیده‌اند. امروز به مدد و فضل الهی “سازمان بسیج مستضعفین در ایران اسلامی (ام القرای جهان اسلام)؛ بسیج مردمی عراق یا حشد الشعبی؛ زینبیون پاکستان؛ حزب‌الله لبنان؛ انصارالله یمن حزب‌الله سوریه؛ حزب‌الله سوریه؛ گردان‌های «فاطمیون» افغانستان …” تشکیل «بسیج جهان اسلام» به برکت «شجره طیبه بسیج» ملت ایران، شکل گرفته است.

هفته بسیج وتقارن آن با ایام ولادت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام یاد آور یکی از رخداد‌های شگرف و مبارکی است که با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) رقم خورد.

بی تردید تشکیل شجره طیبه انقلاب از معجزات نظام اسلامی و اقدامی هوشمندانه و حکیمانه برای پاسخ به نیاز‌های حیاتی کشور و بلکه امت اسلامی به شمار می‌رود. ظهور تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت و مدیریت جهادی و الگوی نبرد علوی و عاشورایی بسیجیان بود که با نقش آفرینی، بیداری و بصیرت؛ امواج طوفان‌های فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف امریکا و و صهیونیسم وعوامل مزدور داخلی و جنگ تحمیلی، … را درهم شکست؛ و انشاء الله در صنحنه نبرد اقتصادی نیز به مدد الهی پیروزی از آن ملت بسیجی ایران است.

بسیج آیینه مجسم هوشمندی بصیرت، فداکاری‌ها و وفاداری‌های تاریخ ساز و نماد قله‌های عظمت عظیمی، فرهنگی، ورزشی و …. ملت ایران در روند تکاملی انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور است.

نگاه منصفانه و به دور از حب و بغض سیاست زدگی موید این حقیقت است که بسیج با تمسک به ولایت فقیه و به مدد بصیرت برای ایفای نقش‌های مثبت برای خدمت به مردم و یاری بخشی در هنگامه‌ی سخت بلایای طبیعی و زدودن غبار محرومیت از صفحه زندگی شرافتمندانه و حضور موثر در عرصه‌های مختلف جهاد فرهنگی؛ اقتصادی؛ سیاسی؛ و نظامی همگام و همراه ملت ایران و امت اسلام بوده است.

بسیج همچنان رهنمود‌ها و انتظارات مقام معظم رهبری و ولی فقیه زمان امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) را نقشه راه و قطب‌نمای حرکت خود در عرصه‌های مختلف می‌داند. بخشی از رهنمود‌های علمدار معرفت و بصیرت انقلاب اسلامی که باید در برنامه ریزی‌ها و رویه سازی‌های بسیج مورد توجه جدی قرار گیرند، یادآوری می‌شود.

۱- قسمتی از متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغ انتصاب فرماندهی سپاه: ارتقای حضور سازمان یافته‌تر مردم (بویژه جوانان عزیز) و اعتلای بسیج در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی (مثل علم، فرهنگ، دفاع و خدمات رسانی)، ایجاد و ساماندهی مجموعه‌های اندیشه ورز و رصدگر در تمام سطوح به خصوص در ستاد بسیج برای راهبردنگاری و رصد فعالیت‌ها و جلوگیری از نفوذ دشمن، ایجاد سازوکار قطعی برای تقویت هم افزایی اقشار و همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های ذی ربط، مورد انتظار است. (۱۷ آذر ماه ۱۳۹۵)

۲ - روحیه بسیجی یعنی خدا را همواره در کنار و همراه خود دیدن، و دچار ناامیدی و افسردگی، و بن بست نشدن؛ بنابراین در پاسخ افراد ضعیف النفس که دچار ترس از دشمن و روحیه «نمی توانیم» شده اند، می‌گوییم با اتکاء به قدرت الهی و باور قدرت حضور مردم، می‌توان بر همه مشکلات فائق آمد و از هیچ قدرتی هم نهراسید.

۳-متکی بودن بسیج به «بصیرت»؛ بسیج یک حرکت احساسی صِرف نیست، بلکه متکی بر فهمیدن، دانستن و بصیرت است و این جهت گیری باید همچنان در بسیج حفظ شود. ایشان با اشاره به برخی افراد که در اوایل انقلاب اسلامی بسیار پرشور و انقلابی بودند، امّا اکنون در مقابل انقلاب قرار گرفته اند، افزودند: این افراد به‌دلیل «نداشتن عمق دینی، حرکت بر اساس احساسات و هم نشینی با زاویه داران با انقلاب»، فاصله زیادی از انقلاب اسلامی گرفتند و در نهایت در مقابل انقلاب ایستادند. رهبر انقلاب اسلامی، «بصیرت» را بسیار مهم خواندند و خاطر نشان کردند: علت تأکید مکرر من بر بصیرت در قضایای سال ۸۸ که البته عده‌ای هم از این تأکید ناراحت شدند، به‌دلیل اهمیت این موضوع در تشخیص مسیر حق و باطل است.

به قلم مجاهد بسیجی؛ خسروی سهل آبادی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی
ارسال نظرات
پر بیننده ها