فرمانده بسیج دانش آموزشی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) :

جمهوری اسلامی ایران به قدرت منطقه ای تبدیل شده که در مقابل دشمنانش ایستاده است

فرمانده بسیج دانش آموزش سپاه ناحیه امام سجاد (ع) گفت : جمهوری اسلامی ایران به قدرت منطقه ای تبدیل شده که در مقابل دشمنانش ایستاده است .
کد خبر: ۹۰۸۳۵۶۷
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، مراسم جشن میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت و هفته بسیج با حضور دانش آموزان مدرسه ثانی برگزار شد.

فرمانده بسیج دانش آموزش سپاه ناحیه امام سجاد (ع)  از تعیین و نامگذاری هفته وحدت به عنوان یادگار ارزشمند و جاودانه امام راحل برای همه مسلمان ها یاد کرد و گفت: اختلاف بین مذاهب اسلامی بسیار جزئی و ناچیز است.

جمهوری اسلامی ایران به قدرت منطقه ای تبدیل شده که در مقابل دشمنانش ایستاده است

وی قرآن به عنوان کتاب آسمانی و سیره پیامبر عظیم الشان و دوستی به خاندان اهل بیت (ع) را پایه های محکم مشترکات میان مسلمانان ذکر کرد و گفت که هفته وحدت نمونه و تمرینی برای همه طول عمر یک مسلمان است تا خمیرمایه فکر و اندیشه، گفتمان و عمل وی شود.

وی تاکید کرد: امروز جهان اسلام بیش از هرزمانی به راه و روش پیامبر گرامی اسلام (ص) نیازمند است و ترویج واقعی دین مبین اسلام نیاز امروز است.

جانفشان، نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب را نمونه ای از شناسایی این نیاز و ابعاد ضروری آن دانست و با انتقاد از گروه هایی که زشت ترین چهره ها را از اسلام نشان می‌دهند، تاکید کرد: دین رحمانی اسلام هیچ قرابتی با خشونت ندارد و مظلومانه هراس آفرین و دهشت افکن معرفی می شود.

وی تاکید کرد: اسلام دین افراط و خشونت نیست، بلکه دین رحمانی، اعتدال و مداراست.

فرمانده بسیج دانش آموزش سپاه ناحیه امام سجاد (ع) با اشاره به اینکه جهان اسلام در چند سال گذشته شاهد کشتار، کشمکش، اختلاف و جنگ های غیرقابل باور بوده و لطمات سختی را متحمل شده است، گفت: افراط و خشونت چهره رحمانی اسلام را در نقاط مختلف جهان خدشه دار کرده و تنها تقریب و وحدت کلید گشایش قفل و عبور از این مرحله سخت است.

وی همه مسلمانان را برای روشنگری در زمینه ارزش های متعالی اسلام و تجلی و تحقق وحدت امت اسلامی مسئول دانست و تاکید کرد که مذاهب مختلف اسلامی، همه شاخه های درخت واحد اسلام هستند و دیدگاه تقریب و وحدت توان غلبه بر مشکلات کنونی را فراهم می آورد.

وی از تروریسم، افراطی گری و خشونت به عنوان خطرات مشترکی یاد کرد که اگر به درستی شناسایی و ریشه یابی نشده و برای آن چاره اندیشی نشود به همه آسیب وارد خواهد کرد.

جانفشان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای با رهبر عظیم الشان خود و تدبیر ریاست جمهوری، مقتدرانه و مصمم در مقابل افراط و خشونت ایستاده است و وحدت امت اسلامی را تعقیب می کند. ایران معتقد است اسلام خشونت فکری ندارد و گفتمان اسلام برادری و محبت است و بر همین اساس رئیس جمهوری کشورمان همه کشورهای اسلامی منطقه و خارج از منطقه را برای گزینه صلح و برادری و کمک به عبور از این مرحله تلخ دعوت کردند.

وی  در پایان راه حل پیش روی مسلمانان برای ایجاد جهان عاری از ظلم و خشونت و سعادت وعده داده شده از سوی پیامبر اسلام (ص) را برپایه معرفی اسلام راستین و وحدت مسلمانان دانست.

اجرای مسابقه فرهنگی و قرائت اشعاری متناسب با ایام جشن ولادت از برنامه های دیگر این ویژه برنامه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها